BRATISLAVA. Na koniec júna tohto roku je v žilinskom závode Hyundai-Kia naplánované spustenie sériovej výroby tretej generácie kompaktného športovo-úžitkového auta Kia Sportage. Vo fabrike aktuálne prebieha príprava technologických zariadení.
Automobilka zatiaľ finišuje s vývojom nového modelu. Jeho oficiálna premiéra prebehne na jar. Vozidlo odhalia v marci na ženevskom autosalóne, alebo o mesiac neskôr v kórejskom Soule.
Podobu novinky v predstihu prezradil Úrad pre harmonizáciu vnútorného trhu (OHIM), kde si Kia auto zaregistrovala. OHIM vedie konania o ochranných známkach a registrovaných dizajnoch v rámci Európskej únie.
Atraktívnejší zovňajšok
Sportage II chce potenciálnych zákazníkov osloviť o poznanie dynamickejšími líniami než predchodca. Riešenie prednej časti čiastočne pripomína Sorento. Z profilu zaujme relatívne vysoký pontón karosérie, menšia plocha presklenia a široký zadný stĺpik.
Zatiaľ čo testovacie prototypy pohybujúce sa aj po európskych cestách majú bočné smerovky umiestnené konvenčne v predných blatníkoch, vozidlo na obrázkoch OHIM je vybavené blikačmi v spätných zrkadlách.
Technika zhodná s Hyundaiom
Neoficiálne informácie hovoria, že nový Sportage bude dlhší a nižší než predchádzajúci model. Rázvor osí kolies by mal byť dlhší o 30 mm.
Techniku má Kia zdieľať s koncernovým súrodencom, Hyundaiom ix35, ktorého výroba v Tepličke nad Váhom odštartovala nedávno.
Po dva zážihové a vznetové agregáty
K dispozícii zrejme budú verzie s pohonom predných aj všetkých štyroch kolies. Paleta zážihových poháňacích jednotiek má obsahovať štvorvalec 1,6 GDI vybavený priamym vstrekovaním benzínu (103 kW/140 k) a dvojliter (122 kW/166 k).
Turbodiesely CRDi budú v predaji pravdepodobne dva. Základný má objem 1,7 l a produkuje 85 kW (116 k). Väčší, s objemom 2,0 l, výrobca ponúkne v dvoch výkonových verziách - s 99 kW (134 k) a 135 kW (184 k). Okrem štandardne dodávanej šesťstupňovej manuálnej prevodovky má byť v ponuke pre vybrané motorizácie aj automat.