SME

Citroën DS3 Racing má motor z Mini JCW

Imidžový hatchback DS3 už nebude prekvapovať iba po dizajnovej stránke. Citroën v Ženeve odhalí verziu s príznačným názvom Racing. Jej zážihový turbomotor pochádza z Mini John Cooper Works.

Citroën DS3. Podoba verzie Racing zatiaľ nebola odhalená.Citroën DS3. Podoba verzie Racing zatiaľ nebola odhalená. (Zdroj: Citroën)

BRATISLAVA. Najvýkonnejšia verzia imidžového hatchbacku Citroën DS3 dostane označenie Racing. Novinka sa stane základom pre stavbu pretekárskych vozidiel DS3 R3T a WRC. Jej úlohou je zároveň konkurovať autám ako Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde alebo Mini John Cooper Works.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Malé turbo

S druhým menovaným vozidlom bude DS3 Racing spájať rovnaká poháňacia jednotka. Zážihový turbomotor 1,6 THP vyvinuli konštruktéri koncernu PSA Peugeot-Citroën spolu s kolegami z BMW. Agregát prepĺňa turbodúchadlo typu twin-scroll.

SkryťVypnúť reklamu

V útrobách modelu DS3 Racing sa objaví jeho najvýkonnejšia verzia, produkujúca 154 kW (211 k) pri otáčkach 5800/min. Najvyšší krútiaci moment 275 Nm bude mať vodič k dispozícii v rozsahu 2500-4000 ot./min.

Vozidlo vážiace 1165 kilogramov údajne zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,8 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 231 km/h. Výrobca uviedol aj množstvo emisií CO2 vypúšťaných do ovzdušia - 155 g/km. Údaj o priemernej spotrebe paliva nepoznáme.

Tisíc kusov ročne

Automobil disponuje dĺžkou 3937 mm, šírkou 1737 mm, výškou 1451 mm a rázvorom náprav 2460 mm. Prevedenie Racing sa od ostatných zástupcov radu DS3 bude líšiť doplnkami vyrobenými z uhlíkových vlákien. Štandarde dodávané zliatinové disky majú priemer 18 palcov. Obuté sú do pneumatík Michelin Pilot Sport 2 s rozmerom 205/40. Okrem iného možno očakávať aj rozsiahle úpravy podvozka. Podrobnejšie informácie budú zverejnené na marcovom autosalóne v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu

Citroën už v predstihu potvrdil, že z modelu DS3 Racing plánuje ročne produkovať iba 1000 exemplárov, aby bola zachovaná jeho exkluzivita. Predaj auta bude zahájený na jeseň tohto roku.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 372
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 977
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 691
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 133
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 130
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 905
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 662
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 638
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  4. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  5. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  6. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  7. Ján Šeďo: "Milostpane, tak nám zatvorili arcivévodu Bombica"!
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 307
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 428
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 102
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 288
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 267
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 485
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 830
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 553
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
reklama
SkryťZatvoriť reklamu