SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Siemens si chce chrániť meno kvôli OBU jednotkám

Spoločnosť Siemens s.r.o. dementovala vyjadrenia Jaroslava Polačeka z Únie autodopravcov Slovenska o nefunkčnosti až 20 000 satelitných palubných jednotiek.

BRATISLAVA 15. januára (SITA) - Tzv. OBU jednotky používajú zaregistrovaní dopravcovia pre realizáciu elektronického výberu mýta. "Tieto výroky výrazne poškodzujú aj dobré meno spoločnosti Siemens, ktorá je dodávateľom OBU jednotiek. V prípade, že ktokoľvek bude pokračovať v šírení takýchto klamlivých a poplašných informácií, spoločnosť Siemens bude zvažovať právne kroky na ochranu svojho dobrého mena na Slovensku a v zahraničí," uviedol vo vyhlásení pre agentúru SITA generálny riaditeľ spoločnosti Siemens s.r.o. Vladimír Slezák.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ako ďalej informoval Slezák, na základe informácií od odberateľa SkyToll a.s., eviduje Siemens k 14. januáru 2010 iba 367 OBU jednotiek reklamovaných kvôli technickej nefunkčnosti z celkového registrovaného počtu 98 000. To predstavuje podiel 0,37 %. “Inými slovami, až 99,63 % registrovaných OBU jednotiek na Slovensku by malo fungovať správne," vyhlásil za dodávateľa OBU jednotiek

Podľa generálneho riaditeľa Siemensu sú slovenské satelitné palubné jednotky postavené na rovnakej platforme ako tie, ktoré fungujú v nemeckom a švajčiarskom mýtnom systéme. Firma Siemens ich vyvíjala vyše troch rokov a minulý rok otestovala na viac ako 300 000 kilometrov slovenských ciest.

Samotné OBU jednotky vyrába spoločnosť Continental AG v Nemecku. Ich rozmery sú podľa informácií spoločnosti Siemens doteraz najmenšie spomedzi používaných satelitných palubných jednotiek na svete. Elektronický mýtny systém na báze satelitného GPS je ešte komerčne prevádzkovaný v Nemecku a Švajčiarsku. "Satelitné OBU jednotky nie je možné porovnávať s rozmermi mikrovlnných jednotiek, ktoré fungujú v Rakúsku alebo v Čechách. Satelitné totiž obsahujú viac modernejších technológií potrebných pre maximálnu presnosť rozpoznávania mýtnych úsekov na celej cestnej infraštruktúre a budúcu interoperabilitu s ostatnými mýtnymi systémami v Európskej únii. Dizajn a funkčnosť OBU jednotky boli zámerne prispôsobené čo najjednoduchšej obsluhe a súčasne najnižšej cene," informovala spoločnosť Siemens vo vyjadrení pre SITA.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Siemensu parametre OBU jednotiek vychádzali z požiadaviek Národnej diaľničnej spoločnosti a sú plne v súlade s kritériami Európskej komisie. Prípadné problémy je však potrebné riešiť iba v súčinnosti so zákazníckym centrom spoločnosti SkyToll.

Zástupcovia nespokojných autodopravcov a opozície vyzvali vo štvrtok ministra dopravy Ľubomíra Vážneho na zastavenie elektronického výberu mýta pre množstvo nedostatkov. Opätovne by malo byť spustené, až keď bude fungovať tak ako má. Nespoľahlivá prevádzka drahého mýtneho systému podľa dopravcov im komplikuje život.

Autodopravcovia sa počas štvrtkovej diskusie s ministrom dopravy posťažovali na problémy s palubnými jednotkami, pričom počet reklamácií na zariadenia, počítajúce výšku mýta, by mal podľa nich prevyšovať 20 tisíc. "Musím to preveriť," reagoval Vážny po stretnutí na sťažnosť dopravcov na problémy s fungovaním palubných jednotiek. Informáciu o viac ako 20 tisíc reklamáciách na palubné jednotky označil za nereálne číslo, podľa neho ich je len okolo tristo. Na stretnutí sa zúčastnili zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska, ktorí v minulých dňoch protestovali s kamiónmi v uliciach Slovenska proti podmienkam mýta.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 421
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 483
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 618
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 187
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 134
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 093
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 393
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 157
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 967
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 861
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec)
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zdravotníčka v ochrannom odeve odoberá vzorku počas testovania na COVID-19 v telocvični na Základnej škole s materskou školu na Námestí učeného tovarišstva v Trnave

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

5 h
Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Conor McGregor.

McGregor nezvládol svoj návrat do klietky.

4 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan