BRATISLAVA. Nástupca modelu Peugeot 407 sa bude volať 508 a Francúzi ho predstavia na jesennom parížskom autosalóne. Sedan 408 sa k nám s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane. Hoci niektoré hlasy o ňom hovorili ako o konkurentovi napríklad pre Renault Fluence, Peugeot ho mieni zatiaľ predávať iba v Číne a Latinskej Amerike.
Technika z modelu 308
Ako technický základ pre stavbu štvordverového vozidla poslúžil Peugeot 308. Platforma s rázvorom osí kolies 2710 mm pochádza z kombi 308 SW.
Peugeot 408 s celkovou dĺžkou 4680 mm takmer atakuje strednú triedu. Jeho batožinový priestor v základnom usporiadaní pojme 481 litrov nákladu. Novinka má na čínskom trhu stelesňovať reprezentatívne auto pre obchodníkov. Tomu zodpovedá bohatá výbava, ale aj odhlučnenie interiéru. Bočné sklá majú hrúbku 4 mm.
Nás Európanov na 408-čke môže zaujať predný nárazník. Podobné tvary by mala mať predná časť modernizovaného Peugeotu 308. Jeho premiéra prebehne pravdepodobne už v marci v Ženeve.
Iba benzín
Pre Peugeot 408 sú určené dva zážihové štvorvalce. Základný motor má objem 1,6 l a disponuje výkonom 80 kW (109 k), dvojliter produkuje 108 kW (147 k). Okrem päťstupňovej manuálnej prevodovky je v ponuke aj štvorstupňový automat.
Sedan vyvinuli vo Francúzsku, ale vyrábať ho budú v spolupráci s čínskym partnerom Dong Feng Motor v čínskom závode Wuhan. Ročná kapacita fabriky predstavuje 100 000 vozidiel.