V oblasti protipožiarnej ochrany, núdzového osvetlenia a vetrania je však mnoho tunelov zrelých na dôslednú rekonštrukciu, uvádza sa vo vyhlásení Nemeckého automobilového klubu (ADAC), venovanom výsledkom najnovších testov európskych tunelov. O správe ADAC informuje dnešné vydanie nemeckého denník Süddeutsche Zeitung.
Stav ôsmich z 30 testovaných tunelov od severného výbežku Európy po juh Španielska označili odborníci za povážlivý alebo nedostatočný. Ešte stále chýbajú dostatočné únikové a záchranné cesty.
Predseda ADAC Peter Meyer sa veľmi kriticky vyjadril na adresu prevádzkovateľov tunela pod Kappelbergom na ceste B 14 neďaleko Stuttgartu. Pozastavil sa najmä nad skutočnosťou, že v relatívne novej cestnej stavbe uprostred Nemecka chýbajú strážne videokamery a únikové cesty nie sú označené dostatočne výrazne. Rovnako je nezodpovedné, že tunel môže využívať bez obmedzenia aj nákladná doprava.
Ešte horšie dopadli v hodnotení ADAC dva tunely - Blackwall v Londýne a tunel Loibl spájajúci Korutánsko so Slovinskom.
Naopak, najlepšie protinehodové opatrenia má zrekonštruovaný tunel pod Mont Blancom medzi Francúzskom a Talianskom, ktorý sa v uplynulom roku stal obeťou rozsiahleho požiaru.
Pochvalu ADAC si vyslúžil aj tunel Cointe v Belgicku a tunel Wijker v Holandsku.
Všetky tri tunely označili odborníci pri testoch za "veľmi dobré."
Stav ďalších šiestich tunelov, medzi ktoré patrí aj tunel Britz na ceste A 100 v Berlíne, bol označený za "dobrý."
jč pel