SME
Streda, 22. marec, 2023 | Meniny má Beňadik
reklama

Crossover od Mini je odhalený (doplnené)

Novinka zatiaľ nemá oficiálny názov. Tri fotografie výrobcovi údajne unikli. Výstavná premiéra vozidla je naplánovaná na ženevský autosalón.

(Zdroj: Mini)

BRATISLAVA. Dlho avizovaný a dlho očakávaný prírastok do rodiny modelov Mini absolvuje výstavnú premiéru na marcovom autosalóne v Ženeve. Okrem troch fotografií sa na verejnosti zatiaľ neobjavili žiadne konkrétne informácie.

A tak známy nie je ani oficiálny názov vozidla. Crossover s interným označením R60 sa bude volať Crossman alebo Contryman. Štylisticky nadväzuje na ostatné modely Mini. Takmer každá časť karosérie ale pôsobí mohutnejším dojmom, od masky chladiča, cez predné a koncové svetlá, až po lemy blatníkov vyrobené z nelakovaného plastu.

S konvenčnými zadnými dverami

Na rozdiel od štúdie Crossover Concept, má sériový model konvenčné bočné dvere po oboch stranách karosérie. Prototyp disponoval posuvnými zadnými dverami na ľavej stane.

Interiér sa rovnako drží tradície. Uprostred „retro“ palubnej dosky dominuje veľký rýchlomer. V ňom sa nachádza aj displej navigačného systému. Vodič má pred sebou iba malý otáčkomer.

Crossover od Mini má byť v ponuke s pohonom predných i všetkých štyroch kolies. Ďalšie informácie doplníme krátko po ich zverejnení.

Aktualizované (21.1.)

Mini zverejnilo ďalšie informácie a fotografie. Podľa nich sa malý crossover volá Countryman. Poháňajú ho zážihové a vznetové motory s objemami 1,6 l. Verzie spaľujúce benzín budú k dispozícii tri: One (72 kW/98 k), Cooper (90 kW/122 k) a prepĺňaný Cooper S (135 kW/184 k). Základné vznetové prevedenie One disponuje výkonom 66 kW (90 k), Cooper D ponúka 82 kW (112 k).

Pre modely Cooper S a Cooper D je k dispozícii pohon všetkých štyroch kolies ALL4 s elektrohydraulickým medzinápravovým diferenciálom. Systém prorezdeľuje krútiaci moment medzi nápravy v pomere 50:50. Podľa potreby však dokáže na zadnú nápravu poslať až 100 percent krútiaceho momentu. Verzie ALL4 obsahujú aj elektronickú uzávierku diferenciálu na prednej náprave.

Interiér je v základnom prevedení štvormiestny. Dve samostatné zadné sedačky sa dajú posúvať v rozsahu 130 mm, čím je možné meniť objem batožinového priestoru. Jeho kapacita sa pohybuje od 350 do 1720 litrov (1720 l dosahuje so sklopenými zadnými operadlami). Za príplatok si je možné objednať „trojmiestnu“ zadnú lavicu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  3. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  4. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  5. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  6. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  8. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach
  1. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami
  2. Verejnosť už hlasuje za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  3. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne verejné hlasovanie
  4. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozhodne aj verejnosť
  5. Západniari hlasujú o svojej najkrajšej pamiatke
  6. Verejné hlasovanie rozhodne o najkrajšej obnovenej pamiatke
  7. Súboj o najkrajšiu pamiatku rozlúskne verejné hlasovanie
  8. Opäť máme možnosť hlasovať o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 14 524
  2. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 13 668
  3. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zmrazená cena potravín 10 948
  4. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 9 071
  5. Jednoznačný recept na úspech? Buďte pripravení prispôsobiť sa 7 631
  6. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 7 455
  7. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 272
  8. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 3 150
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Soňa Kallová: Mierotvorci Slovania alebo tradícia Svätoplukových prútov stále živá
  2. Ján Šeďo: Cár necestuje, nešoféruje, ľuďom tlačia do hlavy kaleráby.
  3. Miroslav Pollák: Odkiaľ pokiaľ s humorom
  4. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 4. časť
  5. Martina Paulenová: Otočiť sa, či pokračovať?
  6. Anna Miľanová: Pník 1,2... 2022
  7. Ján Serbák: Lanzarote - ostrov večnej jari, nevšednej prírody a jedinečnej architektúry - 3. časť
  8. Peter Žiak: Zákaz spaľovacích motorov = nešťastie pre Slovensko
  1. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 7 112
  2. Radovan Čipka: Ako Záborská znesvätila tému pomoci ženám 5 492
  3. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 5 135
  4. Magdaléna Cifrová: Konečne potrestaný pedagóg na VŠVU a aké dôležité je ospravedlniť sa 4 473
  5. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 2 772
  6. Michal Uherčík: Veľké riešenie alebo veľké fiasko. Parkovacie domy v Martine. 2 503
  7. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 2 482
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi II 2 354
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťZatvoriť reklamu