SME

V Bruseli debutuje elektrický Citroën C-Zero

Malý Francúz vznikol vďaka spolupráci koncernu PSA s automobilkou Mitsubishi. Jeho výroba má byť spustená ešte tohto roku.

(Zdroj: salonauto.be)

BRATISLAVA. Medzi svetové premiéry na autosalóne v Bruseli patrí Citroën C-Zero. Päťdverový elektromobil so skromnými mierami - dĺžkou 3395 mm, šírkou 1475 mm a výškou 1600 mm - vzišiel zo spolupráce koncernu PSA Peugeot-Citroën a Mitsubishi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ čo japonská automobilka svoj i-MiEV už vyrába (a Rasťo Chvála za jeho volantom absolvoval prvé testovacie kilometre), Peugeot a Citroën naštartujú produkciu v priebehu tohto roka.

Pre štyroch a malú batožinu

Oblá karoséria Citroënu C-Zero pripomína bublinu. Do interiéru sa zmestia štyria cestujúci, batožinový priestor disponuje objemom 166 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Jednoduchý prístrojový panel pred vodičom zobrazuje iba základné údaje - aktuálnu rýchlosť, stav kapacity akumulátorov a počet najazdených kilometrov. „Výkonomer“ ukazuje, aký výkon práve dáva elektromotor. Čím je vyšší, tým skôr sa vybijú batérie.

Motor uprostred

Pohon vozidla zabezpečuje synchrónny elektrický motor produkujúci maximálny výkon 47 kW v rozsahu 3000-6000 ot./min. Vrchol krútiaceho momentu s hodnotou 200 Nm sa dostaví okamžite, od 1 do 2000 ot/min.

Agregát čerpá energiu z lítiovo-iónových článkov s kapacitou 16 kWh. Kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti a zníženiu ťažiska ich konštruktéri spolu s poháňacou jednotkou uložili medzi nápravy, pod podlahu. Nabitie akumulátorov z bežnej rozvodnej siete 230V trvá šesť hodín, rýchlonabíjačka (400V) im prinavráti 80 percent kapacity za 30 minút. Časť energie dodávajú brzdy vybavené funkciou rekuperácie energie.

SkryťVypnúť reklamu

Cena je zatiaľ neznáma

Vozidlo s hmotnosťou 1080 kilogramov dokáže šprintovať rýchlosťou 130 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 15 sekúnd. Dojazd je závislý na štýle jazdy. Citroën udáva priemernú hodnotu 130 kilometrov.

Štandardná výbava obsahuje airbagy, ABS, stabilizačný systém ESP, elektrické ovládanie okien alebo rádio. Cenu ani dátum zahájenia predajov Citroën nezverejnil. Mitsubishi si za sesterský i-MiEV pýta 33 000 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 859
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 522
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 289
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 238
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 036
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu