SME

Nová Honda CR-V už aj na našich cestách

Priekopníkom v triede športovo úžitkových automobilov, tzv triedy SUV (Sport Utility Vehicle), sa stala v roku 1995 Honda CR-V. Po takmer siedmich rokoch výroby a jednej väčšej modernizácii v roku 1998, ktorá priniesla hlavne zvýšenie výkonu motora, Honda

CR-V pomaly ustupovala z pozície bestseleru trhu. Vrátiť ju sem má nástupca, ktorý prišiel na náš trh približne pred mesiacom. Nové CR-V dlhé 458 cm má zaoblenejšie tvary, je oproti predchodcovi o 4 cm dlhšie, avšak podobnosť s ním nepopiera.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz však s väčšími svetlometmi s čírym sklami, rozmerným nasávacím otvorom pre prívod vzduchu k chladiču v spodnej časti nárazníka a prednou kapotou s prelisom do písmena V vyzerá robustnejšie. Väčšie zmeny má Honda CR-V v zadnej časti, kde dominujú nové koncové svetlá na zadných stĺpikoch. Sú oproti doterajšiemu CR-V omnoho výraznejšie. Na zadných dverách, ktoré už nie sú delené, zostalo naďalej výklopné zadné sklo. Objem batožinového priestoru je teraz väčší o 82 litrov a má 527 litrov.

SkryťVypnúť reklamu

Zväčšiť ho možno posúvaním zadnej lavice. Priestranný interiér svojim usporiadaním pripomína veľkopriestorový automobil. Cestujúci na predných i zadných sedadlách majú dostatok miesta pre pohodlné cestovanie. Nový tvar má aj prístrojová doska. Na nezvyklom mieste je parkovacia brzda. O bezpečnosť počas jazdy sa starajú dva predné a dva bočné airbagy dodávané už v základnej výbave. Pohon Hondy CR-V obstaráva benzínový dvojliter i-VTEC s výkonom 150 k, ktorého výkon sa prenáša na kolesá prednej nápravy prostredníctvom priamo riadenej alebo samočinnej prevodovky.

Systém real-time 4WD však v prípade preklzovania niektorého z poháňaných kolies samočinne pripojí pohon zadných kolies. Honda CR-V s novým motorom dokáže zrýchliť z nuly na 100 km/h za 10,0 s a dosiahne rýchlosť 177 km/h. Kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách sú štandardne vybavené ABS s rozdeľovaním brzdného tlaku EBD. Priemerná spotreba je teraz nižšia - 9,1 l/100 km. Honda CR-V ani pre nový model zatiaľ nemá úsporný vznetový motor.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 246
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 150
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 875
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 106
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 243
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 888
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 717
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu