SME

Seat Exeo ST je ideálne služobné auto, nie rodinný sluha

Priestrannosť interiéru nepatrí medzi silné stránky španielskeho kombi. Spoločné gény s minulou generáciou Audi A4 ho predurčujú do role kultivovaného hltača diaľničných kilometrov.

Vlajková loď značky Seat sa tvári prísne konzervatívne. Testovanú verziu oživili atraktívne zliatinové disky s priemerom 18 palcov.Vlajková loď značky Seat sa tvári prísne konzervatívne. Testovanú verziu oživili atraktívne zliatinové disky s priemerom 18 palcov. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Konzervatívne tvary testovaného Seatu Exeo ST oživili osemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin. Kombinácia nízkoprofilovými pneumatík a tuhšie naladeného pruženia znamená málo komfortu na slovenských cestách. Za krásu sa platí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S Exeom ST je vďaka dobre odhlučnenej kabíne radosť cestovať na diaľnici. V zákrutách sa priaznivo prejaví fakt, že podvozok ladilo Audi. Výraznú nedotáčavosť spôsobenú ťažkým vznetovým motorom, uloženým vpredu, sme pocítili až pri jazde na limite. Turbodiesel 2,0 TDI pracuje kultivovane a posádku neobťažuje vibráciami. Využíva totiž moderný systém priameho vstrekovania nafty common-rail. V najvýkonnejšej verzii so 125 kW (170 k) má dosť elánu na dynamickú jazdu aj s plne naloženým autom.

SkryťVypnúť reklamu

Diesel bez automatu Nech si zvolíte ktorýkoľvek vznetový agregát, inú ako šesťstupňovú manuálnu prevodovku k nemu nedostanete. Radiaca páka sa v kulise pohybuje po presne vymedzených a krátkych dráhach. Na okamih, kedy zvoliť vyšší alebo nižší prevodový stupeň, upozorní indikátor radenia na prístrojovom paneli. V honbe za čo najnižšou spotrebou nafty nás občas nútil podtáčať motor.

Z interiéru cítiť vplyv Audi. Materiály a spracovanie sa môžu smelo porovnávať s ľubovoľným konkurentom v strednej triede.

Pri bežnej jazde poháňacia jednotka skonzumovala v priemere 6,3 l/100 km. Riadenie sa pokynmi indikátora spotrebu stlačilo o 0,2 l/100 km. S plnou 70 litrovou nádržou tak nie je problém absolvovať vyše 1000 kilometrov bez potreby dotankovania. K manuálnej prevodovke síce nemáme výhrady, ale automat nám v ponuke pre vznetové motorizácie jednoznačne chýba. Priestor pre deti Exeo vychádza zo starej školy. Vidieť to nielen na konzervatívnom zovňajšku, ale aj vo vnútri. Namiesto spoločnej multifunkčnej obrazovky majú klimatizácia i audio systém vlastné displeje. Keď príde reč na polohu za volantom, Španiel exceluje. Primerane tuhé predné sedadlá majú výrazné bočné držanie tela a dostatočne dlhé sedáky.

SkryťVypnúť reklamu

Jediným obmedzujúcim faktorom je široká stredová konzola, s ktorou často prichádza do kontaktu vodičova pravá a spolujazdcova ľavá noha. Vzadu pohodlne obsedia iba deti, prípadne cestujúci nízkeho vzrastu. Malú priestorovú ponuku má na svedomí krátky rázvor osí kolies. Pocit stiesnenosti vyvoláva aj hrubý stredový tunel - pozostatok zo starého Audi.

Praktická skúška s výhradami Batožinový priestor Seatu Exeo ST disponuje objemom 442 litrov. Prekvapujúco, verzia sedan „zhltne“ o 18 litrov viac, o väčšine konkurentov ani nehovoriac. Kufor stratené body za malý objem doháňa praktickým tvarom s takmer kolmými bočnými stenami. Nakladacia hrana vo výške 670 mm nad vozovkou poteší absenciou nepraktického schodu.

Batožinový priestor poteší viac praktickým tvarom ako reálnym objemom. Ku cti mu slúži široký nakladací otvor.

SkryťVypnúť reklamu

Delené koncové svetlá konštruktérom umožnili použiť široké zadné veko (1055 mm) uľahčujúce prístup do úžitkového priestoru. Sklopené operadlá zadných sedadiel nevytvoria rovnú plochu s dnom kufra. V dvojmiestnej konfigurácii interiéru síce prepravná kapacita výrazne narastie, ale hodnota 1180 litrov patrí v strednej triede k podpriemerným. Kvitujeme praktické detaily, ako fixovacie sieťky, kotviace oká, 12V zásuvku i plnohodnotné rezervné koleso ukryté pod podlahou. Niektorí výrobcovia šetria a ponúkajú iba sadu na opravu defektu, prípade dojazdové koleso. Technické parametre

motor 2.0 TDI CR DPF

zdvihový objem [cm3] 1968

výkon [kW/k] 125/170

SkryťVypnúť reklamu
reklama

pri otáčkach [1/min] 4200

krútiaci moment [Nm] 350

pri otáčkach [1/min] 1750-2500

maximálna rýchlosť [km/h] 224

zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,6

nameraná spotreba [l/100 km] 6,1-6,3

emisie CO2 [g/km] 153

batožinový priestor [l] 442-1180

cena modelu od [€] 28 764

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  2. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  5. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  6. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  7. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  8. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 145
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 196
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 567
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 4 031
  5. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 890
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 500
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 135
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave 1 909
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Dušan Piršel: Zdravie si vyžaduje celostný prístup
  2. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum
  3. Vladimír Krátky: Dokedy nás budú oblbovať ?
  4. Daniel Bíro: Riaditeľ Knižnice Juraja Fándlyho v Trnave Pavol Tomašovič v minulosti pracoval napríklad ako Hovorca primátora Trnavy. O čom ďalšom nám porozprával?
  5. Ján Chomík: A vy ste čo urobili pre svet matematiky?
  6. Zdravotní Klauni: Keď klauni zapália táborák smiechu v nemocničnej izbe
  7. Vladimír Bojničan: So stenou sa nedá diskutovať II: Prečo je diskusia s dogmatikmi a konšpirátormi takmer nemožná
  8. Vladimír Čuchran: "Diktátoři všech zemí vyližte si prdel". (Oni si už tam aj vzájomne lezú)
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 43 428
  2. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 713
  3. Rado Surovka: Pomáhať a chrániť ? 5 018
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 4 710
  5. Martin Fronk: Hrady pre milionárov: Ako biznis oživí ruiny, ktoré štát ignoruje 4 505
  6. Dominik Sumbal: Doba cashu je späť!! 4 067
  7. Dominik Sumbal: Ficove opatrenia vedú Slovensko do špirály ekonomického úpadku. Riešenia existujú – a volajú sa zodpovednosť a zdravý rozum. 3 868
  8. Ján Valchár: O Otíkovi Rákosníkovi v Bielom dome a žuvačke vo Vatikáne 3 854
  1. INESS: Cena zamestnanca opäť narástla
  2. Radko Mačuha: Si herec, či politik?
  3. Tupou Ceruzou: Pápež František
  4. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  6. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  7. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  8. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
SkryťZatvoriť reklamu