SME

Elektromobily musia byť ľahké, ukazuje štúdia

Vozidlo s elektrickým pohonom musí mať ľahkú základnú konštrukciu, aby po namontovaní ťažkých akumulátorov dosahovalo čo najlepšie výkonové parametre a najmä dojazd. Podľa toho vznikol Edag Light Car.

(Zdroj: Edag)

BRATISLAVA. Nemecká spoločnosť Edag Group pracuje na vývoji moderného malého auta už niekoľko rokov. Na marcovom autosalóne v Ženeve plánuje odhaliť jeho novú verziu.

Ako napovedá názov, v modeli Light Car hrá hlavnú úlohu relatívne nízka hmotnosť. Konštruktéri postavili ľahký priestorový rám z materiálov na báze čadičových vlákien, ktoré nahradili konvenčnejší hliník a uhlíkové vlákna. Päťdverovú karosériu charakterizujú aerodynamické tvary a veľké plochy svetiel zostavených z diód.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Váži 1200 kg. S batériami Takmer celý vnútorný priestor má k dispozícii posádka, keďže poháňacie ústrojenstvo leží pod podlahou. Edag Light Car je elektromobil.

SkryťVypnúť reklamu

„Elektrický pohon dizajnérom a konštruktérom poskytuje veľký potenciál pre stavbu úplne nových vozidiel, ktoré zákazníkom prinesú špecifický druh modernej individuálnej dopravy,“ uviedol hovorca spoločnosti Edag Group, Jörg Ohlsen. Práve v ľahkej konštrukcii údajne spočíva budúcnosť elektrických áut.

Dojazd asi 150 kilometrov Light Car využíva li-ion akumulátory umiestnené medzi nápravami. Koľko elektromotorov ho uvádza do pohybu, výrobca zatiaľ neuviedol. Dojazd na jedno nabitie predstavuje asi 150 kilometrov.

Mnohokrát spomenutá hmotnosť auta predstavuje hodnotu 1200 kilogramov a zahŕňa aj batérie. Číslo to síce nie je malé, ale napríklad elektrický športiak Tesla Roadster váži ešte o 35 kg viac.

Cieľom firmy je uviesť Light Car do sériovej výroby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 867
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 062
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 457
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 199
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 314
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 165
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 035
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 503
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  2. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  3. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  7. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  8. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 525
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 924
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 181
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 870
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 380
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 478
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 336
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 068
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
reklama
SkryťZatvoriť reklamu