BRATISLAVA. Prebiehajúci autosalón v belgickom Bruseli je svedkom štyroch významných svetových premiér. Debutuje tam elektromobil Citroën C-Zero (odvodený od Mitsubishi i-MiEV), modernizované MPV Ford S-Max/Galaxy a nový Fiat Dobló.
Niekoľko noviniek ukrývajú aj expozície iných výrobcov. Renault predstavil Clio dCi 85 eco2 upravené s ohľadom na čo najnižšiu spotrebu paliva.
Skromný diesel, "dlhšia" prevodovka, vylepšená aerodynamika
Turbodiesel 1,5 dCi pod prednou kapotou disponuje výkonom 63 kW (85 k) a krútiacim momentom 200 Nm dosahovaným pri 1900 ot./min. Agregát dostal preprogramovanú riadiacu jednotku. Predné kolesá poháňa prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky s upravenými prevodovými pomermi. Všetky použité mazivá sa vyznačujú nižšou viskozitou. Čiastočne tak znižujú straty vznikajúce trením.
Ďalšie úpravy sa dotkli aerodynamiky. Úlohou lišty pod predným nárazníkom a krytu podvozka v oblasti zadnej nápravy je usmerniť prúdenie vzduchu okolo a pod vozidlom. Renault Clio dCi 85 eco2 jazdí na pneumatikách Michelin s rozmerom185/60 R15.
Spotreba pod štyri litre
Výsledkom modifikácií je priemerná spotreba nafty na úrovni 3,7 l/100 km. Plná palivová nádrž s objemom 55 litrov tak teoreticky stačí na dojazd 1486 kilometrov. Automobil vážiaci 1090 kg zrýchli z pokoja na 100 km/h za 12,7 s. a vyvinie najvyššiu rýchlosť 176 km/h.
Motor do ovzdušia vypustí v priemere 98 gramov emisií CO2 na kilometer. Spĺňa však iba emisnú normu Euro4.
Predaj Renaultu Clio dCi 85 eco2 na európskych trhoch má odštartovať v marci.