SME

Trojvalcový turbodiesel TDI sa vracia

Motor 1,4 TDI z dielne Volkswagen je striedmy v spotrebe nafty, ale vodiča obťažuje úzkym pásmom využiteľných otáčok, hlukom a vibráciami. Nová generácia trojvalcového vznetového agregátu má tieto neduhy zažehnať.

Novú generáciu Seatu Ibiza Ecomotive odhalia a ženevskom autosalóne v marco tohto roku.Novú generáciu Seatu Ibiza Ecomotive odhalia a ženevskom autosalóne v marco tohto roku. (Zdroj: Seat)

BRATISLAVA. Turbodiesel 1,4 TDI s tromi valcami si v ostatných rokoch získal povesť jedného z najhlučnejších a najmenej kultivovaných vznetových agregátov. Okrem toho, vodičovi komplikuje život úzkym pásmom využiteľných otáčok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V predaji zotrval dodnes. Volkswagen síce motor 1,4 TDI do vlastných modelov predávaných v Európe už nemontuje, ale koncernoví súrodenci Seat Ibiza a Škoda Fabia ho pod kapotami mať môžu.

So vstrekovaním common-rail

1,4 TDI onedlho v celom koncerne nahradí nový turbodiesel, opäť trojvalec. Agregát s objemom 1,2 l disponuje štvorventilovou technikou a priamym vstrekovaním paliva common-rail. Maximálny výkon 55 kW (75 k) dosahuje pri otáčkach 4200/min., vrchol krútiaceho momentu 180 Nm sa dostaví pri 2000 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba pod 3,5 l/100 km

Volkswagen v predstihu avizoval, že nový trojvalec sa objaví v modeloch zameraných na čo najnižšiu spotrebu paliva. VW Polo Bluemotion má v porovnaní s bežným Polom nižšiu svetlú výšku, plastové kryty na podvozku, aerodynamické doplnky karosérie, pneumatiky s nízkym valivým odporom a systém stop-štart.

Motor 1,2 TDI prekvapivo spolupracuje s iba päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobcom udávaná priemerná spotreba paliva predstavuje 3,3 l/100 km a emisie CO2 87 g/km. Polo BlueMotion zrýchli z pokoja na 100 km/h za 13,6 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 173 km/h.

V predaji na prelome jara a leta

Podobné hodnoty má dosahovať aj nová generácia úspornej verzie Seat Ibiza Ecomotive. Tá absolvuje výstavnú premiéru na marcovom ženevskom autosalóne. Spolu s VW Polo Bluemotion sa v predaji objaví na prelome jari a leta tohto roku.
Trojvalec 1,2 TDI časom pribudne aj do útrob Škody Fabia GreenLine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  7. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 154
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 354
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 5 913
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 323
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 734
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 105
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 2 062
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 1 523
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ernest Klotton: Tonka, Tonička, naša sestra, drahá mamička a babka
  2. Dušan Piršel: Prebieha naša životná dráha lineárne, alebo je sínusoidou?
  3. Ivan Mlynár: Je Šutaj Eštok úplný kretén ? Nie, je to génius. Ak to niekto nechápe, je to jeho problém.
  4. Martin Fronk: Človek hodný inšpirácie
  5. Angelika Herčková: Ak ostávame ako zamestnanci v sociálnych službách, nesmieme zabúdať prečo
  6. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Vydrník
  7. Ernest Klotton: Demokracia je len nástroj, ktorý možno podľa potreby ohýbať
  8. Irena Šimuneková: Goralská perla pod Belianskymi Tatrami – Ždiar
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 24 979
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 13 826
  3. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 13 293
  4. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 9 091
  5. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 422
  6. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 7 853
  7. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 7 142
  8. Ján Šeďo: To dopravní inžinieri všetko posr**i ! 6 987
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťZatvoriť reklamu