SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Audi predstavilo malý hatchback A1

V Ingolstadte vyvinuli súpera pre úspešné Mini. Dramatické tvary karosérie ukrývajú techniku známu z „neprémiových“ malých áut koncernu VW Group.

(Zdroj: Audi)

BRATISLAVA. Audi hlási návrat do segmentu malých áut. Model A1 bude konkurovať najmä Alfe Romeo MiTo, Mini, Citroënu DS3, prípadne aj pripravovanej tretej generácii Lancie Ypsilon.

Vozidlo s rozmermi 3950 x 1740 x 1420 mm a rázvorom osí kolies 2470 mm využíva koncernovú platformu PQ25. Na identickom základe stojí aj Seat Ibiza a VW Polo.

Povedomý dizajn

Po štylistickej stránke je A1 vernou kópiou štúdie Audi Metroproject quattro, prvýkrát odhalenej v roku 2007. Trojdverová karoséria je čiastočne vyrobená z vysokopevnostnej ocele. Jej hmotnosť predstavuje 221 kilogramov. Napriek pomerne skromným mieram sa malé Audi tvári veľmi sebavedomo. Dravý výraz dizajnéri vtisli nielen prednej, ale aj zadnej časti „A-jednotky“.

Pri pohľade z profilu vyniknú relatívne krátke previsy a strieborné stĺpiky spolu s časťou strechy. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu cx= 0,32. Audi novinku štandardne vybavuje diskami s priemerom 15 alebo16 palcov (v závislosti od verzie). K dispozícii však budú aj 17 a 18-palcové kolesá.

Čierna, biela a chróm

Interiér stavil na jednoduchosť. Tmavé tóny palubnej dosky oživuje biele podsvietenie prístrojov a chrómované detaily. V ponuke je aj vstavaný navigačný systém s vyklápajúcim sa displejom. Za príplatok si je možné objednať efektné osvetlenie kabíny LED diódami. Audi A1 je štvormiestne, čo naznačuje tvarovanie zadných sedadiel.

Batožinový priestor má základný objem 267 litov, sklopením operadiel zadných sedadiel jeho kapacita narastie na 920 l.

Iba turbo

Paleta poháňacích jednotiek má pri uvedení auta na trh obsahovať tri položky. Čerstvou novinkou, ktorá sa pravdepodobne objaví aj v ďalších koncernových modeloch, je prepĺňaný štvorvalec 1,2 TSI (Audi využíva označenie TFSI) s priamym vstrekovaním paliva, naladený na výkon 63 kW (86 k). Výrobca ho kombinuje výhradne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Hmotnosť základnej verzie sa konštruktérom podarilo udržať na úrovni 1045 kg.

Ponuka obsahuje aj turbomotor 1,4 TFSI (90 kW/122 k) dodávaný so 6-stupňovým „manuálom“, prípadne so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG.
Záujemci turbodiesel majú na výber dve prevedenia agregátu 1,6 TDI CR, slabšie dosahuje 66 kW (90 k), silnejšie 77 kW (105 k). Oba budú k dispozícii iba s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Audi A1 absolvuje výstavnú premiéru na blížiacom sa marcovom autosalóne v Ženeve. Predaj odštartuje v lete tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  7. Union prepláca všetky doplatky za lieky pre deti do 18 rokov
  8. Medzi prírodnými izoláciami vedie celulóza
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 11 471
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 298
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 229
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 727
  5. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 340
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 2 619
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 591
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 468
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Kurátor
  2. Anna Miľanová: Nie je myš ako myš...
  3. Štefan Vidlár: O Zhulíčkovi pacholíčkovi
  4. Ľuboš Vodička: České a moravské veterné mlyny: Třebíč
  5. Jan Pražák: Nesahejte mi na prsa, člověče!
  6. Post Bellum SK: Vízie televízie. Inscenácie na obrazovke boli aj kompromisom
  7. Maria Greitzer: Odberatelia plynu z Nord Stream
  8. Tereza Krajčová: Grécke Atény 3/4: Pláže a ostrovy – Glyfada, Aegina a neobývaný raj Moni
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 502
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 957
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 123
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 6 618
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 586
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 484
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 291
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 104
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu