SME
Nedeľa, 13. jún, 2021 | Meniny má AntonKrížovkyKrížovky

Návšteva nie je dopravná obsluha, preto musí rešpektovať zákaz vjazdu

Nie je zákaz vjazdu ako zákaz vjazdu. Stačí, aby bola pod dopravnou značkou umiestnená dodatková tabuľka "Okrem dopravnej obsluhy" a potom pre niektorých vodičov zákaz neplatí.

Marian: "Stalo sa mi, že v meste Kežmarok som dostal pokutu od mestskej polície za to, že som vošiel do ulice, na začiatku ktorej bola dopravná značka zákaz vjazdu s dodatkovou tabuľou "Okrem vozidiel dopravnej obsluhy". Ide o to, že na tejto ulici sú dve bytovky a k nim samozrejme aj parkoviská.

Tak som zastal na jednom z týchto parkovísk a išiel som na návštevu k svojmu známemu a hoci som z okresu Kežmarok, mal som firemné auto s Mikulášskou ŠPZ. Keď som sa vracal, tak neďaleko mňa stáli mestskí policajti, ktorí keď videli, že idem k autu, hneď prišli a pokutovali ma.

Podotýkam, že na tom parkovisku stálo asi 50 áut, samozrejme s Kežmarskou ŠPZ, žiadne z tých áut nemalo za predným sklom nijakú dodatkovú tabuľku od mesta, že sú dopravná obsluha ani nič podobné.

Argumentoval som tým, že ak som ja porušil zákaz, tak ho porušili všetci, a že keby som mal Kežmarskú ŠPZ, tak si ma vôbec nevšímajú. Zaujímalo by ma teda, čo robí z vozidla dopravnú obsluhu a či by sa niečo zmenilo, ak by som mal za predným sklom ceduľku napríklad ZÁSOBOVANIE."

To, že Marian dostal pokutu, bolo oprávnené. Dodatková tabuľka E 12 s nápisom "Okrem dopravnej obsluhy", znamená toto:

00.jpgDodatková tabuľka s textom (č. E 12) s nápisom „OKREM DOPRAVNEJ OBSLUHY“ obmedzuje platnosť značky, pod ktorou je umiestnená, na vozidlá zabezpečujúce zásobovanie, opravárenské, údržbárske alebo komunálne a podobné služby, na vozidlá s parkovacím preukazom pre osoby so zdravotným postihnutím alebo na vozidlá s osobitným označením č. O 3, na vozidlá taxislužby a vozidlá, ktorých vodiči, prípadne prevádzkovatelia majú v miestach za značkou bydlisko, sídlo alebo garáž; pre tieto vozidlá neplatí značka, pod ktorou je tabuľka umiestnená.

Keďže Marian sám potvrdil, že na dané miesto šiel na návštevu a teda tam nemá ani bydlisko, ani sídlo alebo garáž, vošiel do zákazu vjazdu. Za čelným sklom pritom netreba mať žiadnu tabuľku o tom, či je vozidlo zásobovacie alebo jeho vodič má v miestach za značkou bydlisko.

Marian mal však smolu, pretože evidenčné číslo iného okresu zvyšuje pravdepodobnosť, že vodič na mieste za zákazom vjazdu nemá bydlisko. A tak si ho mestskí policajti možno počkali, aby si overili to, či má na danom mieste bydlisko.

Iný problém, týkajúci sa prejazdu križovatkou, nám poslal Jaroslav:

Jaroslav: "Niekoľkokrát sa mi stalo pri prechode križovatkou ulíc Košická / Mlynské Nivy v Bratislave, že autá smerujúce od Dulovho námestia a pokračujúce po Košickej ulici na most Apollo, nedodržali radenie v jazdných pruhoch (ktoré žiaľ nie sú na križovatke nakreslené).

Po správnosti by autá z pruhov ABC mali pokračovať v pruhoch DEF za križovatkou, avšak vzhľadom na to, že pruhy nepokračujú úplne rovnobežne, ale sú posunuté o niekoľko metrov, nastáva situácia, kedy autá z pravého pruhu A pokračujú v strednom pruhu E, autá zo stredného pruhu B v ľavom pruhu F a pre ľavý pruh C už neostáva miesto.

Ešte nebezpečnejšia situácia je v prípade A->E, C->F, a auto zo stredného pruhu B je tiesnené z obidvoch strán a nemá kam uhnúť (to sa stalo aj mne osobne).

Mimochodom, pruh A je vyhradený pre MHD, málokto to však rešpektuje, a možno práve preto, že je to jediný pruh, kde sa vodič za každých okolností dokáže vyhnúť (doprava) pri hroziacej zrážke.

Podľa mňa je len otázkou času, keď sa tam stane nehoda. Pritom by stačilo na križovatke dostatočne vyznačiť okraje pruhov a vodiči by vedeli, že majú pri prejazde križovatkou mierne zabočiť."

kosicka.jpg

Problémom v križovatke je najmä to, že vodiči idúci po Košickej (na mape zvrchu nadol) za zaradia do pravého jazdného pruhu. Ten je zvislým dopravným značením označený ako vyhradený jazdný pruh pre autobusy a súčasne odbočovací pre všetky vozidlá. Z tohto jazdného pruhu však neodbočia vpravo, ale idú rovno a snažia sa zaradiť do jazdného pruhu označeného na obrázku písmenom "E".

Potom sa netreba čudovať, že sa križovatka stane miestom, kde sa tri jazdné pruhy zmenia na dva. Najmä, keď v smere Košická - most Apollo nie sú nakreslené cez križovatku vodiace čiary na ceste. Stačilo by tiež, keby si vodiči všímali dopravné značenie a rešpektovali ho a zároveň boli opatrní. V opačnom prípade, ako píše Jaroslav, je len otázkou času, kedy sa tam stane dopravná nehoda.

Takže, ak pôjdete po Košickej od Dulovho námestia a cez križovatku s Mlynskými Nivami pôjdete rovno, pred križovatkou sa nezaraďujte do pravého jazdného pruhu. A keď sa vám to napriek tomu "podarí", netlačte sa do stredného jazdného pruhu, keď v ňom idú iné vozidlá, aby ste ich neohrozili a zároveň buďte opatrní, keďže sa budete nachádzať v jazdnom pruhu vyhradenom pre autobusy.

fotak3.jpgZažili ste niečo zaujímavé? Hlavolam na cestách, nehodu? Videli ste niečo, čo sa oplatí zverejniť? Totemy s cenami pohonných látok, nebezpečné cesty? Je niečo, čo vás zaujíma z dopravy, ciest, premávky, pohonných látok, no nemáte sa koho spýtať?

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  4. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  7. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov
  8. Od zmesi plynov po sofistikovanú kvapalinu
  9. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát
  10. Tipy a triky na spracovanie letného ovocia
  1. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  3. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  4. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  5. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Prešovský McDonald’s podržal zamestnancov počas pandémie
  8. Hrajte futbal ako Valábik! Lopty rozdáva po celom Slovensku
  9. Medzi zateplením minerálnou vlnou a PUR penou sú veľké rozdiely
  10. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie
  1. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 9 894
  2. Dnes ma živí instagram, hovorí bývalá tanečníčka Katarína Jakeš 8 848
  3. Počuli ste už o zelenej hypotéke? Ušetríte s ňou až trikrát 8 508
  4. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 8 218
  5. Osem výnimočných slovenských hotelov pre zaslúžený odpočinok 7 701
  6. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 7 673
  7. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 7 662
  8. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 7 311
  9. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 177
  10. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 6 954
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Francis Fukuyama.

Hlavná myšlienka konca dejín platí dodnes, hovorí americký politológ.


10. jún
Matúš Krčmárik.

Kazateľ konca dejín si za ideou stojí.


10. jún
Christian Eriksen.

Zápas EURO 2020 prerušili, po dohode oboch tímov sa zápas dohral.


Sportnet 7 h

Takýto drastický záver školského roka sme si mohli odpustiť.


11. jún

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Multivan

Už nemá podvozok dodávky a dostal plug-in hybrid.


11. jún
Opel Grandland

Nový je interiér aj systém nočného videnia.


11. jún
Seat Arona Xperiance

Malé mestské SUV ostáva v ponuke aj so štvorvalcom.


10. jún
Všetky elektromobily mali rovnaké podmienky, keďže išli naraz za sebou.

S autami jazdili až do úplného vybitia batérie.


9. jún