SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Nový Touareg kombinuje známe tvary a novú techniku

Úspešné SUV z Wolfsburgu prichádza v novom vydaní. O málo väčši, ale výrazne ľahší Volkswagen ponúkne luxusnú výbavu i hybridný pohon.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Druhá generácia úspešného SUV neprináša dizajnovú revolúciu. Pri pohľade z profilu či zozadu sa nový Touareg ponáša na svojho rovnomenného predchodcu. Tvar predných partií, najmä svetlometov a masky chladiča, rešpektuje aktuálny štylistický jazyk nemeckého výrobcu. Inak povedané - pripomína Tiguan, Golf či Polo.

Dlhší a ľahší

Základné miery - dĺžka 4800 mm, šírka 1930 mm a výška 1710 mm - prezrádzajú, že novinka je dlhšia a zároveň nižšia ako predchádzajúci Touareg. V porovnaní s ním sa zväčšil aj rázvor osí kolies, na hodnotu 2900 mm. Volkswagen sa pýši tým, že Touareg je po Porsche Cayenne druhé najnižšie SUV v segmente. Azda dôležitejší je fakt, že medzigeneračne došlo k výraznému úbytku hmotnosti. Základné prevedenie je o 205 kg ľahšie ako Touareg I s porovnateľnou výbavou a motorizáciou.

Touareg zostáva luxusným krížnikom

Interiér okrem nového stvárnenia ponúkne aj viacero komfortných prvkov Medzi ne patrí napríklad elektrické sklápanie operadiel zadných sedadiel, adaptívny tempomat, bi-xenónové svetlomety s funkciou natáčania do zákrut alebo štyri kamery, ktoré monitorujú priestor okolo vozidla a uľahčujú parkovanie.

Pre najnáročnejších je pripravený program Volkswagen Individual, obsahujúci aj čalúnenie kožou Nappa či obklad interiéru dekoratívnymi lištami z olivového dreva.

Bez desať- a dvanásťvalca

V palete poháňacích jednotiek zostal jediný osemvalec. Naopak, desať- a dvanásťvalcové motory montované do predchodcu, už pod kapotou Touaregu nenájdeme. V role základného agregátu sa objavil vznetový šesťvalec 3,0 TDI s výkonom 176 kW (239 k) a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm. Nad ním figuruje jediný osemvalec - 4,2 TDI, produkujúci 250 kW (340 k) a 800 Nm krútiaceho momentu.

Zážihový šesťvalec má objem 3,6 l a priame vstrekovanie paliva (206 kW/280 k, 360 Nm). Všetky poháňacie jednotky boli prepracované s ohľadom na zníženie spotreby paliva. K štandardnej výbave patrí aj systém štart-stop.

Prvýkrát hybrid

Kto chce vyšší výkon a pod kapotou zážihový agregát, musí siahnuť po hybridnej verzii. Poháňa ju kompresorom prepĺňaný šesťvalec 3,0 TSI (245 kW/330 k) a elektromotor (34 kW/46 k). Spoločný výkon 279 kW (379 k) a krútiaci moment 580 Nm na kolesá prenáša osemstupňová automatická prevodovka.

Do rýchlosti 50 km/h môže Touareg Hybrid jazdiť výlučne na elektrickú energiu. Spaľovací agregát je vtedy vypnutý a prostredníctvom spojky odpojený od prevodovky, aby nedochádzalo k zbytočným stratám. Z rovnakého dôvodu sa motor odpája aj v pri každom uvoľnení akcelerátora (do rýchlosti 160 km/h). Elektromotor počas brzdenia plní funkciu generátora elektrickej energie, ktorá sa ukladá v NiMH článkoch.

Podľa výrobcu spotrebuje hybridný Touareg v priemere 8,2 l benzínu na 100 kilometrov. Vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,5 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 240 km/h.

4Motion i 4XMotion

Štandardom pre všetky motorizácie je pohon štyroch kolies 4Motion s medzinápravovým diferenciálom Torsen. V kombinácii s tubodieselom 3,0 TDI sa dodáva aj systém 4XMotion, obsahujúci redukčnú prevodovku i uzávierku zadného diferenciálu.

VW Touareg II absolvuje oficiálnu výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve. Predaj by sa mal rozbehnúť v apríli tohto roku. Výroba bude prebiehať Bratislave.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyšperkujte Vianoce - tipy na vianočné darčeky
  2. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  3. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  4. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  5. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  6. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  9. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  10. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  1. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  2. Budúcnosť M&A v Európe
  3. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  4. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  5. Toto si zapamätajte! Takto určite nakúpite bezpečne
  6. O bezpečnejších nákupoch pred Vianocami so šéfom Tesca
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Maturuješ? Vyber si oblasť uplatnenia a študuj čo ťa baví!
  9. Štúdium ekológie, dizajnu či tech-inovácií je životný štýl
  10. Manažér, Redaktor, Psychológ či Vedec? MY sme READY – a TY?
  1. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 31 446
  2. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 11 209
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 475
  4. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 9 296
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 9 080
  6. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 8 848
  7. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 590
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 587
  9. Učiteľka roka 2018: Koľko času by malo dieťa tráviť za počítačom 8 532
  10. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 303
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Cynická obluda

Matovičova paradigma

Keby žil v ére Edisona, tak sa hádže o zem a vyhráža až kým by sme nemali ústavný zákon o svietení petrolejkami.

Autorská strana Samuela Marca

Privítajte Petra Pellegriniho, náhradného človeka (píše Samo Marec)

Môžete Pellegriniho vyhnať zo Smeru, ale nemôžete Smer vyhnať z Pellegriniho.

Peter Pellegrini.
Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.

Prvá námestníčka Kováčiková odchádza z prokuratúry

Rezignáciu odôvodňuje aj útokmi na svoju osobu.

Viera Kováčiková.

Neprehliadnite tiež

Dacia Duster LPG: Keď sa jazda na plný plyn oplatí (test)

Technické riešenia motora mu veštia dlhý život.

Dacia Duster LPG
Mercedes-Benz triedy S Maybach
Subaru BRZ 2022
Opel Insignia mal z mainstreamových značiek v kategórii 3-ročných áut najmenej nedostatkov.