SME

Crossover od Mini je odhalený (doplnené)

Novinka zatiaľ nemá oficiálny názov. Tri fotografie výrobcovi údajne unikli. Výstavná premiéra vozidla je naplánovaná na ženevský autosalón.

(Zdroj: Mini)

BRATISLAVA. Dlho avizovaný a dlho očakávaný prírastok do rodiny modelov Mini absolvuje výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Okrem troch fotografií sa na verejnosti zatiaľ neobjavili žiadne konkrétne informácie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak známy nie je ani oficiálny názov vozidla. Crossover s interným označením R60 sa bude volať Crossman alebo Contryman. Štylisticky nadväzuje na ostatné modely Mini. Takmer každá časť karosérie ale pôsobí mohutnejším dojmom, od masky chladiča, cez predné a koncové svetlá, až po lemy blatníkov vyrobené z nelakovaného plastu.

SkryťVypnúť reklamu

S konvenčnými zadnými dverami

Na rozdiel od štúdie Crossover Concept, má sériový model konvenčné bočné dvere po oboch stranách karosérie. Prototyp disponoval posuvnými zadnými dverami na ľavej stane.

Interiér sa rovnako drží tradície. Uprostred „retro“ palubnej dosky dominuje veľký rýchlomer. V ňom sa nachádza aj displej navigačného systému. Vodič má pred sebou iba malý otáčkomer.

Crossover od Mini má byť v ponuke s pohonom predných i všetkých štyroch kolies. Ďalšie informácie doplníme krátko po ich zverejnení.

Aktualizované (21.1.)

Mini zverejnilo ďalšie informácie a fotografie. Podľa nich sa malý crossover volá Countryman. Poháňajú ho zážihové a vznetové motory s objemami 1,6 l. Verzie spaľujúce benzín budú k dispozícii tri: One (72 kW/98 k), Cooper (90 kW/122 k) a prepĺňaný Cooper S (135 kW/184 k). Základné vznetové prevedenie One disponuje výkonom 66 kW (90 k), Cooper D ponúka 82 kW (112 k).

SkryťVypnúť reklamu

Pre modely Cooper S a Cooper D je k dispozícii pohon všetkých štyroch kolies ALL4 s elektrohydraulickým medzinápravovým diferenciálom. Systém prorezdeľuje krútiaci moment medzi nápravy v pomere 50:50. Podľa potreby však dokáže na zadnú nápravu poslať až 100 percent krútiaceho momentu. Verzie ALL4 obsahujú aj elektronickú uzávierku diferenciálu na prednej náprave.

Interiér je v základnom prevedení štvormiestny. Dve samostatné zadné sedačky sa dajú posúvať v rozsahu 130 mm, čím je možné meniť objem batožinového priestoru. Jeho kapacita sa pohybuje od 350 do 1720 litrov (1720 l dosahuje so sklopenými zadnými operadlami). Za príplatok si je možné objednať „trojmiestnu“ zadnú lavicu.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 77 936
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 385
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 090
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 023
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 210
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 202
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 274
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. Ján Škerko: Prečo vláda nezvládla slintačku a krívačku? Lebo sama je ňou postihnutá
  3. Teodor Dlužanský: Vážení zamestnanci okrem verejného sektora – štát ďakuje!
  4. Juraj Tušš: Intelektuáli, blogeri, na slovíčko prosím – Zmysluplné využitie umelej inteligencie "ChatGPT" v dnešnej dobe.
  5. Matúš Radusovsky: Ohrozenia včiel a ako im môžeme pomôcť
  6. Štefan Šturdzík: Čurillovci.
  7. Otilia Horrocks: Bože, ako hlboko vie jeden klesnúť...
  8. Jaroslav Karahuta: Boj veľkých proti malým neskončil ani po 21 rokoch od vstupu do EÚ. Čaká nás kolonizácia vidieka ?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 616
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 556
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 52 764
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 310
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 338
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 949
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 634
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 9 611
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu