BRATISLAVA. Nemecký výrobca na autosalóne v Ženeve oficiálne odhalí model 911 Turbo S. Novinka má uspokojiť zákazníkov, pre ktorých „obyčajné“ Turbo nie je dostatočne výkonné ani exkluzívne.
Štandardnú verziu 911 Turbo poháňa zážihový šesťvalec boxer prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel. Motor produkuje výkon 368 kW (500 k). Krútiaci moment s hodnotou 650 Nm je možné krátkodobo zvýšiť na 700 Nm vďaka funkcii overboost. Posilnený model Turbo S disponuje rovnakým motorom, ale vyladeným na výkon 390 kW (530 k) a najvyšší krútiaci moment 700 Nm. Agregát spolupracuje s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou PDK.
Karbónové brzdy O lepší prenos 700 Nm na vozovku sa stará systém Porsche Torque Vectoring (PTV), ktorý prerozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá zadnej nápravy. Dostatočne rýchle a účinné spomalenie vozidla zabezpečujú brzdy s keramickými kotúčmi. Z ríše okruhových špeciálov pochádzajú aj zliatinové disky kolies s priemerom 19 palcov, fixované jedinou - centrálnou - maticou.
Porsche 911 Turbo S zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za 3,3 sekundy, rýchlosť 200 km/h pokorí za 10,8 s. Ručička rýchlomera sa zastaví pri hodnote 315 km/h. Výrobca udáva priemernú spotrebu 11,4 litra benzínu na 100 kilometrov.
Kupé aj kabriolet Špecialitou auta sú dva typy dvojfarebného koženého čalúnenia sedadiel. Základná výbava je bohatá a obsahuje napríklad bi-xenónové svetlomety s funkciou natáčania do zákruty, CD/DVD prehrávač či tempomat.
Predaj Porsche 911 Turbo S odštartuje v máji. V ponuke budú dve karosárske verzie - kupé a kabriolet.
Autor: fg