SME
Streda, 23. jún, 2021 | Meniny má SidóniaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Nový Touareg kombinuje známe tvary a novú techniku

Úspešné SUV z Wolfsburgu prichádza v novom vydaní. O málo väčši, ale výrazne ľahší Volkswagen ponúkne luxusnú výbavu i hybridný pohon.

(Zdroj: VW)

BRATISLAVA. Druhá generácia úspešného SUV neprináša dizajnovú revolúciu. Pri pohľade z profilu či zozadu sa nový Touareg ponáša na svojho rovnomenného predchodcu. Tvar predných partií, najmä svetlometov a masky chladiča, rešpektuje aktuálny štylistický jazyk nemeckého výrobcu. Inak povedané - pripomína Tiguan, Golf či Polo.

Dlhší a ľahší

Základné miery - dĺžka 4800 mm, šírka 1930 mm a výška 1710 mm - prezrádzajú, že novinka je dlhšia a zároveň nižšia ako predchádzajúci Touareg. V porovnaní s ním sa zväčšil aj rázvor osí kolies, na hodnotu 2900 mm. Volkswagen sa pýši tým, že Touareg je po Porsche Cayenne druhé najnižšie SUV v segmente. Azda dôležitejší je fakt, že medzigeneračne došlo k výraznému úbytku hmotnosti. Základné prevedenie je o 205 kg ľahšie ako Touareg I s porovnateľnou výbavou a motorizáciou.

Touareg zostáva luxusným krížnikom

Interiér okrem nového stvárnenia ponúkne aj viacero komfortných prvkov Medzi ne patrí napríklad elektrické sklápanie operadiel zadných sedadiel, adaptívny tempomat, bi-xenónové svetlomety s funkciou natáčania do zákrut alebo štyri kamery, ktoré monitorujú priestor okolo vozidla a uľahčujú parkovanie.

Pre najnáročnejších je pripravený program Volkswagen Individual, obsahujúci aj čalúnenie kožou Nappa či obklad interiéru dekoratívnymi lištami z olivového dreva.

Bez desať- a dvanásťvalca

V palete poháňacích jednotiek zostal jediný osemvalec. Naopak, desať- a dvanásťvalcové motory montované do predchodcu, už pod kapotou Touaregu nenájdeme. V role základného agregátu sa objavil vznetový šesťvalec 3,0 TDI s výkonom 176 kW (239 k) a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm. Nad ním figuruje jediný osemvalec - 4,2 TDI, produkujúci 250 kW (340 k) a 800 Nm krútiaceho momentu.

Zážihový šesťvalec má objem 3,6 l a priame vstrekovanie paliva (206 kW/280 k, 360 Nm). Všetky poháňacie jednotky boli prepracované s ohľadom na zníženie spotreby paliva. K štandardnej výbave patrí aj systém štart-stop.

Prvýkrát hybrid

Kto chce vyšší výkon a pod kapotou zážihový agregát, musí siahnuť po hybridnej verzii. Poháňa ju kompresorom prepĺňaný šesťvalec 3,0 TSI (245 kW/330 k) a elektromotor (34 kW/46 k). Spoločný výkon 279 kW (379 k) a krútiaci moment 580 Nm na kolesá prenáša osemstupňová automatická prevodovka.

Do rýchlosti 50 km/h môže Touareg Hybrid jazdiť výlučne na elektrickú energiu. Spaľovací agregát je vtedy vypnutý a prostredníctvom spojky odpojený od prevodovky, aby nedochádzalo k zbytočným stratám. Z rovnakého dôvodu sa motor odpája aj v pri každom uvoľnení akcelerátora (do rýchlosti 160 km/h). Elektromotor počas brzdenia plní funkciu generátora elektrickej energie, ktorá sa ukladá v NiMH článkoch.

Podľa výrobcu spotrebuje hybridný Touareg v priemere 8,2 l benzínu na 100 kilometrov. Vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,5 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 240 km/h.

4Motion i 4XMotion

Štandardom pre všetky motorizácie je pohon štyroch kolies 4Motion s medzinápravovým diferenciálom Torsen. V kombinácii s tubodieselom 3,0 TDI sa dodáva aj systém 4XMotion, obsahujúci redukčnú prevodovku i uzávierku zadného diferenciálu.

VW Touareg II absolvuje oficiálnu výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve. Predaj by sa mal rozbehnúť v apríli tohto roku. Výroba bude prebiehať Bratislave.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  2. Kam patria rolky z toaletného papiera? Dávať dole etikety zo sklenených nádob?
  3. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  4. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  5. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  6. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  8. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  9. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  2. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  3. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  4. Od 1. septembra je predprimárne vzdelávanie povinné
  5. Nemecko-slovenská spoločnosť ETL/GR je už v desiatke najlepších
  6. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  7. Stiahnite si stovky e-kníh
  8. Recyklovať PET fľaše a plechovky môžu už aj obyvatelia Krupiny
  9. V centre Bratislavy vznikajú apartmány určené na predaj
  10. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 9 497
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 605
  3. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 7 566
  4. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 7 302
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 231
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 4 063
  7. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 3 448
  8. Crème de la crème po slovensky 3 249
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 875
  10. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 2 138
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Branislav Harabin na zasadnutí Súdnej rady.

Súdna rada už dočasne odstavila zvolenského sudcu Miľana. Tiež nenosil rúško.


14 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Opatrenia nedodržiavajú aj politici.


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Škoda Fabia

Štvorvalcový motor príde neskôr, automat je s najsilnejším trojvalcom.


18 h

Klimatizáciu treba používať efektívne a s rozvahou.


31. júl
Mercedes-Benz Marco Polo

Zakotvili sme pri tatranskom mori - Liptovskej Mare.


22. jún
Volkswagen Golf Limited

V zvýhodnenej výbave Limited nechýba adaptívny tempomat ani cúvacia kamera.


18. jún