SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

TEST: Mercedes s novým pohonom patrí do snehu

Danosti limuzíny s novým pohonom oceníte v snehu a zime. Najviac prekvapila ochota pohonu pomôcť veľkému autu zatočiť. S noblesným autom sme takú zábavu nečakali.

Výhoda pohonu všetkých kolies sa prejavuje iba na snehu, kedy pomáha autu zatočiť do zákruty. V šmyku treba počítať s vyššou hmotnosťou auta.Výhoda pohonu všetkých kolies sa prejavuje iba na snehu, kedy pomáha autu zatočiť do zákruty. V šmyku treba počítať s vyššou hmotnosťou auta. (Zdroj: Alena Šperková)

BREZNO. Mercedes dal do nového modelu triedy E modernizovaný systém 4Matic, ktorý sme vyskúšali na snehu. Novinka má menej ozubených kolies, nižšiu hmotnosť a podľa výrobcu menší dopad na spotrebu. Základnou výhodou je permanentný záber (Mercedes to nazýva pevný pohon) všetkých kolies v pomere 45:55 v prospech zadnej nápravy.

S takýmto systémom sa ľahšie pohýna na snehu v strmom kopci, pretože na rozdiel od pripojiteľných systémov, Mercedes nečaká na záber druhej nápravy. Vo vhodnej chvíli sa môže meniť pomer hnacieho momentu medzi nápravami tak, že vpredu alebo vzadu je v danom momente 70 percent z momentálneho výkonu a na druhej náprave ostatných tridsať.

Radosť a hmotnosť idú proti sebe

Ochota Mercedesu zatáčať na snehu do zákruty nám skoro vyrazila dych. Limuzína s automatickou prevodovkou sa po vypnutí trakčnej kontroly správa ako malé športové auto.

Napriek príkladnému správaniu pohonu všetkých kolies zostáva najväčším nepriateľom dynamickej jazdy hmotnosť. Veľký sedan vykazuje po prekročení hranice šmyku značnú zotrvačnosť a sklon k natiahnutiu šmyku. Mercedes preto povoľuje iba čiastočné vypnutie stabilizačného systému.

Elektronika dovolí vodičovi mierny pretáčavý šmyk a po istom vychýlení auta z normálnej línie okamžite zasiahne. Je to dobrý kompromis pre tých, ktorý jazdia do hôr a chcú na zasneženej zákrute využiť prednosť všetkých kolies a schopnosť auta zatočiť pridaním plynu. Pritom sa však neskúsený vodič nedostane za bezpečnú hranicu. Danosti systému 4Matic možno využiť pri otáčaní na parkovisku alebo zatáčaní do ostrej zákruty a jemným pridaním plynu auto pootočiť.

Cvičí vodiča

Mercedes v limuzíne 350 CD 4Matic našiel zaujímavý pomer medzi bezpečnosťou a radosťou z jazdy na snehu. Elektronika stráži neželané šmyky a záleží na vodičovi, ako sa naučí s autom jazdiť. Ak robíte nekoordinované šmyky, systémy zasahujú do jazdy prudkým pribrzďovaním a krotením šmyku. Ak s autom urobíte efektívny šmyk bez negatívneho dopadu na zvolený smer jazdy, elektronika ostane nečinná.

Pre lepší pocit za volantom by mohol Mercedes urobiť inventúru pák pod volantom. Nechceme sa vracať k obohranej pesničke, pretože majitelia si na jednopákové ovládanie pod volantom zvykli, ale kým verzia so štvorvalcovým dieselom (testovali sme v máji) má páku automatickej prevodovky na stredovom tuneli, testovaná verzia ju má pri volante a to sa nám nepáči.

Citeľný rozdiel v spotrebe

Spolu s novým pohonom sme mohli v Mercedese triedy E vyskúšať šesťvalcový motor s označením 350 CDI. V porovnaní so štvorvalcom 250 CDI, s ktorým sme jazdili pri premiére triedy E je šesťvalec kultivovanejší a pružnejší vo vysokých rýchlostiach. Má však minimálne o dva a pol litra vyššiu spotrebu v reálnej premávke. Rozdiel v zrýchlení a výkone až taký priepastný nie je. V prípade pohonu všetkých kolies niet možnosti výberu, pretože 4Matic sa predáva iba s motorom 350 CDI.

Treba kupovať SUV

Investíciu do pohonu všetkých kolies odporúčame iba motoristom, ktorí často navštevujú horské oblasti a v každom počasí (vrátane snehovej kalamity). Za volantom sedanu s pneumatickým pružením Airmatic a možnosťou zdvihnúť podvozok o 2,5 centimetra stojí za zváženie, či je nutné kupovať ťažšie a drahšie SUV. Zdvihnutie podvozka v hlbokom snehu uľahčuje prejazd a pod blatníkmi vznikne väčší priestor na sneh.

Kupujem-nekupujem

Ako fanúšik xDrive musím pokorne priznať, že E350 CDI 4MATIC by som v danej triede kúpil. V Mníchove pripravujú odvetu, ale momentálne je hviezda lepšia. S BMW 5 by som sa viac „narobil“ s nedotáčavým charakterom v úvode zákruty. (Rastislav Chvála)
Technické parametre - Mercedes 350 CDI 4MATIC
Motor 350 CDI
Pohon všetky kolesá 4matic 45:55
Zdvihový objem (cm3) 2987
Výkon (kw/k) 170/231
Pri otáčkach (ot./min.) 3800
Krútiaci moment (Nm) 540
Pri otáčkach (ot./min) 1600-2400
Emisie CO2 (g/km) 183-188
Emisná norma EU5
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2874
Dĺžka (mm) 4868
Šírka (mm) 1854
Výška (mm) 1471
Pohotovostná hmot (kg) 1890
Objem palivovej nádrže (l) 80
Objem batož. priestoru (l) 540
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 6,9
Maximálna rýchlosť (km/h) 245
Spotreba mesto(l/100 km) 9,0-9,2
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,8-6,0
Kombinovaná spotreba 7,0-7,2
Spotreba v teste (l/100 km) 9,1
Cena modelu od 38 734,50 eur
Cena verzie od 53 728,50 eur
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. U-Multirank: Trnavská univerzita prvá spomedzi slovenských VŠ
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  8. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  9. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  10. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  3. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  4. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  5. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  6. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  7. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  8. Zmeny v systéme revíznych postupov
  9. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  10. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 30 872
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 679
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 874
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 672
  5. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 7 284
  6. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 6 402
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 726
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 040
  9. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 198
  10. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 163
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister financií Igor Matovič pri predstavovaní návrhu na 500-eurové poukazy za očkovanie pre seniorov.

Návrh na vláde nepodporila SaS, smeruje do parlamentu.


3 h
Líder koalície SPOLU a predseda ODS Petr Fiala.

Vyhrať voľby nestačí, ukazuje po Igorovi Matovičovi aj nový český premiér.


30. nov
Násilie v domácnosti

Dve ženy sedeli za stolom a hovorili o násilí, alebo hrozivé omyly poslankyne Hatrákovej.


a 2 ďalší 30. nov
Lockdown v Amsterdame.

V Holandsku bol omikron skôr, než JAR zalarmovala svet.


3 h

Neprehliadnite tiež

Dacia Jogger

V ponuke sú zatiaľ dva motory, jeden na LPG.


10 h
Peugeot 2008

Golf úplne vypadol z aktuálnej desiatky najpredávanejších áut.


13 h
Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


30. nov
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov

Blogy SME

  1. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov
  2. Štefan Vidlár: Hňupík Hulík
  3. Věra Tepličková: Vydrž, Prťka alebo Ako nezatvoriť školu, v ktorej sa motá už len jeden zdravý učiteľ
  4. Jozef Rybár: Arriva - existenčný politický problém predsedu BSK Drobu...
  5. Igor Múdry: Francúzaky po našom
  6. Dmytro Retynskyi: Hrozba ruského útoku na Ukrajinu
  7. Mária Drahošová: Upratovanie v sebe. Ako na to?
  8. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 9 900
  2. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 9 828
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 956
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 5 057
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 984
  6. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 589
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 485
  8. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 4 370
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu