SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Bratislava s chodcami nepočíta

Nedávno postavené garáže na Kollárovom námestí museli uzavrieť. Na strope sú praskliny.

Kollárovo námestie. Mesto plánuje pod tunajším parkom vybudovať niekoľkopodlažnú garáž s kapacitou okolo päťsto parkovacích miest.Kollárovo námestie. Mesto plánuje pod tunajším parkom vybudovať niekoľkopodlažnú garáž s kapacitou okolo päťsto parkovacích miest. (Zdroj: SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ)

Aktivisti upozorňujú, že problém s garážou na Kollárovom námestí sa môže zopakovať aj pri výstavbe vedľajšej garáže.

STARÉ MESTO. Ani nie pred tromi rokmi dostavená budova na Kollárovom námestí s názvom Park One uzavrela svoje podzemné garáže. Ľudia upozornili, že len nedávno postavené garáže majú na stropoch aj vozovke praskliny a poukázali aj na ohradenie chodníka. O havarijnom stave garáží hovorilo tiež mesto.

Informácie potvrdila spoločnosť CB Richard Ellis, ktorá projekt Park One zastrešuje. Tvrdí, že garáž spoločnosť reklamovala a po pohybe stavby a objavení puklín ju dočasne uzavrela. Teraz tam prebiehajú sanačné práce. Opravy by sa mali skončiť v pondelok. Autá z nefungujúcej garáže vraj majú státie zatiaľ zabezpečené v garáži Vinci park a garáži hotela Tatra.

Mesto dnes vyzvalo majiteľa budovy, aby zábrany z chodníka do zajtra odstránil, povedala Mária Račková z magistrátu.

Deväťposchodovú administratívnu budovu začali na námestí stavať v roku 2005, dokončená bola asi o dva roky. Investorom bola developerská spoločnosť Converge Capital.

Vrátiť chodníky chodcom

Na pukliny a parkovanie áut pred budovou aj v súvislosti s plánovanou výstavbou susednej podzemnej garáže pod parkom na Kollárovom upozornila Zora Pauliniová, konzultantka programu Priestory, ktorý sa venuje navrhovaniu verejných priestranstiev.

„Záber námestí, parkov a školských ihrísk vrátane v súčasnosti plánovanej výstavby garáží na tomto istom námestí iba ukazuje, že ideme presne opačným smerom ako najbližšie mestá Viedeň či Brno,“ vraví Pauliniová. Upozorňuje, že hlavné pešie ťahy v mesta sú plné bariér - parkujúcich áut, reklamných panelov, zle osadených stĺpikov či stavebných dvorov. „Je čas vrátiť chodníky chodcom,“ dodáva Pauliniová.

Staromestský poslanec Ivan Bútora tvrdí, že chodcom sa na magistráte nevenuje nikto. Sám pracuje na pripomienkovaní Programu hospodárskeho a sociálneho rozvoja Bratislavy, čo sa týka hlavných peších ťahov – Kollárovo námestie, Mickiewiczova ulica. „Pripomienkujeme územný plán zóny Dunajskej ulice,“ dodal Bútora. Aj tam je totiž vraj plánované budovanie veľkej podzemnej garáže.

Pod zemou sa stavať môže

Koncom decembra mesto vyhlásilo tender na dlhodobý nájom pozemkov na Kollárovom námestí s cieľom vybudovať a prevádzkovať garáž pod tunajším parkom. Zeleň sa má vraj zrevitalizovať. Kapacita garáže má byť až päťsto miest. Výsledky súťaže chcú do konca júla.

So súťažou mesto na zmenu územného plánu, ktorú pripravuje, nečakalo. Platný územný plán totiž hovorí, že parking garáže sú na týchto pozemkoch neprípustné, no či to platí aj pre podzemné garáže, záleží od výkladu. Ak by prešla zmena územného plánu, parking garáže by boli neprípustné len nad povrchom. Zámer kritizovali občianski aktivisti, nad garážami vraj nemôžu rásť veľké stromy.

Peší a aktivisti

  • Aktivisti tvrdia, že mesto na chodcov nemyslí, plánuje budovanie viacerých podzemných garáží, no nie peších zón.
  • Opačný trend nezahusťovania centra autami preferujú v súčasnosti napríklad českí susedia – Plzeň, Brno majú prijaté generely pešej dopravy.
  • Generel pre peších Bratislave chýba.
  • Absentuje aj koncepcia cyklistickej dopravy.

auta_res.JPG

Priestor pre parkovanie áut je vyhradený aj pred a na bokoch budovy.

FOTO SME - LUCIA TKÁČIKOVÁ

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  2. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  3. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  8. Pomáhajte čítaním
  9. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Neodkladajte pre koronavírus vyšetrenie svojich očí
  2. BILLA podáva v kritickom období pomocnú ruku ľuďom z kultúry
  3. Vynovená predajňa v Smrdákoch
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  6. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 31 991
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 23 251
  3. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 20 161
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 963
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 681
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 726
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 924
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 821
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 686
  10. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 014
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister obrany Jaroslav Naď.
Autorská strana Petra Šabatu

Babiš už neriadi štát ako firmu, dúfa v zázrak

Kto prešľapuje tragickú koronavírusovú českú cestu? Ľudia typu Fica a Kaliňáka.

Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš.

Keď Sagana sledujem v médiách, vôbec sa nezmenil, tvrdí spolužiak

Už v šestnástich sníval, že pôjde na Tour.

Peter Sagan a René  Valent.
Boris Kollár.

Neprehliadnite tiež

V Bratislave v tichosti búrajú nádejnú technickú pamiatku

Čerpacia stanica BZ patrila k najstarším na Slovensku.

Už len torzo čerpacej stanice BZ.

Ktoré autá si Slováci kupujú najčastejšie?

V kurze ostávajú hlavne hatchbacky.

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.