SME
Sobota, 20. august, 2022 | Meniny má Anabela

Toyota Corolla 2,0 D-4D – dynamika a pružnosť diesla

Model Corolla japonskej automobilky Toyota je s 29 miliónmi predanými exemplármi súci na zápis do Guinnessovej knihy ako jeden z celosvetovo najpredávanejších automobilov


. Prvá Corolla uzrela svetlo sveta v roku 1966, posledná deviata generácia sa predstavila vo verziách 3- a 5-dverový hatchback, 4-dverový sedan, 5-dverové kombi a kompaktný van na jeseň minulého roka, na náš trh prišla pred pár mesiacmi.

V redakčnom teste sme mohli bližšie poznávať päťdverový hatchback so vznetovým preplňovaným štvorvalcovým dvojlitrom s priamym vstrekovaním Common Rail, s výkonom 81 kW/110 k, výkonnejším z dvoch dodávaných na náš trh a s najbohatšou výbavou označovanou ako Sol. Bolo zaujímavé vyskúšať si automobil, ktorý svojou vysokou kvalitou, spoľahlivosťou, nízkou poruchovosťou a vysokou životnosťou patrí v nižšej strednej triede k uznávanej svetovej špičke.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Karoséria deviatej generácie kompaktného päťdverového hatchbacku je oproti predchádzajúcej Corolle od základu zmenená. Vpredu dominujú nové tvary svetlometov s čírym prekrytím, nový tvar masky chladiča so zakomponovaným logom značky a nová kapota motora. Masívny zaoblený nárazník s otvormi pre prívod vzduchu zvýrazňujú dynamiku. Dynamicky pôsobí karoséria aj z bočného pohľadu, pričom na tvary zadného C stĺpika si netreba zvykať. V zadnej časti zvyšujú dynamiku aj rozmerné zadné koncové svetlá. Celkove karoséria pôsobí dynamickejšie a kompaktnejšie oproti predchádzajúcemu modelu.

Vnútrajšok karosérie ponúka oproti predchodcovi viac priestoru po zväčšení rázvoru o 13, 5 cm na terajších 260 cm. Vďaka tomu je viac miesta najmä pre nohy cestujúcich na zadných sedadlách. Tie sú opatrené tromi trojbodovými bezpečnostnými pásmi, ale tradične menšou stredovou opierkou hlavy. Interiér je vylepšený kvalitnejšími mäkčenými materiálmi, dekorovaný „karbónovými“ doplnkami, najmä na stredovom paneli, kľučky sú chrómované a kvalitný materiál má aj obklad dverí. To všetko zodpovedá špičkovému vybaveniu nižšej strednej triedy. Sedadlá kvalitnými materiálmi a anatomickým tvarovaním v sedacej i operadlovej časti dobre držia telo a sú pohodlné.

SkryťVypnúť reklamu

Prístrojová doska je ergonomicky dobre riešená, praktická a prehľadná, ovládacie prvky v dosahu vodiča. Zvláštnosťou prístrojového štítu je jeho biele tzv. optitrónové osvetlenie. V praktických odkladacích priestoroch nechýbajú držiaky pohárov pre nápoje. Kratšia kompaktná karoséria však ubrala z veľkosti batožinového priestoru, ktorého základný objem 289 litrov patrí v triede k tým menším. Možno ho však zväčšiť sklopením asymetricky delených zadných sedadiel. 
Testovaný automobil mal v štandardnej výbave označovanej ako Sol klimatizáciu s digitálnym nastavovaním, palubný počítač, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, elektrické nastavovanie vonkajších zrkadiel, kvalitné autorádio s CD prehrávačom a iné. Za špičkový možno označiť štvorvalcový turbodiesel so vstrekovaním Commom Rail s viac ako solídnym výkonom 110 k.

SkryťVypnúť reklamu

S ním a dobre odstupňovanou prevodovkou má Corolla dynamiku, pružnosť i rýchlosť na rozdávanie. Ku kultúre tejto dieselovej Corolly patrí aj dobre utlmený hluk motora a odhlučnený motorový priestor. K tomu výborné jazdné vlastnosti, takže pôžitok z jazdy podporený nízkou spotrebou aj pri dynamickej jazde nás presvedčil, že nová Toyota Corolla bude dôstojným nástupcom jej predchádzajúcich ôsmich generácií.
             
TECHNICKÉ ÚDAJE
Toyota Corolla 2,0 D-4D Sol

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený vznetový štvorvalec preplňovaný turbodúchadlom s priamym vstrekovaním, rozvod DOHC. Zdvihový objem 1995 cm3, vŕtanie a zdvih 82,2 x 94,0 mm. Kompresný pomer 18,6:1. Najväčší výkon 81 kW/110 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm pri otáčkach 2000 min.-1. Hlava valcov z ľahkej zliatiny.  Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Pohon vačkového hriadeľa ozubeným remeňom. Štyri ventily v každom valci. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka s tanierovou pružinou. Päťstupňová mechanická prevodovka. Prevodové stupne 3,54 - 2,04 - 1,33 - 0,97 - 0,73, R 3,54. Stály prevod 3,68.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá nezávisle zavesené na priečnych trojuholníkových ramenách a modifikovaných vzperách Mc Pherson. Vzadu náprava s vlečenými ramenami spojenými pružnou priečkou. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 195/60 R 15.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4180/1710/1475 mm, rázvor náprav 2600 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1480/1490 mm. Pohotovostná hmotnosť 1300 kg. Objem batožinového priestoru 289 dm³. Objem palivovej nádrže 55 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 185 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h  za 10,9 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 7,3/4,7/5,7 l/100 km.
Karoséria
Samonosná, oceľová, päťdverový päťmiestny hatchback.

Cena  841 900 Sk

Namerané hodnoty
Akcelerácia 0 – 100 km/h 10,9 s
Zrýchľovanie
60 – 100 km/h (III/IV) –  5,6/7,0 s 
80 – 120 km/h (IV/V) – 8,2/10,6 s
Max.  rýchlosť - 185 km/h
Spotreba počas testu 5,7 l/100 km

Porovnanie s automobilmi rovnakej triedy:

Alfa Romeo 147 JTD Distinctiverogression
Zdvih. objem 1910 cm³
Výkon 81 kW/110 k
Krút. mom. 275/2000 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,5 s
Max. rých. 189 km/h
Spotreba mesto 7,7 l/100 km
mimo mesta 4,7 l/100 km
kombinovaná 5,7 l/100 km
Cena 885 000 Sk                                   

SkryťVypnúť reklamu

Ford Focus 1,8 TDCi Ghia
Zdvih. objem 1753 cm³
Výkon 85 kW/115 k
Krút. mom. 250/1850 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 10,6 s
Max. rých. 196 km/h
Spotreba mesto 7,2 l/100 km
mimo mesta 4,4 l/100 km
kombinovaná 5,4 l/100 km
Cena 819 400 Sk                                   

Peugeot 307 2,0 HDI XSI
Zdvih. objem 1997 cm³
Výkon 79 kW/107 k
Krút. mom. 250/1750 Nm/min.-1
0 – 100 km/h 12,7 s
Max. rých. 188 km/h
Spotreba mesto 7,0 l/100 km
mimo mesta 4,2 l/100 km
kombinovaná 5,2 l/100 km
Cena 810 500 Sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  2. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  3. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  6. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  7. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  8. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  1. Majstrovstvá Slovenska v hode telefónom sa uskutočnia v sobotu
  2. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem
  3. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run
  4. Shell myslí na slovenské komunity
  5. Mobilná bezpečnosť sa stále podceňuje. Všetko však máte v rukách
  6. Čakáte bábätko? Union má preň nachystané veľké množstvo výhod
  7. Agrokomplex 2022
  8. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 39 715
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 191
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 10 514
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 7 163
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 5 246
  6. Hyundai štartuje na Slovensku unikátny Hyundai Plogging Run 4 537
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 4 257
  8. Veterány sú symbolom Kuby. Hemingway ich vlastnil sedem 3 331
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná foto.

Minulý rok si meno alebo priezvisko zmenilo 1 912 ľudí.


17. aug
Nájomné byty na Bajkalskej ulici v Prešove.

Na byty s regulovaným nájmom by mali dosiahnuť aj lepšie zarábajúci.


11 h
Predseda vlády Eduard Heger z OĽaNO.

Od 6. júla sa strany k vyriešeniu krízy kompromisom nepriblížili.


8 h
Víkendový výber SME

Pravidelná dávka víkendového čítania.


4 h

Blogy SME

  1. Ján Chomík: Viva México - čokoláda & káva
  2. Štefan Vidlár: Málí sa mi, málí
  3. Peter Biščo: Smer sa trasie strachom, Hlas žobre, Jankovská plače a ostatní sa modlia všemocnému § 363.
  4. Ján Šeďo: Heger navrhuje o.i. aj tresty za osobné útoky, tvrdí SaS.
  5. Štefan Vidlár: Je suis fan
  6. Miroslav Makyta: Svet podľa Fica a Matoviča
  7. Jana Júdová: Príbeh zúfalého pacienta, muža, ktorý sadil stromy
  8. Marián Kozák: Výlet do Bratislavy a Viedne v roku 2015
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 8 921
  2. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 7 020
  3. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 792
  4. Tereza Krajčová: Severné Poľsko: Očarujúci Gdansk, piesočné pláže Sopotu a moderná Gdyňa 4 698
  5. Ján Valchár: Ubjegáj, zájčik, ubjegáj! 4 056
  6. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 999
  7. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 681
  8. Marián Viskupič: Rozvrat verejných financií alebo grécka cesta Igora Matoviča 3 646
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu