SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Dobrá rada: Ak je treba, vymeňte remeň. Potom kontrolujte emisie

Absolvovali ste emisnú kontrolu s naftovým motorom a báli ste sa, ako skončí revúci diesel? Aby ste mali istotu, že motor náročnú skúšku prežije, nechoďte na ňu, ak sa blíži výmena rozvodového remeňa.

Za normálnych okolností by sa motor nemal poškodiť, pretože pracovník emisnej kontroly má stanovený presný postup a maximálne otáčky, na ktoré môže motor dostať. Rizikovým bodom môže byť zahrievanie motora, ktoré si technici občas urýchlia držaním motoraZa normálnych okolností by sa motor nemal poškodiť, pretože pracovník emisnej kontroly má stanovený presný postup a maximálne otáčky, na ktoré môže motor dostať. Rizikovým bodom môže byť zahrievanie motora, ktoré si technici občas urýchlia držaním motora (Zdroj: rch)

BRATISLAVA. Každé pracovisko emisnej kontroly má databázu typov vozidiel s naftovými motormi a presne stanovené otáčky, ktoré treba pri kontrole dymivosti naftového motora dosiahnuť. Na emisnú kontrolu prichádzajte iba s dobre zohriatym dieselom a v prípade, že sa blíži termín výmeny rozvodového remeňa, tak až po jeho výmene. Vyťahaný rozvodový remeň by mohol pri vysokých otáčkach motora bez záťaže preskočiť a spôsobiť poškodenie.

Pracovník stanice emisnej kontroly v Banskej Bystrici nás ubezpečil, že dobrému naftovému motoru kontrola neublíži a pozor si treba dať iba na blížiacu sa výmenu rozvodového remeňa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

emisne_tabula_big.jpgPredpísaný postup a vyššie otáčky pri kontrole predstavujú riziko pre poškodené turbodúchadlo. Dlhodobé používanie naftového motora v studených štartoch alebo s poškodeným vážičom vzduchu môže spôsobiť usádzanie oleja v turbe alebo poškodenie tesnení v klzných ložiskách.

Ak motor nasaje vo vysokých otáčkach olej alebo sa tento v turbe vznieti, otáčky motora a turba narastú do kritických hodnôt aj bez stlačenia plynového pedála. Ak dlhodobo pozorujete na aute stratu výkonu alebo nárast dymu, dajte si turbo a motor pred emisnou kontrolou pozrieť v servise.

Kedy ísť na emisnú kontrolu?

Osobné a malé úžitkové vozidlá s naftovým alebo benzínovým motorom absolvujú prvú emisnú kontrolu po štyroch rokoch od prvého prihlásenia do evidencie.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalšie kontroly absolvujú v dvojročných intervaloch. Benzínové autá bez katalyzátora musia prejsť kontrolou každý rok.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 21 952
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 824
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 272
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 580
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 088
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 305
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 011
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Za kompaktné SUV s nízkou spotrebou bazárový rebríček Carvago považuje Nissan Qashqai minulej generácie s naftovým motorom 1,5 dCi.

Výsledkom kraľujú verzie s naftovými motormi.


22 h
Cupra Formentor VZ5 a Cupra Born

V krátkosti sme si vyskúšali Born aj Formentor VZ5.


5. okt
Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


4. okt
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (7. - 13.10.1922)
  2. Anton Kaiser: Zlatomoravecký jarmok
  3. Teodor Hasala: Vtip o dvoch opilcoch a svete
  4. Erik Kriššák: Dotyk rán
  5. Katarína Vanišová: Gólový fenomén opäť úradoval. Bude lepší ako Messi s Ronaldom?
  6. Nicholas Wintzler: Niektoré maľby a zápisky za posledný polrok.
  7. Viktória Holejová: Na zdravie (Slovensko)!
  8. Ján Marton: Vlčanov odkaz potravinovým podvodníkom - poďte, u nás sa Vám nič nemôže stať.
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 536
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 283
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 842
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 248
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 063
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 848
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 840
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 819
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu