CR-V pomaly ustupovala z pozície bestseleru trhu. Vrátiť ju sem má nástupca, ktorý prišiel na náš trh približne pred mesiacom. Nové CR-V dlhé 458 cm má zaoblenejšie tvary, je oproti predchodcovi o 4 cm dlhšie, avšak podobnosť s ním nepopiera.
Teraz však s väčšími svetlometmi s čírym sklami, rozmerným nasávacím otvorom pre prívod vzduchu k chladiču v spodnej časti nárazníka a prednou kapotou s prelisom do písmena V vyzerá robustnejšie. Väčšie zmeny má Honda CR-V v zadnej časti, kde dominujú nové koncové svetlá na zadných stĺpikoch. Sú oproti doterajšiemu CR-V omnoho výraznejšie. Na zadných dverách, ktoré už nie sú delené, zostalo naďalej výklopné zadné sklo. Objem batožinového priestoru je teraz väčší o 82 litrov a má 527 litrov.
Zväčšiť ho možno posúvaním zadnej lavice. Priestranný interiér svojim usporiadaním pripomína veľkopriestorový automobil. Cestujúci na predných i zadných sedadlách majú dostatok miesta pre pohodlné cestovanie. Nový tvar má aj prístrojová doska. Na nezvyklom mieste je parkovacia brzda. O bezpečnosť počas jazdy sa starajú dva predné a dva bočné airbagy dodávané už v základnej výbave. Pohon Hondy CR-V obstaráva benzínový dvojliter i-VTEC s výkonom 150 k, ktorého výkon sa prenáša na kolesá prednej nápravy prostredníctvom priamo riadenej alebo samočinnej prevodovky.
Systém real-time 4WD však v prípade preklzovania niektorého z poháňaných kolies samočinne pripojí pohon zadných kolies. Honda CR-V s novým motorom dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 10,0 s a dosiahne rýchlosť 177 km/h. Kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách sú štandardne vybavené ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku EBD. Priemerná spotreba je teraz nižšia - 9,1 l/100 km. Honda CR-V ani pre nový model zatiaľ nemá úsporný vznetový motor.
Autor: gold