BENÁTKY, ADRIA CIRCUIT. Preteky Mazda MX5 Open Race majú za sebou voľné tréningy a súboj o pole position. Slováci odštartujú do pretekov z 19 priečky. Najrýchlejší čas spomedzi jazdcov nášho tímu dosiahol Rastislav Chvála, keď v druhom meranom tréningu obsadil desiatu priečku z celkového počtu 145 jazdcov.
Redaktor SME v rámci stratégie neabsolvoval meraný tréning o pozíciu na štarte, pretože nastúpi do auta ako posledný v závere pretekov. Pred ním odštartujú Michal Karpat (Autožurnál), Vlado Jankú (4TV), Samuel Vanko (Auto Motor a Šport) a Peter Mihálik (Automagazín).
Balet na vode Voľné tréningy odštartovali za relatívne dobrého počasia, keď mokrá trať začala postupne oschýnať. Jazdci sa zrýchľovali, ale kým sa stihli v každom tíme vystriedať všetci piati pretekári, na okruh sa opäť spustila sprcha, ktorá až do konca dnešného programu neustále silnela. Vody pribúdalo a časy sa postupne zhoršovali. Jedno vozidlo tímu UK2 dokonca skončilo mimo trate vo zvodidlách a kvôli poškodeniu bezpečnostného rámu nemohlo pokračovať v tréningu.
Nemci zatiaľ kraľujú Žiadne ďalšie materiálne straty sa neudiali. Niekoľko vozidiel iba opustilo na chvíľu trať, prípadne predviedlo pár rely prejazdov.
Voľným tréningom dnes dominovali jazdci prvého nemeckého tímu, ktorí dosiahli najrýchlejší čas 1:52,237. Druhí skončili Holanďania (1:52,328) a tretí Maďari (1:52,680). Z pole position odštartujú Nemci, ktorí boli v boji o miesto na štartovom rošte najrýchlejší. Zajtra štartujú štvorhodinové preteky, v ktorých sa musia vystriedať piati členovia posádky. Je na tíme akú si určí stratégiu.
Názory jazdcov po prvom dni: Rasťo Chvála (SME): „Auto príjemne prekvapilo, lebo sa neuveriteľne ľahko ovláda na extrémne šmykľavom povrchu. Bola to neskutočná zábava. V každej zákrute chcem ísť so zadnou poháňanou nápravou bokom, čo trochu oberá o čas. Najviac ma baví predbiehanie a odhad brzdenia. Pár krát som to na brzdy prepálil. Zajtra pôjde do tuhého a zábava ostane bokom. Dúfam."
Michal Karpat (Autožurnál): „Bol to náročný deň. Išiel som prvýkrát v živote na ostro na okruhu okrem toho za dažďa a so zadným náhonom, čo nie je práve moja obľúbená kombinácia, ale s výkonom som spokojný. Učím sa, nevyletel som z trate, ani som nehodinoval, takže je to ok. Mrzí ma, že v kvalifikácii to nevydalo na lepší čas, ale na trati bolo podstatne viac vody ako v druhom tréningu a nechcel som riskovať.
Auto je úžasne zábavné a krásne ovládateľné, ale ešte mám pred ním veľký rešpekt na vode. Zajtra sa chcem zdokonaliť v plynulejších driftoch a rozjazdiť čo najlepšiu pozíciu. A samozrejme vyhýbať sa kritickým kontaktom."
Autor: as