
pňovou prevodovkou. Drahšia, šesťvalcová 320-ka je však silnejšia a chúlostivú manuálnu prevodovku v nej nahrádza harmonická päťstupňová automatika. V roku 1999 pribudli ďalšie dve verzie. V marci benzínový osemvalcový ML 430 a v decembri ML 270 CDI s úsporným dieselovým motorom s technikou Common-Rail. Mercedes triedy M je klasický terénny automobil. Jeho silnou stránkou je dostatok priestoru, komfortné pruženie a v mestskej premávke neoceniteľný dobrý výhľad z karosérie.
V počiatkoch výroby nedosahovala kvalita dielenského spracovania úroveň, na akú sme u tejto značky zvyknutí. V interiéri prvých exemplárov sa často ozýva klepotavý hluk, objavujú sa netesnosti karosérie a občas aj korózia nosného rámu, ktorú výrobca v Nemecku odstraňoval servisnou akciou v roku 2000. Hlavnú technickú kontrolu absolvoval Mercedes ML podľa štatistiky Dekra bez problémov. U 80,8 percenta trojročných automobilov sa nenašli žiadne nedostatky (priemer je 79,9 %), u 13,3 % to boli len drobnosti a 5,9 % malo závažnejšie problémy. Najčastejšie sa objavovali poruchy brzdovej sústavy (nedostatočný účinok, opotrebované obloženie). V septembri minulého roka absolvoval Mercedes ML prvý facelift.
Typické slabé miesta
klepotavý hluk v interiéri, aerodynamický hluk, nepresný palivomer
+
dostatok priestoru
variabilný vnútorný priestor
pohodlné sedadlá
bezpečné jazdné vlastnosti
komfortné pruženie pri prejazde nerovností
-
vysoká spotreba
hlučný štvorvalec s chúlostivou prevodovkou
brzdová sústava
Odporúčané druhy motorov
ML 230 s výkonom 150 k. Mierne hlučný. Spotreba 14 l/100 km.
ML 320 s výkonom 218 k. Silný šesťvalec so samočinnou päťstupňovou prevodovkou. Spotreba 15,5 l/100 km.
ML 270 CDI s výkonom 163 k. Silný dieselový motor s technikou Common-Rail a harmonickou samočinnou prevodovkou. Spotreba 12 l/100 km.
Autor: Martina Skurková