SME
Piatok, 2. október, 2020 | Meniny má LevoslavKrížovkyKrížovky

Seat Exeo ST je ideálne služobné auto, nie rodinný sluha

Priestrannosť interiéru nepatrí medzi silné stránky španielskeho kombi. Spoločné gény s minulou generáciou Audi A4 ho predurčujú do role kultivovaného hltača diaľničných kilometrov.

Vlajková loď značky Seat sa tvári prísne konzervatívne. Testovanú verziu oživili atraktívne zliatinové disky s priemerom 18 palcov.Vlajková loď značky Seat sa tvári prísne konzervatívne. Testovanú verziu oživili atraktívne zliatinové disky s priemerom 18 palcov. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Konzervatívne tvary testovaného Seatu Exeo ST oživili osemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin. Kombinácia nízkoprofilovými pneumatík a tuhšie naladeného pruženia znamená málo komfortu na slovenských cestách. Za krásu sa platí.

S Exeom ST je vďaka dobre odhlučnenej kabíne radosť cestovať na diaľnici. V zákrutách sa priaznivo prejaví fakt, že podvozok ladilo Audi. Výraznú nedotáčavosť spôsobenú ťažkým vznetovým motorom, uloženým vpredu, sme pocítili až pri jazde na limite. Turbodiesel 2,0 TDI pracuje kultivovane a posádku neobťažuje vibráciami. Využíva totiž moderný systém priameho vstrekovania nafty common-rail. V najvýkonnejšej verzii so 125 kW (170 k) má dosť elánu na dynamickú jazdu aj s plne naloženým autom.

Diesel bez automatu

Nech si zvolíte ktorýkoľvek vznetový agregát, inú ako šesťstupňovú manuálnu prevodovku k nemu nedostanete. Radiaca páka sa v kulise pohybuje po presne vymedzených a krátkych dráhach. Na okamih, kedy zvoliť vyšší alebo nižší prevodový stupeň, upozorní indikátor radenia na prístrojovom paneli. V honbe za čo najnižšou spotrebou nafty nás občas nútil podtáčať motor.

21_exeo_male_big.jpg

Z interiéru cítiť vplyv Audi. Materiály a spracovanie sa môžu smelo porovnávať s ľubovoľným konkurentom v strednej triede.

Pri bežnej jazde poháňacia jednotka skonzumovala v priemere 6,3 l/100 km. Riadenie sa pokynmi indikátora spotrebu stlačilo o 0,2 l/100 km. S plnou 70 litrovou nádržou tak nie je problém absolvovať vyše 1000 kilometrov bez potreby dotankovania. K manuálnej prevodovke síce nemáme výhrady, ale automat nám v ponuke pre vznetové motorizácie jednoznačne chýba.

Priestor pre deti

Exeo vychádza zo starej školy. Vidieť to nielen na konzervatívnom zovňajšku, ale aj vo vnútri. Namiesto spoločnej multifunkčnej obrazovky majú klimatizácia i audio systém vlastné displeje. Keď príde reč na polohu za volantom, Španiel exceluje. Primerane tuhé predné sedadlá majú výrazné bočné držanie tela a dostatočne dlhé sedáky.

Jediným obmedzujúcim faktorom je široká stredová konzola, s ktorou často prichádza do kontaktu vodičova pravá a spolujazdcova ľavá noha. Vzadu pohodlne obsedia iba deti, prípadne cestujúci nízkeho vzrastu. Malú priestorovú ponuku má na svedomí krátky rázvor osí kolies. Pocit stiesnenosti vyvoláva aj hrubý stredový tunel - pozostatok zo starého Audi.

Praktická skúška s výhradami

Batožinový priestor Seatu Exeo ST disponuje objemom 442 litrov. Prekvapujúco, verzia sedan „zhltne“ o 18 litrov viac, o väčšine konkurentov ani nehovoriac. Kufor stratené body za malý objem doháňa praktickým tvarom s takmer kolmými bočnými stenami. Nakladacia hrana vo výške 670 mm nad vozovkou poteší absenciou nepraktického schodu.

22_exeo_male_big.jpg

Batožinový priestor poteší viac praktickým tvarom ako reálnym objemom. Ku cti mu slúži široký nakladací otvor.

Delené koncové svetlá konštruktérom umožnili použiť široké zadné veko (1055 mm) uľahčujúce prístup do úžitkového priestoru. Sklopené operadlá zadných sedadiel nevytvoria rovnú plochu s dnom kufra. V dvojmiestnej konfigurácii interiéru síce prepravná kapacita výrazne narastie, ale hodnota 1180 litrov patrí v strednej triede k podpriemerným. Kvitujeme praktické detaily, ako fixovacie sieťky, kotviace oká, 12V zásuvku i plnohodnotné rezervné koleso ukryté pod podlahou. Niektorí výrobcovia šetria a ponúkajú iba sadu na opravu defektu, prípade dojazdové koleso.
Technické parametre

motor 2.0 TDI CR DPF
zdvihový objem [cm3] 1968
výkon [kW/k] 125/170
pri otáčkach [1/min] 4200
krútiaci moment [Nm] 350
pri otáčkach [1/min] 1750-2500
maximálna rýchlosť [km/h] 224
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,6
nameraná spotreba [l/100 km] 6,1-6,3
emisie CO2 [g/km] 153
batožinový priestor [l] 442-1180
cena modelu od [€] 28 764

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  2. Krízový balíček vám dokáže ušetriť až 1 000 eur
  3. S rodinou, turistika, vo dvojici: Ako je vaša ideálna dovolenka?
  4. Októbrové číslo magazínu SME Ženy je už v predaji
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili
  6. Viete na čo sa pripraviť po zmene zdravotnej poisťovne?
  7. Prešov získa značky, ktoré nemajú ani v Košiciach
  8. UPC teraz ponúka internet 300 Mb/s len za 10,90 €
  9. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom)
  10. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  1. Krízový balíček vám dokáže ušetriť až 1 000 eur
  2. S rodinou, turistika, vo dvojici: Ako je vaša ideálna dovolenka?
  3. Blíži sa chrípková sezóna: Ako ju odlíšiť od Covid-19?
  4. Októbrové číslo magazínu SME Ženy je už v predaji
  5. Najkvalitnejšiu mobilnú sieť na Slovensku má Orange
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili
  7. Káva – odhaľte všetky jej neznáme
  8. Viete na čo sa pripraviť po zmene zdravotnej poisťovne?
  9. Prešov získa značky, ktoré nemajú ani v Košiciach
  10. Na reštaurácie a hotely sa valí druhá vlna pandémie
  1. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 28 031
  2. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy 23 414
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 20 495
  4. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 18 872
  5. Fedor Gál: Drtím, drtíš, drtíme (s krízou za zadkom) 12 126
  6. Prešov získa značky, ktoré nemajú ani v Košiciach 11 421
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy 11 388
  8. Seat Leon Sportstourer ponúka priestor aj charakter (test) 11 216
  9. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali 10 349
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 839
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

V Rooseveltovej nemocnici ordinovali lekári nakazení Covidom, ktorí však nemali príznaky.
Dobré ráno

Dobre ráno: Interrupčnú tabletku nemáme kvôli ideológii. Veda hovorí jasne

Prečo ju používajú všetky západné krajiny v EÚ a Slovensko nie?

Podcast Dobré Ráno.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovičova melodráma pandémiu neporazí

Populizmus počas pandémie je zdrojom chaosu, ak nie priameho ohrozenia zdravia obyvateľstva.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Futbalisti AC Miláno sa radujú z postupu.

Neprehliadnite tiež

Renault E-Tech

V Bratislave začali vyrábať najvýkonnejší Touareg R

Na stovku zrýchli za 4,9 sekundy a pomáha si elektrinou.

Volkswagen Touareg R

Dacia odhalila všetky podrobnosti o novom Logane aj Sandere

Novinky sú postavené na rovnakom základe.

Nová Dacia Sandero Stepway, Logan a Sandero.

Francúzska ikona Renault Clio oslavuje 30 rokov

Najväčším úletom bola verzia so šesťvalcom uprostred.

30 rokov Renaultu Clio.