BRATISLAVA. Z palety poháňacích jednotiek určených pre vlajkovú loď značky Škoda onedlho vypadne turbodiesel 2,0 TDI PD. V ponuke ho pravdepodobne ešte v priebehu marca nahradí agregát vybavený modernejším typom priameho vstrekovania paliva common-rail. Objem 2,0 l zostane zachovaný.
Výkon 103 kW (140 k) i hodnota najvyššieho krútiaceho momentu 320 Nm sa zrejme nezmenia. Použitie nového typu vstrekovania by sa však malo priaznivo odraziť na kultúre chodu motora a hodnotách spotreby paliva i produkcie emisií.
Superb 2,0 TDI PD podľa výrobcu v priemere spotrebuje 5,9 l nafty na 100 kilometrov a do ovzdušia vypustí 155 gramov CO2 na kilometer. Apetít verzie vybavenej novým agregátom má byť nižší o 0,5 l/100 km, emisie CO2 klesnú o 12 g/km.
Turbodiesel 2,0 TDI CR 103 kW dostane aj Škoda Superb Combi. K dispozícii bude so šesťstupňovou manuálnou alebo dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG s rovnakým počtom prevodových stupňov.
Superb Greenline: 1,9 TDI PD nahradí 1,6 TDI CR
V ponuke modelového radu Superb tak zostane už iba jediný motor vybavený vstrekovaním čerpadlo-tryska - 1,9 TDI PD (77 kW/105 k), prioritne určený pre ekologicky ladenú verziu Superb Greenline.
Čoskoro ho pod kapotou nahradí modernejší turbodiesel 1,6 TDI CR disponujúci rovnakým výkonom.
Autor: fg