SME

Trojvalcový turbodiesel TDI sa vracia

Motor 1,4 TDI z dielne Volkswagen je striedmy v spotrebe nafty, ale vodiča obťažuje úzkym pásmom využiteľných otáčok, hlukom a vibráciami. Nová generácia trojvalcového vznetového agregátu má tieto neduhy zažehnať.

Novú generáciu Seatu Ibiza Ecomotive odhalia a ženevskom autosalóne v marco tohto roku.Novú generáciu Seatu Ibiza Ecomotive odhalia a ženevskom autosalóne v marco tohto roku. (Zdroj: Seat)

BRATISLAVA. Turbodiesel 1,4 TDI s tromi valcami si v ostatných rokoch získal povesť jedného z najhlučnejších a najmenej kultivovaných vznetových agregátov. Okrem toho, vodičovi komplikuje život úzkym pásmom využiteľných otáčok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V predaji zotrval dodnes. Volkswagen síce motor 1,4 TDI do vlastných modelov predávaných v Európe už nemontuje, ale koncernoví súrodenci Seat Ibiza a Škoda Fabia ho pod kapotami mať môžu.

So vstrekovaním common-rail

1,4 TDI onedlho v celom koncerne nahradí nový turbodiesel, opäť trojvalec. Agregát s objemom 1,2 l disponuje štvorventilovou technikou a priamym vstrekovaním paliva common-rail. Maximálny výkon 55 kW (75 k) dosahuje pri otáčkach 4200/min., vrchol krútiaceho momentu 180 Nm sa dostaví pri 2000 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu

Spotreba pod 3,5 l/100 km

Volkswagen v predstihu avizoval, že nový trojvalec sa objaví v modeloch zameraných na čo najnižšiu spotrebu paliva. VW Polo Bluemotion má v porovnaní s bežným Polom nižšiu svetlú výšku, plastové kryty na podvozku, aerodynamické doplnky karosérie, pneumatiky s nízkym valivým odporom a systém stop-štart.

Motor 1,2 TDI prekvapivo spolupracuje s iba päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Výrobcom udávaná priemerná spotreba paliva predstavuje 3,3 l/100 km a emisie CO2 87 g/km. Polo BlueMotion zrýchli z pokoja na 100 km/h za 13,6 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 173 km/h.

V predaji na prelome jara a leta

Podobné hodnoty má dosahovať aj nová generácia úspornej verzie Seat Ibiza Ecomotive. Tá absolvuje výstavnú premiéru na marcovom ženevskom autosalóne. Spolu s VW Polo Bluemotion sa v predaji objaví na prelome jari a leta tohto roku.
Trojvalec 1,2 TDI časom pribudne aj do útrob Škody Fabia GreenLine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 15 645
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 504
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 081
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 153
  5. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 600
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 467
  7. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody 2 321
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 269
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu