SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Pretekáme na Mazda MX-5 Open Race 2010

Mazda si tento rok pripomína dvadsiate výročie od uvedenia prvého modelu MX-5 na európsky trh jedinečným spôsobom. Medzinárodnými pretekmi motoristických novinárov Mazda MX-5 Open Race na okruhu Adria International Circuit v Taliansku.

V porovnaní so sériovým modelom sú odľahčené, vybavané úžasným športovým výfukovým potrubím, zníženým športovým podvozkom a jazdiť sa bude na hladkých pretekárskych pneumatikách typu slick.V porovnaní so sériovým modelom sú odľahčené, vybavané úžasným športovým výfukovým potrubím, zníženým športovým podvozkom a jazdiť sa bude na hladkých pretekárskych pneumatikách typu slick. (Zdroj: Michal Karpat)

BENÁTKY, ADRIA CIRCUIT. Mazda si tento rok pripomína dvadsiate výročie od uvedenia prvého modelu MX-5 na európsky trh a toto jubileum oslavuje vskutku jedinečným spôsobom. Medzinárodnými pretekmi motoristických novinárov Mazda MX-5 Open Race na okruhu Adria International Circuit v Taliansku.


Model MX-5 bol prvým autom z produkcie japonského výrobcu s čistým športovým naturelom, ktorý si zachoval počas všetkých troch generácii. Preto MX-5 a preto na okruhu. Ide o džentlmenské preteky, aspoň dovtedy, kým si každý nenasadí prilbu, ktorých cieľom je užiť si čo najviac zábavy.

Počas nasledujúcich dvoch dní sa na trať postaví 29 vozidiel Mazda MX-5 a 29 tímov z 26 krajín Európy. Každý tím pozostáva z piatich jazdcov, čiže dokopy sa na okruhu každý deň vystrieda 145 jazdcov, ktorí spolu najazdia 18.000 km. Medzi posádkami bude aj Slovensko.

Pretekať sa bude na okruhu Adria, ktorý bol otvorený v roku 2001 a schválený medzinárodnou automobilovou federáciou FIA pre preteky German Touring Cars, FIA GT a Superleague Formula. Okrem toho je možné tu vykonávať napríklad aj testy monopostov F1. Trať je dlhá 2.702 m a má pomerne dosť technický profil s priemernou šírkou 12 m (cieľová rovinka je široká 18 m).

Vozidlá sú prevažne štandardné, len so základnými technickými a samozrejme bezpečnostnými úpravami ako je rám, športová sedačka, šesťbodový bezpečnostný pás a podobne. V porovnaní so sériovým modelom sú odľahčené, vybavené úžasným športovým výfukovým potrubím, zníženým športovým podvozkom a jazdiť sa bude na hladkých pretekárskych pneumatikách typu slick. Každý tím má k dispozícii osem pneumatík na suchý povrch a štyri pneumatiky do dažďa.

Dnes nás čakajú dva tréningy po 90 minút a kvalifikácia o pole position na zajtrajší hlavný štvorhodinový pretek. Na tomto podujatí nejde len o jazdecké umenie, ale aj o správnu tímovú taktiku, pretože na štyri hodiny ostrej jazdy má každý tím k dispozícii len 130 litrov paliva – 50 l na začiatku a potom musí absolvovať štyri tankovania po 20 l, ktoré môžu aj nemusia byť spojené s výmenou jazdcov. Každý člen tímu však musí stráviť na trati minimálne 25 minút, inak hrozí penalizácia.

Držte nám preto palce v dnešných kvalifikačných jazdách, ktoré sa pôjdu pravdepodobne v dosť ťažkých podmienkach za dažďa. Veríme, že sa nám podarí vyjazdiť si čo najvýhodnejšiu štartovaciu pozíciu. Slovenský tím vyrazí na trať v národných farbách so štartovým číslom 19.

O priebehu tréningov a pretekov vás budeme informovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  2. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  3. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  4. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  6. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  9. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 482
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 056
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 808
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 506
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 361
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 4 156
  7. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 735
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 102
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 469
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj.

Plánovaný puč podľa Zelenského podporuje Moskva.


22 h
Lieky proti covidu od spoločnosti Merck.

Porovnali sme ich v štyroch kategóriách.


28. nov

Tak nejak sme čakali, že najviac roboty s Ficom budú mať dnes úplne iní ľudia.


Peter Schut.

Všetky lieky majú aj nevýhody.


28. nov

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


4 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


24 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Marek Mačuha: Povinná vakcinácia revisited
  2. Jano Richter: § 'Všeobecné ohrozenie' versus Robert F. a antivaxeri
  3. Julius Kravjar: ANTIPLAG systémy: Turnitin sa stáva vysoko dominantným hráčom na trhu
  4. Jana Hanuliaková: Pol milióna ľudí na Slovensku bez pitnej vody z verejného vodovodu.
  5. Marián Lukáč: Blog č. 57- Vzdelávanie, školstvo a zelené investície
  6. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  7. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  8. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 175
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 796
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 403
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 941
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 853
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 292
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 4 012
  8. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 3 776
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu