SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky
REDAKČNÝ TEST

Toyota Corolla 2,0 D-4D – dynamika a pružnosť diesla

Model Corolla japonskej automobilky Toyota je s 29 miliónmi predanými exemplármi súci na zápis do Guinnessovej knihy ako jeden z celosvetovo najpredávanejších automobilov


. Prvá Corolla uzrela svetlo sveta v roku 1966, posledná deviata generácia sa predstavila vo verziách 3- a 5-dverový hatchback, 4-dverový sedan, 5-dverové kombi a kompaktný van na jeseň minulého roka, na náš trh prišla pred pár mesiacmi.

V redakčnom teste sme mohli bližšie poznávať päťdverový hatchback so vznetovým preplňovaným štvorvalcovým dvojlitrom s priamym vstrekovaním Common Rail, s výkonom 81 kW/110 k, výkonnejším z dvoch dodávaných na náš trh a s najbohatšou výbavou označovanou ako Sol. Bolo zaujímavé vyskúšať si automobil, ktorý svojou vysokou kvalitou, spoľahlivosťou, nízkou poruchovosťou a vysokou životnosťou patrí v nižšej strednej triede k uznávanej svetovej špičke.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Karoséria deviatej generácie kompaktného päťdverového hatchbacku je oproti predchádzajúcej Corolle od základu zmenená. Vpredu dominujú nové tvary svetlometov s čírym prekrytím, nový tvar masky chladiča so zakomponovaným logom značky a nová kapota motora. Masívny zaoblený nárazník s otvormi pre prívod vzduchu zvýrazňujú dynamiku. Dynamicky pôsobí karoséria aj z bočného pohľadu, pričom na tvary zadného C stĺpika si netreba zvykať. V zadnej časti zvyšujú dynamiku aj rozmerné zadné koncové svetlá. Celkove karoséria pôsobí dynamickejšie a kompaktnejšie oproti predchádzajúcemu modelu.

Vnútrajšok karosérie ponúka oproti predchodcovi viac priestoru po zväčšení rázvoru o 13, 5 cm na terajších 260 cm. Vďaka tomu je viac miesta najmä pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách. Tie sú opatrené tromi trojbodovými bezpečnostnými pásmi, ale tradične menšou stredovou opierkou hlavy. Interiér je vylepšený kvalitnejšími mäkčenými materiálmi, dekorovaný „karbónovými“ doplnkami, najmä na stredovom paneli, kľučky sú chrómované a kvalitný materiál má aj obklad dverí. To všetko zodpovedá špičkovému vybaveniu nižšej strednej triedy. Sedadlá kvalitnými materiálmi a anatomickým tvarovaním v sedacej i operadlovej časti dobre držia telo a sú pohodlné.

Skryť Vypnúť reklamu

Prístrojová doska je ergonomicky dobre riešená, praktická a prehľadná, ovládacie prvky v dosahu vodiča. Zvláštnosťou prístrojového štítu je jeho biele tzv. optitrónové osvetlenie. V praktických odkladacích priestoroch nechýbajú držiaky pohárov pre nápoje. Kratšia kompaktná karoséria však ubrala z veľkosti batožinového priestoru, ktorého základný objem 289 litrov patrí v triede k tým menším. Možno ho však zväčšiť sklopením asymetricky delených zadných sedadiel. 
Testovaný automobil mal v štandardnej výbave označovanej ako Sol klimatizáciu s digitálnym nastavovaním, palubný počítač, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, kvalitné autorádio s CD prehrávačom a iné. Za špičkový možno označiť štvorvalcový turbodiesel so vstrekovaním Commom Rail s viac ako solídnym výkonom 110 k.

Skryť Vypnúť reklamu

S ním a dobre odstupňovanou prevodovkou má Corolla dynamiku, pružnosť i rýchlosť na rozdávanie. Ku kultúre tejto dieselovej Corolly patrí aj dobre utlmený hluk motora a odhlučnený motorový priestor. K tomu výborné jazdné vlastnosti, takže pôžitok z jazdy podporený nízkou spotrebou aj pri dynamickej jazde nás presvedčil, že nová Toyota Corolla bude dôstojným nástupcom jej predchádzajúcich ôsmich generácií.
             
TECHNICKÉ ÚDAJE
Toyota Corolla 2,0 D-4D Sol

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním, rozvod DOHC. Zdvihový objem 1995 cm3, vŕtanie a zdvih 82,2 x 94,0 mm. Kompresný pomer 18,6:1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 3,54 - 2,04 - 1,33 - 0,97 - 0,73, R 3,54. Stály prevod 3,68.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá nezávisle zavesené na priečnych trojuholníkových ramenách a modifikovaných vzperách Mc Pherson. Vzadu náprava s vlečenými ramenami spojenými pružnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

Skryť Vypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4180/1710/1475 mm, rázvor náprav 2600 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1480/1490 mm. Pohotovostná hmotnosť 1300 kg. Objem batožinového priestoru 289 dm³. Objem palivovej nádrže 55 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 185 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,3/4,7/5,7 l/100 km.
Karoséria
Samonosná, oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena  841 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 10,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,6/7,0 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,2/10,6 s
Max.  rýchlosť - 185 km/h
Spotreba počas testu 5,7 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 147 JTD Distinctiverogression
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 275/2000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,5 s
Max. rých. 189 km/h
Spotreba mesto 7,7 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,7 l/100 km
Cena 885 000 Sk                                   

Skryť Vypnúť reklamu

Ford Focus 1,8 TDCi Ghia
Zdvih. objem 1753 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 250/1850 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 196 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 819 400 Sk                                   

Peugeot 307 2,0 HDI XSI
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 79 kW/107 k
Krút. mom. 250/1750 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,7 s
Max. rých. 188 km/h
Spotreba mesto 7,0 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,2 l/100 km
Cena 810 500 Sk

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  8. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  9. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  10. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 15 263
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 499
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 700
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 961
  5. Po Slovensku na motorke 6 787
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 393
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 622
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 459
  9. Crème de la crème po slovensky 3 215
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 2 844
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Gelnici očkujú v priestoroch základnej školy.

Ako nazvete tých, ktorí vedome a vypočítavo vlastných voličov povzbudzujú v tom, aby umreli?


20. jún

Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 496 obetí.


a 4 ďalší 17 h
Predseda vlády Eduard Heger a predsedníčka Európskej komisie Ursula von der Leyen počas jej prijatia na Úrade vlády.

Podľa Hegera ide o veľký míľnik.


SITA 4 h

Neprehliadnite tiež

Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún
Nový emblém Dacia.

Kaki farba odkazuje na schopnosti v teréne, ale aj ekológiu.


17. jún
Najkrajší výhľad na Tatry ponúka čerpacia stanica Slovnaft na D1 v Štrbe.

Na cestovanie si vyčleňte aspoň štyri hodiny.


17. jún
Väčšina ponúka bohatú výbavu už v základe.

Ceny sa pohybujú od 15 do 25-tisíc eur.


16. jún