SME
Štvrtok, 8. jún, 2023 | Meniny má Medard
reklama

Siemens si chce chrániť meno kvôli OBU jednotkám

Spoločnosť Siemens s.r.o. dementovala vyjadrenia Jaroslava Polačeka z Únie autodopravcov Slovenska o nefunkčnosti až 20 000 satelitných palubných jednotiek.

BRATISLAVA 15. januára (SITA) - Tzv. OBU jednotky používajú zaregistrovaní dopravcovia pre realizáciu elektronického výberu mýta. "Tieto výroky výrazne poškodzujú aj dobré meno spoločnosti Siemens, ktorá je dodávateľom OBU jednotiek. V prípade, že ktokoľvek bude pokračovať v šírení takýchto klamlivých a poplašných informácií, spoločnosť Siemens bude zvažovať právne kroky na ochranu svojho dobrého mena na Slovensku a v zahraničí," uviedol vo vyhlásení pre agentúru SITA generálny riaditeľ spoločnosti Siemens s.r.o. Vladimír Slezák.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako ďalej informoval Slezák, na základe informácií od odberateľa SkyToll a.s., eviduje Siemens k 14. januáru 2010 iba 367 OBU jednotiek reklamovaných kvôli technickej nefunkčnosti z celkového registrovaného počtu 98 000. To predstavuje podiel 0,37 %. “Inými slovami, až 99,63 % registrovaných OBU jednotiek na Slovensku by malo fungovať správne," vyhlásil za dodávateľa OBU jednotiek

Podľa generálneho riaditeľa Siemensu sú slovenské satelitné palubné jednotky postavené na rovnakej platforme ako tie, ktoré fungujú v nemeckom a švajčiarskom mýtnom systéme. Firma Siemens ich vyvíjala vyše troch rokov a minulý rok otestovala na viac ako 300 000 kilometrov slovenských ciest.

Samotné OBU jednotky vyrába spoločnosť Continental AG v Nemecku. Ich rozmery sú podľa informácií spoločnosti Siemens doteraz najmenšie spomedzi používaných satelitných palubných jednotiek na svete. Elektronický mýtny systém na báze satelitného GPS je ešte komerčne prevádzkovaný v Nemecku a Švajčiarsku. "Satelitné OBU jednotky nie je možné porovnávať s rozmermi mikrovlnných jednotiek, ktoré fungujú v Rakúsku alebo v Čechách. Satelitné totiž obsahujú viac modernejších technológií potrebných pre maximálnu presnosť rozpoznávania mýtnych úsekov na celej cestnej infraštruktúre a budúcu interoperabilitu s ostatnými mýtnymi systémami v Európskej únii. Dizajn a funkčnosť OBU jednotky boli zámerne prispôsobené čo najjednoduchšej obsluhe a súčasne najnižšej cene," informovala spoločnosť Siemens vo vyjadrení pre SITA.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Podľa Siemensu parametre OBU jednotiek vychádzali z požiadaviek Národnej diaľničnej spoločnosti a sú plne v súlade s kritériami Európskej komisie. Prípadné problémy je však potrebné riešiť iba v súčinnosti so zákazníckym centrom spoločnosti SkyToll.

Zástupcovia nespokojných autodopravcov a opozície vyzvali vo štvrtok ministra dopravy Ľubomíra Vážneho na zastavenie elektronického výberu mýta pre množstvo nedostatkov. Opätovne by malo byť spustené, až keď bude fungovať tak ako má. Nespoľahlivá prevádzka drahého mýtneho systému podľa dopravcov im komplikuje život.

Autodopravcovia sa počas štvrtkovej diskusie s ministrom dopravy posťažovali na problémy s palubnými jednotkami, pričom počet reklamácií na zariadenia, počítajúce výšku mýta, by mal podľa nich prevyšovať 20 tisíc. "Musím to preveriť," reagoval Vážny po stretnutí na sťažnosť dopravcov na problémy s fungovaním palubných jednotiek. Informáciu o viac ako 20 tisíc reklamáciách na palubné jednotky označil za nereálne číslo, podľa neho ich je len okolo tristo. Na stretnutí sa zúčastnili zástupcovia Únie autodopravcov Slovenska, ktorí v minulých dňoch protestovali s kamiónmi v uliciach Slovenska proti podmienkam mýta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku?
  2. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  3. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  4. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  7. Nový diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Hlavná cena 25.000 eur. Kráľovská súťaž s pivom Krušovice
  1. Ostré videnie vďaka špeciálnym biometrickým šošovkám
  2. Viac kusov hydiny do každej rodiny
  3. Super zábava, super deň
  4. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  5. Ako znížiť vysoký cholesterol?
  6. Čo priznali rodičia?
  7. Najskôr boli nitrianskymi kniežatami, potom uhorskými kráľmi
  8. Špecialisti na úspory vám bezplatne poradia
  1. Čierne zlato zeme premenili v Lipanoch na aquaparkové potešenie 15 086
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 12 149
  3. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 7 046
  4. Prečo sa oplatí nakupovať na online trhovisku? Poznáme dôvody 6 741
  5. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 5 944
  6. Dovolenkový raj kúsok za hranicami 5 694
  7. Ak si teraz predplatíte mesačník INDEX, získate knihu zadarmo 5 139
  8. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 4 664
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Jozef Varga: Accept mi celkom sedia
  2. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Chtelnica
  3. Jan Pražák: Samota ve dvou
  4. Ľuboš Vodička: Pohanské Pohansko pri Břeclavi
  5. Vlasta Sedláková: Jánovi Kuciakovi a Martine Kušnírovej sme urobili krásny kríž. Nikto sa o tom nemal dozvedieť.
  6. Jozef Sitko: Novinár nemá šíriť strach a byť len kritikom (3.)
  7. Ivan Čáni: Naozaj sú Matovičove „atómovky“ len obyčajné blbosti?
  8. Irena Šimuneková: Tajchy Štiavnických hôr 1.
  1. Ľudmila Križanovská: Známy spevák šlágrov zneuctil pamiatku Daniela Heribana 13 943
  2. Elena Antalová: Dano...Počul tajomný akord ako Cohen, a jeho srdce už nevládalo zaspievať Aleluja 9 313
  3. Miroslav Kocúr: Príklad Handzuš 8 668
  4. Vlasta Sedláková: Ruský štandard 8 543
  5. Ján Šeďo: "Vstupom do EÚ Slovenská republika zanikla", občaňák môžeme zahodiť. 7 797
  6. Martin Sukupčák: Barbari na Slovensku 7 451
  7. Lukáš Fedor: Medická nie je pre medikov alebo ako sa štát správa k budúcim lekárom 6 822
  8. Adriana Boysová: Ako sa z paláca volá, tak sa z Ameriky ozýva 5 522
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 62. - Arktída - Špicbergy alebo Svalbard?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 61. - Arktída - Jan Mayen, nenápadný ostrov s pútavou minulosťou
  3. Monika Nagyova: Každá rodina má svojho gamblera
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 60. - Kapitán Henry Hudson a jeho štyri expedície v rokoch 1607 - 1611
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 59. - Po kom bol pomenovaný Drakeov prieliv?
  6. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  8. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu