BRATISLAVA. Do modelového radu Mégane pribudla nová karosárska verzia. Štvormiestny kupé-kabriolet je vybavený pevnou sklápacou strechou vyrobenou prevažne zo skla. Premena kupé na kabriolet a naopak trvá 21 sekúnd. Manipuláciu s dvojdielnou strechou má na starosti elektrohydraulický systém.
Malý štít medzi opierkami hláv zadných sedadiel slúži na usmerňovanie prúdenia vzduchu. Vo štvorici bez strechy nad hlavou je možné pohodlne cestovať do rýchlosti 90 km/h. Dvojčlenná posádka si jazdu v otvorenom aute údajne môže pohodlne užívať pri akejkoľvek rýchlosti. Do priestoru nad zadné sedadlá ale najprv treba namontovať veterný štít.
Dôraz na tuhosť karosérie Zatiaľ čo predné partie kabrioletu sú prakticky na nerozoznanie od trojdverového Mégane Coupé, vzadu pribudli nové koncové svetlá zostavené z diód.
Objem batožinového priestoru závisí na polohe strešného dielu. Vo verzii kupé prepravná kapacita dosahuje 417 litrov, kabriolet pojme 211 l. Konštruktéri si dali záležať na torznej tuhosti karosérie, ktorá je vraj o 80 percent vyššia ako v predchádzajúcej generácii Mégane CC. Novinka dostala aj prepracovaný posilňovač riadenia.
Aj s dvojspojkovou prevodovkou Pre Renault Mégane CC sú určené tri zážihové motory - 1,6 16 V (81 kW/110 k), prepĺňaný 1,4 TCe (96 kW/130 k) a 2,0 16V (103 kW/140 k). Všetky agregáty výrobca kombinuje so šesťstupňovou mauálnou prevodovkou, pre dvojliter je k dispozícii aj bezstupňová prevodovka CVT.
Paleta vznetových poháňacích jednotiek má tiež tri položky - 1,5 dCi FAP (81 kW/110 k), 1,9 dCi FAP (96 kW/130 k) a 2,0 dCi FAP (118 kW/160 k). Motory spolupracujú so šesťstupňovými manuálnymi prevodovkami. Agregát 1,5 dCi si zákazník môže objednať aj s novou šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).
Nový Mégane CC absolvuje slávnostnú premiéru na ženevskom autosalóne v marci tohto roku. Vystavený bude aj v ateliéri Renault na Champs-Elysées v Paríži. Predaj novinky odštartuje na jar.
Autor: fg