ADRIA CIRCUIT. alo iba 65 minút a vtedy nereálny cieľ - dostať sa do prvej desiatky.
"Prvé tri kolá sa mi išlo zle, chlapci povedali, že to drží, ale ja som sa šmýkal, potom sa to upravilo a začal som jazdiť veľmi vyrovnané časy," okomentoval Rasťo úvod svojej jazdy. Postupne začala Slovenská posádka postupovať dopredu, až na hranicu prvej desiatky. Na časomiere sa dokonca objavil Rasťov čas ako najrýchlejší v celých pretekoch. Potom ho prekonal belgický jazdec seriálu FIA GT, potom bol rýchlejší opäť Rasťo a na záver ešte zrýchlil Belgičan. To už každý sledoval poradie v cieli. Po 28 mieste v úvode pretekov sa podarilo Slovákom vďaka práci celého tímu dotiahnuť to na deviate miesto.
"Záver bol úžasný Michal mi ukazoval na cieľovej rovinke, ako postupujeme dopredu a to nás poháňalo ďalej. Stále som si opakoval dobrú radu z diskusie: žiadne rally, udržovať rýchlostné momentum a chladnú hlavu! Najkratšia cesta s okruhovým autom cez zákrutu je 'rovná'.
Pri predbiehaní som sa snažil byť gentleman a do nikoho som nenarazil, hoci som si išiel tvrdo za svojím cieľom. Bol to úžasný pretek. Som rád, že moje časy boli medzi top a dosť dlho som držal rekord preteku, nakoľko iné krajiny si pozvali vyslovene okruhových jazdcov. Stretol som sa tu aj s kolegom z Maďarskej rely Zoltanom Bessenyei-m."
O preteku
Dnes popoludní o trinástej hodine odštartovali medzinárodné preteky Mazda MX-5 Open Race na okruhu Adria International Circuit v Taliansku.
Štvorhodinový pretek rozbiehal za slovenský tím Michal Karpat z Autožurnálu, ktorý na obschýnajúcej trati dnes dopoludnia zajazdil piaty čas.
Počasie si však nedalo povedať a už pred poludním začalo poriadne liať. Náš tím v priebehu dňa zaregistroval viacero tvárí známych pretekárov, ktorí hosťovali v národných tímoch.
Po prvej výmene
Slovenský tím má za sebou prvú výmenu. Michal Karpat odštartoval z dvadsiatej pozície, pretože ešte v zavádzacom kole za safety car ho predbehol taliansky jazdec, za čo náš tím protestoval. Michal následne v 45 minútovej jazde zlepšil pozíciu na 13 miesto.
Na trinástom mieste niekoľko kôl atakoval nemecké auto, ale nemecký jazdec tvrdo odolával, dokonca zapríčinil ich kontakt, za čo dostal upozornenie v podobe čiernobielej vlajky. "Videl som, že dostal upozornenie, tak som skúsil predbiehací manéver opäť a dostal som vlajku aj ja," spomína Michal Karpat.
Vlado Jankú z 4TV sadal za volant na 13 pozícii a náš tím dotankoval 20 litrov paliva. Momentálne prestalo pršať a vo vedení sú Belgičania.
Nastúpil tretí jazdec tímu
Tretí jazdec Slovenského tímu Peter Mihálik z Automagazínu nastupoval do auta na 28 pozícii a v priebehu prvých minút sa posunul o priečku vyššie. "Keď ma to začalo baviť, dostal som hodiny," povedal po vysadnutí z auta Vlado Jankú. Zmena nastala aj na čele pretekov, kde sa do vedenia dostal ruský tím a výrazne sa vzdialil Holanďanom. Česká republika po výbornom výkone Jakuba Rejleka, ktorý to potiahol až na tretie mieso klesla na trináste miesto.
Autor: as