SME
Pondelok, 6. december, 2021 | Meniny má MikulášKrížovkyKrížovky

Elektromobily sa presadia rýchlejšie, než sa predpokladá

O päť rokov by po uliciach New Yorku mohlo jazdiť 70 000 elektromobilov, v Paríži 62 000 a Šanghaji 26 000.

(Zdroj: (ilustračné) Citroën)

DÜSSELDORF. Elektromobily sa môžu presadiť rýchlejšie, než sa vo všeobecnosti predpokladá. Podľa štúdie poradenskej spoločnosti McKinsey vo veľkých mestách sa stanú v priebehu piatich rokov reálnou alternatívou tradičným autám.

V New Yorku je každý piaty potenciálny kupca auta prístupný myšlienke, že si kúpi elektromobil. Ukázala to v pondelok (11.1.) zverejnená štúdia spoločnosti McKinsey. Takže podľa realistického scenára by v roku 2015 mohli elektromobily predstavovať až 16 % novo predaných áut v New Yorku. V Paríži by to mohlo byť až 9 % a v Šanghaji okolo 5 %. V absolútnych číslach to znamená, že o 5 rokov by po uliciach New Yorku mohlo jazdiť 70.000 elektromobilov, v Paríži 62.000 a Šanghaji 26.000.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Na 25 najväčších aglomerácií s počtom obyvateľov nad 10 miliónov pripadá až 10 % z celosvetových emisií kysličníka uhličitého (CO2). Preto sú podľa spoločnosti McKinsey "prirodzeným prostredím pre vznik elektro mobility". Pre rozšírenie elektromobilov nie je v prvej fáze podľa štúdie potrebná hustá infraštruktúra verejných dobíjacích staníc. "Doteraz sa šance elektromobilov posudzovali podľa toho, ako rýchlo je možné vystavať infraštruktúru verejných dobíjacích staníc," uviedol analytik McKinsey Christian Malorny. "Naša štúdia prišla k záveru, že v najbližších piatich rokoch nie je potrebná hustá infraštruktúra verejných dobíjacích staníc."

Podľa prieskumu prví kupci elektromobilov sú pripravení na to, že budú svoje vozidlá nabíjať doma alebo na parkovisku. "Vodiči celkom prirodzene prispôsobia svoje zvyky tomu, že pri každej jazde sa musia dostať domov," myslí si Malorny. Podľa poradenskej firmy Bain ukázal prieskum medzi užívateľmi elektromobilov v Londýne, že dnešný krátky dojazd pre nich po nie príliš dlhom navyknutí si nie je žiadnym problémom.

Skryť Vypnúť reklamu

Na podporu toho, aby boli vodiči ochotní prejsť na elektromobil, je podľa McKinsey potrebné zvýšiť informovanosť spotrebiteľov, keďže až 40 % z nich nevie o elektromobiloch vôbec nič. Spoločnosť tiež považuje na začiatku za potrebný aj istý finančný stimul, aby sa predovšetkým v Číne vytvoril dopyt. Tradičná finančná podpora však nemusí byť dostatočná. Napríklad pre kupcov prvého elektromobilu je podstatne zaujímavejšie to, ak by mohli využívať špeciálne jazdné pruhy, napríklad pruhy určené pre autobusy, ako daňová úľava vo výške 3000 USD (2087 eur).

Analytik spoločnosti NordLB Frank Schwope zasa očakáva, že výrobcovia kvôli predĺženiu dojazdu vybavia elektromobily aj spaľovacím motorom.

Informoval o tom Handelsblatt.

(1 EUR = 1,4374 USD)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  2. Štúdium ekológie, dizajnu či tech. inovácií je životný štýl?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  5. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  6. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  7. Ako vychovávať deti aby boli odolnejšie
  8. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  9. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  10. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Nadácia Orange podporí digitálne zručnosti učiteľov a žiakov
  3. Changes to the System of Remedies, Procurement Law Amendment
  4. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  5. Compliance – who should be responsible?
  6. Employee's age as a new ground for notice of termination
  7. Ako podnikať na internete. V Košiciach sa to naučíte zadarmo
  8. Buďte o krok napred voči konkurencií so štúdiom MBA
  9. O prideľovanie štátnych grantov sa môže starať softvér
  10. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 19 152
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 766
  3. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 902
  4. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 903
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 297
  6. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 4 313
  7. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 3 602
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 162
  9. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 3 144
  10. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 047
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Otvorené obchody po uvoľnení opatrení v čase pandémie koronavírusu.

Očkovaní a vyzdravení by mohli nakupovať darčeky.


a 1 ďalší 23m
Štát, resp. štátne organizácie sa zbavujú množstva nehnuteľností či ďalšieho majetku.

Môžete kúpiť košickú nemocnicu, vranovskú vežu i herliansku poštu.


5. dec
Jakub Filo.

Minister neráta, s kým sedí vo vláde.


1 h

Neprehliadnite tiež

Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6 h
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec
Toyota Corolla Cross

Prvé autá prídu majiteľom budúci rok na jeseň.


3. dec

Blogy SME

  1. Pavol Horňák: Keď sa vonku zjesení #3 - O ambicióznom liste
  2. Ján Rudolf: Zastavme korupciu, ale aj krvavé oči!
  3. Jana Hanuliaková: Ku komu sa prihovárate pán Mazurek?
  4. Ján Šeďo: Preventívna prehliadka u lekára skončila kolonoskopiou - moje skúsenosti.
  5. Soňa Bulbeck: O umení prepojiť staré a nové...
  6. Martin Zachar: Dočkáme sa debutu slovenského brankára v NHL po viac než 14 rokoch?
  7. Andrej Hossa: Fenomén s názvom repasovanie: Prečo si kúpiť repasované produkty?
  8. Toto je rovnosť: Inštruktori sebaobrany: O násilí sa v minulosti nehovorilo. Teraz je to na nás.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 17 233
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 396
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 933
  4. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 4 875
  5. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 775
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 410
  7. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 748
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 736
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu