BRATISLAVA. Konzervatívne tvary testovaného Seatu Exeo ST oživili osemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin. Kombinácia nízkoprofilovými pneumatík a tuhšie naladeného pruženia znamená málo komfortu na slovenských cestách. Za krásu sa platí.
S Exeom ST je vďaka dobre odhlučnenej kabíne radosť cestovať na diaľnici. V zákrutách sa priaznivo prejaví fakt, že podvozok ladilo Audi. Výraznú nedotáčavosť spôsobenú ťažkým vznetovým motorom, uloženým vpredu, sme pocítili až pri jazde na limite. Turbodiesel 2,0 TDI pracuje kultivovane a posádku neobťažuje vibráciami. Využíva totiž moderný systém priameho vstrekovania nafty common-rail. V najvýkonnejšej verzii so 125 kW (170 k) má dosť elánu na dynamickú jazdu aj s plne naloženým autom.
Diesel bez automatu
Nech si zvolíte ktorýkoľvek vznetový agregát, inú ako šesťstupňovú manuálnu prevodovku k nemu nedostanete. Radiaca páka sa v kulise pohybuje po presne vymedzených a krátkych dráhach. Na okamih, kedy zvoliť vyšší alebo nižší prevodový stupeň, upozorní indikátor radenia na prístrojovom paneli. V honbe za čo najnižšou spotrebou nafty nás občas nútil podtáčať motor.
|
Z interiéru cítiť vplyv Audi. Materiály a spracovanie sa môžu smelo porovnávať s ľubovoľným konkurentom v strednej triede. |
Priestor pre deti
Exeo vychádza zo starej školy. Vidieť to nielen na konzervatívnom zovňajšku, ale aj vo vnútri. Namiesto spoločnej multifunkčnej obrazovky majú klimatizácia i audio systém vlastné displeje. Keď príde reč na polohu za volantom, Španiel exceluje. Primerane tuhé predné sedadlá majú výrazné bočné držanie tela a dostatočne dlhé sedáky.
Jediným obmedzujúcim faktorom je široká stredová konzola, s ktorou často prichádza do kontaktu vodičova pravá a spolujazdcova ľavá noha. Vzadu pohodlne obsedia iba deti, prípadne cestujúci nízkeho vzrastu. Malú priestorovú ponuku má na svedomí krátky rázvor osí kolies. Pocit stiesnenosti vyvoláva aj hrubý stredový tunel - pozostatok zo starého Audi.
Praktická skúška s výhradami
Batožinový priestor Seatu Exeo ST disponuje objemom 442 litrov. Prekvapujúco, verzia sedan „zhltne“ o 18 litrov viac, o väčšine konkurentov ani nehovoriac. Kufor stratené body za malý objem doháňa praktickým tvarom s takmer kolmými bočnými stenami. Nakladacia hrana vo výške 670 mm nad vozovkou poteší absenciou nepraktického schodu.
|
Batožinový priestor poteší viac praktickým tvarom ako reálnym objemom. Ku cti mu slúži široký nakladací otvor. |
Technické parametre
motor | 2.0 TDI CR DPF |
zdvihový objem [cm3] | 1968 |
výkon [kW/k] | 125/170 |
pri otáčkach [1/min] | 4200 |
krútiaci moment [Nm] | 350 |
pri otáčkach [1/min] | 1750-2500 |
maximálna rýchlosť [km/h] | 224 |
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] | 8,6 |
nameraná spotreba [l/100 km] | 6,1-6,3 |
emisie CO2 [g/km] | 153 |
batožinový priestor [l] | 442-1180 |
cena modelu od [€] | 28 764 |