Prievidza.
"Ústava Slovenskej republiky síce zaručuje právo na štrajk, ale v zmysle príslušnej legislatívy sa dotýka iba kolektívneho vyjednávania. Keď nie sú rokovania partnerov úspešné, nastupuje sprostredkovateľ a až posledným prostriedkom je štrajk," vysvetlil Gazdík.
Prezident KOZ preto v prvom rade odporúča dopravcom dialóg s vládou, ktorá, ako sa ukázalo, dokázala vyhovieť opodstatneným požiadavkám. Snaha zrušiť spoplatnenie ciest 1. triedy je však podľa neho kontraproduktívna, pretože by to prinieslo zasa protesty starostov a primátorov a obyvateľov obcí a miest, cez ktoré tieto cesty vedú.
"Je zrejmé, že by cez ne kamióny prechádzali vo veľkom počte, čo by prinieslo nielen zhoršenie životného prostredia, ale by sa podstatne znížila bezpečnosť chodcov a ostatných účastníkov cestnej premávky," konštatoval Gazdík.