. Najpredávanejšou kategóriou sú malé automobily, ktoré sú cenovo dostupnejšie. Podiel tejto kategórie vrátane najpredávanejšej Škody Fabia je 54,58 %. Stredná trieda, ktorá je na západe Európy obľúbená a kupovaná, dosiahla u nás za prvé tri mesiace 7,83 %-ný podiel.
Menej sa darí automobilom vyššej a luxusnej triedy, ktorých podiel na tohtoročnom predaji činí 0,34 %, pričom predaj špecifických terénnych áut má 4,01 %-né zastúpenie. Úplne zanedbateľný podiel s 0,33 % má obchod so športovými automobilmi, a naopak, podiel 3,91 % hovorí o tom, že záujem je o minivany. Ak by sa v ďalších troch štvrťrokoch zachoval terajší trend predaja, mohlo by to znamenať pokles oproti minuloročnému predaju, ktorý z hľadiska vývoja trhu bol skôr priemerný ako dobrý.
Málo je to hlavne z hľadiska obnovy a omladzovania automobilového parku. Zatiaľ čo v západnej Európe predstavuje predaj nových automobilov 8 až 12 % z celkového počtu registrovaných, u nás je tento podiel, keď vychádzame z počtu vlani predaných 13 351 automobilov za prvý kvartál 2002, len málo nad hranicou jedného percenta. Aby sme na Slovensku dosiahli západoeurópsku úroveň, muselo by sa predať ročne okolo 150- až 170-tisíc nových automobilov.
V súčasnosti je priemerný vek osobných automobilov registrovaných na Slovensku okolo 14,5 roka. Znamená to, že pri terajších ročných predajoch okolo 70-tisíc nových automobilov vozový park sa neomladzuje, ale starne. To je však už odraz celkovej ekonomickej situácie u nás a otázka kúpyschopnosti obyvateľstva.
Autor: gold