SME

Kupujeme ojazdené auto: Mercedes triedy M

Mercedes triedy M, neprehliadnuteľný offroad, úspešný nielen na domácej pôde, ale aj na druhej strane Atlantiku. Na európsky trh vstúpil v roku 1998 v dvoch verziách ML 230 a ML 320. Z porovnania cien vychádza lepšie štvorvalcová 230-ka s manuálnou päťstu


pňovou prevodovkou. Drahšia, šesťvalcová 320-ka je však silnejšia a chúlostivú manuálnu prevodovku v nej nahrádza harmonická päťstupňová automatika. V roku 1999 pribudli ďalšie dve verzie. V marci benzínový osemvalcový ML 430 a v decembri ML 270 CDI s úsporným dieselovým motorom s technikou Common-Rail. Mercedes triedy M je klasický terénny automobil. Jeho silnou stránkou je dostatok priestoru, komfortné pruženie a v mestskej premávke neoceniteľný dobrý výhľad z karosérie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V počiatkoch výroby nedosahovala kvalita dielenského spracovania úroveň, na akú sme u tejto značky zvyknutí. V interiéri prvých exemplárov sa často ozýva klepotavý hluk, objavujú sa netesnosti karosérie a občas aj korózia nosného rámu, ktorú výrobca v Nemecku odstraňoval servisnou akciou v roku 2000. Hlavnú technickú kontrolu absolvoval Mercedes ML podľa štatistiky Dekra bez problémov. U 80,8 percenta trojročných automobilov sa nenašli žiadne nedostatky (priemer je 79,9 %), u 13,3 % to boli len drobnosti a 5,9 % malo závažnejšie problémy. Najčastejšie sa objavovali poruchy brzdovej sústavy (nedostatočný účinok, opotrebované obloženie). V septembri minulého roka absolvoval Mercedes ML prvý facelift.

SkryťVypnúť reklamu


Typické slabé miesta
klepotavý hluk v interiéri, aerodynamický hluk, nepresný palivomer

+
dostatok priestoru
variabilný vnútorný priestor
pohodlné sedadlá
bezpečné jazdné vlastnosti
komfortné pruženie pri prejazde nerovností

-
vysoká spotreba
hlučný štvorvalec s chúlostivou prevodovkou
brzdová sústava

Odporúčané druhy motorov
ML 230 s výkonom 150 k. Mierne hlučný. Spotreba 14 l/100 km.
ML 320 s výkonom 218 k. Silný šesťvalec so samočinnou päťstupňovou prevodovkou. Spotreba 15,5 l/100 km.
ML 270 CDI s výkonom 163 k. Silný dieselový motor s technikou Common-Rail a harmonickou samočinnou prevodovkou. Spotreba 12 l/100 km.

Autor: Martina Skurková

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 99 482
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 168
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 893
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 117
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 225
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 905
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 681
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu