SME

Nový Touareg kombinuje známe tvary a novú techniku

Úspešné SUV z Wolfsburgu prichádza v novom vydaní. O málo väčši, ale výrazne ľahší Volkswagen ponúkne luxusnú výbavu i hybridný pohon.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Druhá generácia úspešného SUV neprináša dizajnovú revolúciu. Pri pohľade z profilu či zozadu sa nový Touareg ponáša na svojho rovnomenného predchodcu. Tvar predných partií, najmä svetlometov a masky chladiča, rešpektuje aktuálny štylistický jazyk nemeckého výrobcu. Inak povedané - pripomína Tiguan, Golf či Polo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dlhší a ľahší Základné miery - dĺžka 4800 mm, šírka 1930 mm a výška 1710 mm - prezrádzajú, že novinka je dlhšia a zároveň nižšia ako predchádzajúci Touareg. V porovnaní s ním sa zväčšil aj rázvor osí kolies, na hodnotu 2900 mm. Volkswagen sa pýši tým, že Touareg je po Porsche Cayenne druhé najnižšie SUV v segmente. Azda dôležitejší je fakt, že medzigeneračne došlo k výraznému úbytku hmotnosti. Základné prevedenie je o 205 kg ľahšie ako Touareg I s porovnateľnou výbavou a motorizáciou.

SkryťVypnúť reklamu

Touareg zostáva luxusným krížnikom Interiér okrem nového stvárnenia ponúkne aj viacero komfortných prvkov Medzi ne patrí napríklad elektrické sklápanie operadiel zadných sedadiel, adaptívny tempomat, bi-xenónové svetlomety s funkciou natáčania do zákrut alebo štyri kamery, ktoré monitorujú priestor okolo vozidla a uľahčujú parkovanie.

Pre najnáročnejších je pripravený program Volkswagen Individual, obsahujúci aj čalúnenie kožou Nappa či obklad interiéru dekoratívnymi lištami z olivového dreva.

Bez desať- a dvanásťvalca V palete poháňacích jednotiek zostal jediný osemvalec. Naopak, desať- a dvanásťvalcové motory montované do predchodcu, už pod kapotou Touaregu nenájdeme. V role základného agregátu sa objavil vznetový šesťvalec 3,0 TDI s výkonom 176 kW (239 k) a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm. Nad ním figuruje jediný osemvalec - 4,2 TDI, produkujúci 250 kW (340 k) a 800 Nm krútiaceho momentu.

SkryťVypnúť reklamu

Zážihový šesťvalec má objem 3,6 l a priame vstrekovanie paliva (206 kW/280 k, 360 Nm). Všetky poháňacie jednotky boli prepracované s ohľadom na zníženie spotreby paliva. K štandardnej výbave patrí aj systém štart-stop.

Prvýkrát hybrid Kto chce vyšší výkon a pod kapotou zážihový agregát, musí siahnuť po hybridnej verzii. Poháňa ju kompresorom prepĺňaný šesťvalec 3,0 TSI (245 kW/330 k) a elektromotor (34 kW/46 k). Spoločný výkon 279 kW (379 k) a krútiaci moment 580 Nm na kolesá prenáša osemstupňová automatická prevodovka.

Do rýchlosti 50 km/h môže Touareg Hybrid jazdiť výlučne na elektrickú energiu. Spaľovací agregát je vtedy vypnutý a prostredníctvom spojky odpojený od prevodovky, aby nedochádzalo k zbytočným stratám. Z rovnakého dôvodu sa motor odpája aj v pri každom uvoľnení akcelerátora (do rýchlosti 160 km/h). Elektromotor počas brzdenia plní funkciu generátora elektrickej energie, ktorá sa ukladá v NiMH článkoch.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa výrobcu spotrebuje hybridný Touareg v priemere 8,2 l benzínu na 100 kilometrov. Vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,5 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 240 km/h.

4Motion i 4XMotion Štandardom pre všetky motorizácie je pohon štyroch kolies 4Motion s medzinápravovým diferenciálom Torsen. V kombinácii s tubodieselom 3,0 TDI sa dodáva aj systém 4XMotion, obsahujúci redukčnú prevodovku i uzávierku zadného diferenciálu.

VW Touareg II absolvuje oficiálnu výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve. Predaj by sa mal rozbehnúť v apríli tohto roku. Výroba bude prebiehať Bratislave.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  7. Probiotiká nie sú len na trávenie
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 401
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 006
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 695
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 303
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 089
  6. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 1 681
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 659
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 633
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  2. Pavol Burda: Whataboutizmus po slovensky
  3. Branko Štefanatný: Ste výsledkom svojho tréningu
  4. Tupou Ceruzou: Smerákov
  5. Ivan Mlynár: Čurillovci sú zlo, Vagovičove knihy sú zbytočné a Kubina je úmrtným listom právnemu štátu. Tak pravil muscle man Šutaj Eštok
  6. Juraj Ondruška: Rozhovor pre TV Bratislava Staré letisko Vajnory opäť v ohrození: Vajnoráci povedali NIE – budú ich znova ignorovať?
  7. Jozef Pivarník: Oslobodenie Európy: Spojenci verzus Sovieti – mýtus a realita
  8. Marek Mačuha: Prečo sa Fico ide opäť klaňať Putinovi
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 320
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 489
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 21 347
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 379
  5. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 164
  6. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 499
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 836
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 572
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu