SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Seat Exeo ST je ideálne služobné auto, nie rodinný sluha

Priestrannosť interiéru nepatrí medzi silné stránky španielskeho kombi. Spoločné gény s minulou generáciou Audi A4 ho predurčujú do role kultivovaného hltača diaľničných kilometrov.

Vlajková loď značky Seat sa tvári prísne konzervatívne. Testovanú verziu oživili atraktívne zliatinové disky s priemerom 18 palcov.Vlajková loď značky Seat sa tvári prísne konzervatívne. Testovanú verziu oživili atraktívne zliatinové disky s priemerom 18 palcov. (Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Konzervatívne tvary testovaného Seatu Exeo ST oživili osemnásťpalcové disky kolies z ľahkých zliatin. Kombinácia nízkoprofilovými pneumatík a tuhšie naladeného pruženia znamená málo komfortu na slovenských cestách. Za krásu sa platí.

S Exeom ST je vďaka dobre odhlučnenej kabíne radosť cestovať na diaľnici. V zákrutách sa priaznivo prejaví fakt, že podvozok ladilo Audi. Výraznú nedotáčavosť spôsobenú ťažkým vznetovým motorom, uloženým vpredu, sme pocítili až pri jazde na limite. Turbodiesel 2,0 TDI pracuje kultivovane a posádku neobťažuje vibráciami. Využíva totiž moderný systém priameho vstrekovania nafty common-rail. V najvýkonnejšej verzii so 125 kW (170 k) má dosť elánu na dynamickú jazdu aj s plne naloženým autom.

Diesel bez automatu

Nech si zvolíte ktorýkoľvek vznetový agregát, inú ako šesťstupňovú manuálnu prevodovku k nemu nedostanete. Radiaca páka sa v kulise pohybuje po presne vymedzených a krátkych dráhach. Na okamih, kedy zvoliť vyšší alebo nižší prevodový stupeň, upozorní indikátor radenia na prístrojovom paneli. V honbe za čo najnižšou spotrebou nafty nás občas nútil podtáčať motor.

21_exeo_male_big.jpg

Z interiéru cítiť vplyv Audi. Materiály a spracovanie sa môžu smelo porovnávať s ľubovoľným konkurentom v strednej triede.

Pri bežnej jazde poháňacia jednotka skonzumovala v priemere 6,3 l/100 km. Riadenie sa pokynmi indikátora spotrebu stlačilo o 0,2 l/100 km. S plnou 70 litrovou nádržou tak nie je problém absolvovať vyše 1000 kilometrov bez potreby dotankovania. K manuálnej prevodovke síce nemáme výhrady, ale automat nám v ponuke pre vznetové motorizácie jednoznačne chýba.

Priestor pre deti

Exeo vychádza zo starej školy. Vidieť to nielen na konzervatívnom zovňajšku, ale aj vo vnútri. Namiesto spoločnej multifunkčnej obrazovky majú klimatizácia i audio systém vlastné displeje. Keď príde reč na polohu za volantom, Španiel exceluje. Primerane tuhé predné sedadlá majú výrazné bočné držanie tela a dostatočne dlhé sedáky.

Jediným obmedzujúcim faktorom je široká stredová konzola, s ktorou často prichádza do kontaktu vodičova pravá a spolujazdcova ľavá noha. Vzadu pohodlne obsedia iba deti, prípadne cestujúci nízkeho vzrastu. Malú priestorovú ponuku má na svedomí krátky rázvor osí kolies. Pocit stiesnenosti vyvoláva aj hrubý stredový tunel - pozostatok zo starého Audi.

Praktická skúška s výhradami

Batožinový priestor Seatu Exeo ST disponuje objemom 442 litrov. Prekvapujúco, verzia sedan „zhltne“ o 18 litrov viac, o väčšine konkurentov ani nehovoriac. Kufor stratené body za malý objem doháňa praktickým tvarom s takmer kolmými bočnými stenami. Nakladacia hrana vo výške 670 mm nad vozovkou poteší absenciou nepraktického schodu.

22_exeo_male_big.jpg

Batožinový priestor poteší viac praktickým tvarom ako reálnym objemom. Ku cti mu slúži široký nakladací otvor.

Delené koncové svetlá konštruktérom umožnili použiť široké zadné veko (1055 mm) uľahčujúce prístup do úžitkového priestoru. Sklopené operadlá zadných sedadiel nevytvoria rovnú plochu s dnom kufra. V dvojmiestnej konfigurácii interiéru síce prepravná kapacita výrazne narastie, ale hodnota 1180 litrov patrí v strednej triede k podpriemerným. Kvitujeme praktické detaily, ako fixovacie sieťky, kotviace oká, 12V zásuvku i plnohodnotné rezervné koleso ukryté pod podlahou. Niektorí výrobcovia šetria a ponúkajú iba sadu na opravu defektu, prípade dojazdové koleso.
Technické parametre

motor 2.0 TDI CR DPF
zdvihový objem [cm3] 1968
výkon [kW/k] 125/170
pri otáčkach [1/min] 4200
krútiaci moment [Nm] 350
pri otáčkach [1/min] 1750-2500
maximálna rýchlosť [km/h] 224
zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 8,6
nameraná spotreba [l/100 km] 6,1-6,3
emisie CO2 [g/km] 153
batožinový priestor [l] 442-1180
cena modelu od [€] 28 764

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 421
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 483
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 618
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 187
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 134
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 093
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 393
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 157
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 967
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 861
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zdravotníčka v ochrannom odeve odoberá vzorku počas testovania na COVID-19 v telocvični na Základnej škole s materskou školu na Námestí učeného tovarišstva v Trnave

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

5 h
Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Conor McGregor.

McGregor nezvládol svoj návrat do klietky.

4 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan