SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

V Bruseli debutuje elektrický Citroën C-Zero

Malý Francúz vznikol vďaka spolupráci koncernu PSA s automobilkou Mitsubishi. Jeho výroba má byť spustená ešte tohto roku.

(Zdroj: salonauto.be)

BRATISLAVA. Medzi svetové premiéry na autosalóne v Bruseli patrí Citroën C-Zero. Päťdverový elektromobil so skromnými mierami - dĺžkou 3395 mm, šírkou 1475 mm a výškou 1600 mm - vzišiel zo spolupráce koncernu PSA Peugeot-Citroën a Mitsubishi.

Zatiaľ čo japonská automobilka svoj i-MiEV už vyrába (a Rasťo Chvála za jeho volantom absolvoval prvé testovacie kilometre), Peugeot a Citroën naštartujú produkciu v priebehu tohto roka.

Pre štyroch a malú batožinu

Oblá karoséria Citroënu C-Zero pripomína bublinu. Do interiéru sa zmestia štyria cestujúci, batožinový priestor disponuje objemom 166 litrov.

Jednoduchý prístrojový panel pred vodičom zobrazuje iba základné údaje - aktuálnu rýchlosť, stav kapacity akumulátorov a počet najazdených kilometrov. „Výkonomer“ ukazuje, aký výkon práve dáva elektromotor. Čím je vyšší, tým skôr sa vybijú batérie.

Motor uprostred

Pohon vozidla zabezpečuje synchrónny elektrický motor produkujúci maximálny výkon 47 kW v rozsahu 3000-6000 ot./min. Vrchol krútiaceho momentu s hodnotou 200 Nm sa dostaví okamžite, od 1 do 2000 ot/min.

Agregát čerpá energiu z lítiovo-iónových článkov s kapacitou 16 kWh. Kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti a zníženiu ťažiska ich konštruktéri spolu s poháňacou jednotkou uložili medzi nápravy, pod podlahu. Nabitie akumulátorov z bežnej rozvodnej siete 230V trvá šesť hodín, rýchlonabíjačka (400V) im prinavráti 80 percent kapacity za 30 minút. Časť energie dodávajú brzdy vybavené funkciou rekuperácie energie.

Cena je zatiaľ neznáma

Vozidlo s hmotnosťou 1080 kilogramov dokáže šprintovať rýchlosťou 130 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 15 sekúnd. Dojazd je závislý na štýle jazdy. Citroën udáva priemernú hodnotu 130 kilometrov.

Štandardná výbava obsahuje airbagy, ABS, stabilizačný systém ESP, elektrické ovládanie okien alebo rádio. Cenu ani dátum zahájenia predajov Citroën nezverejnil. Mitsubishi si za sesterský i-MiEV pýta 33 000 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  2. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  3. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  4. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  5. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  6. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  7. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 497
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 075
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 817
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 616
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 369
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 5 777
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 4 835
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 115
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 269
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


7 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Peter Biščo: Netrpezlivo a s obavami čakám vo svojej imaginárnej čakárni ...
  2. Jozef Rybár: Dôchodca kontra politici
  3. Martina Paulenová: Na čo frflú rodičia na materskej dovolenke?
  4. Marek Mačuha: Povinná vakcinácia revisited
  5. Andy Nosko: Dysfunkcia mozgu Igora Matoviča ako časovaná bomba
  6. Jano Richter: § 'Všeobecné ohrozenie' versus Robert F. a antivaxeri
  7. Julius Kravjar: ANTIPLAG systémy: Turnitin sa stáva vysoko dominantným hráčom na trhu
  8. Jana Hanuliaková: Pol milióna ľudí na Slovensku bez pitnej vody z verejného vodovodu.
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 213
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 815
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 6 441
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 947
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 893
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 320
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 033
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 862
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu