SME

Audi predstavilo malý hatchback A1

V Ingolstadte vyvinuli súpera pre úspešné Mini. Dramatické tvary karosérie ukrývajú techniku známu z „neprémiových“ malých áut koncernu VW Group.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Audi hlási návrat do segmentu malých áut. Model A1 bude konkurovať najmä Alfe Romeo MiTo, Mini, Citroënu DS3, prípadne aj pripravovanej tretej generácii Lancie Ypsilon.

Vozidlo s rozmermi 3950 x 1740 x 1420 mm a rázvorom osí kolies 2470 mm využíva koncernovú platformu PQ25. Na identickom základe stojí aj Seat Ibiza a VW Polo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povedomý dizajn

Po štylistickej stránke je A1 vernou kópiou štúdie Audi Metroproject quattro, prvýkrát odhalenej v roku 2007. Trojdverová karoséria je čiastočne vyrobená z vysokopevnostnej ocele. Jej hmotnosť predstavuje 221 kilogramov. Napriek pomerne skromným mieram sa malé Audi tvári veľmi sebavedomo. Dravý výraz dizajnéri vtisli nielen prednej, ale aj zadnej časti „A-jednotky“.

SkryťVypnúť reklamu

Pri pohľade z profilu vyniknú relatívne krátke previsy a strieborné stĺpiky spolu s časťou strechy. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu cx= 0,32. Audi novinku štandardne vybavuje diskami s priemerom 15 alebo16 palcov (v závislosti od verzie). K dispozícii však budú aj 17 a 18-palcové kolesá.

Čierna, biela a chróm

Interiér stavil na jednoduchosť. Tmavé tóny palubnej dosky oživuje biele podsvietenie prístrojov a chrómované detaily. V ponuke je aj vstavaný navigačný systém s vyklápajúcim sa displejom. Za príplatok si je možné objednať efektné osvetlenie kabíny LED diódami. Audi A1 je štvormiestne, čo naznačuje tvarovanie zadných sedadiel.

Batožinový priestor má základný objem 267 litov, sklopením operadiel zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 920 l.

SkryťVypnúť reklamu

Iba turbo

Paleta poháňacích jednotiek má pri uvedení auta na trh obsahovať tri položky. Čerstvou novinkou, ktorá sa pravdepodobne objaví aj v ďalších koncernových modeloch, je prepĺňaný štvorvalec 1,2 TSI (Audi využíva označenie TFSI) s priamym vstrekovaním paliva, naladený na výkon 63 kW (86 k). Výrobca ho kombinuje výhradne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Hmotnosť základnej verzie sa konštruktérom podarilo udržať na úrovni 1045 kg.

Ponuka obsahuje aj turbomotor 1,4 TFSI (90 kW/122 k) dodávaný so 6-stupňovým „manuálom“, prípadne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Záujemci turbodiesel majú na výber dve prevedenia agregátu 1,6 TDI CR, slabšie dosahuje 66 kW (90 k), silnejšie 77 kW (105 k). Oba budú k dispozícii iba s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Audi A1 absolvuje výstavnú premiéru na blížiacom sa marcovom autosalóne v Ženeve. Predaj odštartuje v lete tohto roku.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 538
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 224
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 952
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 954
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 952
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 818
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 457
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  2. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  3. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  4. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  5. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  6. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  7. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  8. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 364
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 705
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 806
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 906
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 563
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 521
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 884
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 870
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu