SME

Nová Kia zo Žiliny. Sportage II

V lete opustia brány závodu Hyundai-Kia prvé sériovo vyrobené exempláre novej generácie SUV Kia Sportage. Jeho vzhľad v predstihu odhalil Úrad pre harmonizáciu vútorného trhu.

Prednej časti dominuje veľká maska chladiča a úzke svetlomety. Nový Sportage má byť dlhší a nižší ako predchádzajúci model.Prednej časti dominuje veľká maska chladiča a úzke svetlomety. Nový Sportage má byť dlhší a nižší ako predchádzajúci model. (Zdroj: Kia/OHIM/fg)

BRATISLAVA. Na koniec júna tohto roku je v žilinskom závode Hyundai-Kia naplánované spustenie sériovej výroby tretej generácie kompaktného športovo-úžitkového auta Kia Sportage. Vo fabrike aktuálne prebieha príprava technologických zariadení.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Automobilka zatiaľ finišuje s vývojom nového modelu. Jeho oficiálna premiéra prebehne na jar. Vozidlo odhalia v marci na ženevskom autosalóne, alebo o mesiac neskôr v kórejskom Soule.

Podobu novinky v predstihu prezradil Úrad pre harmonizáciu vnútorného trhu (OHIM), kde si Kia auto zaregistrovala. OHIM vedie konania o ochranných známkach a registrovaných dizajnoch v rámci Európskej únie.

SkryťVypnúť reklamu

Atraktívnejší zovňajšok

Sportage II chce potenciálnych zákazníkov osloviť o poznanie dynamickejšími líniami než predchodca. Riešenie prednej časti čiastočne pripomína Sorento. Z profilu zaujme relatívne vysoký pontón karosérie, menšia plocha presklenia a široký zadný stĺpik.

Zatiaľ čo testovacie prototypy pohybujúce sa aj po európskych cestách majú bočné smerovky umiestnené konvenčne v predných blatníkoch, vozidlo na obrázkoch OHIM je vybavené blikačmi v spätných zrkadlách.

Technika zhodná s Hyundaiom

Neoficiálne informácie hovoria, že nový Sportage bude dlhší a nižší než predchádzajúci model. Rázvor osí kolies by mal byť dlhší o 30 mm.

Techniku má Kia zdieľať s koncernovým súrodencom, Hyundaiom ix35, ktorého výroba v Tepličke nad Váhom odštartovala nedávno.

SkryťVypnúť reklamu

Po dva zážihové a vznetové agregáty

K dispozícii zrejme budú verzie s pohonom predných aj všetkých štyroch kolies. Paleta zážihových poháňacích jednotiek má obsahovať štvorvalec 1,6 GDI vybavený priamym vstrekovaním benzínu (103 kW/140 k) a dvojliter (122 kW/166 k).

Turbodiesely CRDi budú v predaji pravdepodobne dva. Základný má objem 1,7 l a produkuje 85 kW (116 k). Väčší, s objemom 2,0 l, výrobca ponúkne v dvoch výkonových verziách - s 99 kW (134 k) a 135 kW (184 k). Okrem štandardne dodávanej šesťstupňovej manuálnej prevodovky má byť v ponuke pre vybrané motorizácie aj automat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  2. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  3. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  4. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  6. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 12 738
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 5 929
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 5 340
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 323
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 143
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 847
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 2 827
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy? 2 460
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Škerko: Popriem všetko čím som žil a čomu som veril, len sa mi vráť
  2. Vladimír Bojničan: Prečo je Západ vyspelý, Rusko zaostalé a my uviaznutí na polceste
  3. Ján Valchár: Ropa ako nenabitá zbraň II.
  4. Štefan Šturdzík: Rakovina
  5. Viktor Pamula: Máme konsenzus v zahraničnej politike ?
  6. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ?
  7. Aleksander Prętnicki: Posledná audiencia - Bratislavský expres
  8. Marcel Karvay: Bohovia kapitalizmu [Varovanie: nečítajte ak ste náchylní k existenciálnej depresii]
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 45 900
  2. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 536
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 19 135
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 17 879
  5. Marcel Rebro: Armádny kaplán: všetci chlapci sú mŕtvi. Pošlite drony, nech ich pomstíme 13 491
  6. Rado Surovka: Keby blbosť kvitla 12 976
  7. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 528
  8. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 283
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  2. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  3. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  4. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  5. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  6. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  7. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
  8. Věra Tepličková: Opäť bližšie ku snu stať sa policajtom
SkryťZatvoriť reklamu