SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Pretekáme na Mazda MX-5 Open Race 2010

Mazda si tento rok pripomína dvadsiate výročie od uvedenia prvého modelu MX-5 na európsky trh jedinečným spôsobom. Medzinárodnými pretekmi motoristických novinárov Mazda MX-5 Open Race na okruhu Adria International Circuit v Taliansku.

V porovnaní so sériovým modelom sú odľahčené, vybavané úžasným športovým výfukovým potrubím, zníženým športovým podvozkom a jazdiť sa bude na hladkých pretekárskych pneumatikách typu slick.V porovnaní so sériovým modelom sú odľahčené, vybavané úžasným športovým výfukovým potrubím, zníženým športovým podvozkom a jazdiť sa bude na hladkých pretekárskych pneumatikách typu slick. (Zdroj: Michal Karpat)

BENÁTKY, ADRIA CIRCUIT. Mazda si tento rok pripomína dvadsiate výročie od uvedenia prvého modelu MX-5 na európsky trh a toto jubileum oslavuje vskutku jedinečným spôsobom. Medzinárodnými pretekmi motoristických novinárov Mazda MX-5 Open Race na okruhu Adria International Circuit v Taliansku.


Model MX-5 bol prvým autom z produkcie japonského výrobcu s čistým športovým naturelom, ktorý si zachoval počas všetkých troch generácii. Preto MX-5 a preto na okruhu. Ide o džentlmenské preteky, aspoň dovtedy, kým si každý nenasadí prilbu, ktorých cieľom je užiť si čo najviac zábavy.

Počas nasledujúcich dvoch dní sa na trať postaví 29 vozidiel Mazda MX-5 a 29 tímov z 26 krajín Európy. Každý tím pozostáva z piatich jazdcov, čiže dokopy sa na okruhu každý deň vystrieda 145 jazdcov, ktorí spolu najazdia 18.000 km. Medzi posádkami bude aj Slovensko.

Pretekať sa bude na okruhu Adria, ktorý bol otvorený v roku 2001 a schválený medzinárodnou automobilovou federáciou FIA pre preteky German Touring Cars, FIA GT a Superleague Formula. Okrem toho je možné tu vykonávať napríklad aj testy monopostov F1. Trať je dlhá 2.702 m a má pomerne dosť technický profil s priemernou šírkou 12 m (cieľová rovinka je široká 18 m).

Vozidlá sú prevažne štandardné, len so základnými technickými a samozrejme bezpečnostnými úpravami ako je rám, športová sedačka, šesťbodový bezpečnostný pás a podobne. V porovnaní so sériovým modelom sú odľahčené, vybavené úžasným športovým výfukovým potrubím, zníženým športovým podvozkom a jazdiť sa bude na hladkých pretekárskych pneumatikách typu slick. Každý tím má k dispozícii osem pneumatík na suchý povrch a štyri pneumatiky do dažďa.

Dnes nás čakajú dva tréningy po 90 minút a kvalifikácia o pole position na zajtrajší hlavný štvorhodinový pretek. Na tomto podujatí nejde len o jazdecké umenie, ale aj o správnu tímovú taktiku, pretože na štyri hodiny ostrej jazdy má každý tím k dispozícii len 130 litrov paliva – 50 l na začiatku a potom musí absolvovať štyri tankovania po 20 l, ktoré môžu aj nemusia byť spojené s výmenou jazdcov. Každý člen tímu však musí stráviť na trati minimálne 25 minút, inak hrozí penalizácia.

Držte nám preto palce v dnešných kvalifikačných jazdách, ktoré sa pôjdu pravdepodobne v dosť ťažkých podmienkach za dažďa. Veríme, že sa nám podarí vyjazdiť si čo najvýhodnejšiu štartovaciu pozíciu. Slovenský tím vyrazí na trať v národných farbách so štartovým číslom 19.

O priebehu tréningov a pretekov vás budeme informovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  2. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  3. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  4. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Budovanie zelenej značky
  9. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  10. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 936
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 20 757
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 702
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 559
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 173
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 910
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 371
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 226
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 195
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 098
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ak sa chcú seniori nad 65 rokov prihlásiť ako náhradníci na očkovanie musia pátrať po tom, aký systém prihlasovania používa ich najbližšie očkovacie centrum. Ilustračná fotografia.

Nemocnice navrhujú, aby sa náhradníci prihlasovali cez portál korona.gov.

9 h
Certifikát z celoplošného skríningového testovania na ochorenie COVID-19 prebiehajúceho od 18. - 26. januára 2021.

Zoznam zmien platných od 27. januára.

9 h

V sobotu sa chystajú ďalšie protesty.

6 h

Neprehliadnite tiež

Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

11 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan