BRATISLAVA. Druhá generácia úspešného SUV neprináša dizajnovú revolúciu. Pri pohľade z profilu či zozadu sa nový Touareg ponáša na svojho rovnomenného predchodcu. Tvar predných partií, najmä svetlometov a masky chladiča, rešpektuje aktuálny štylistický jazyk nemeckého výrobcu. Inak povedané - pripomína Tiguan, Golf či Polo.
Dlhší a ľahší Základné miery - dĺžka 4800 mm, šírka 1930 mm a výška 1710 mm - prezrádzajú, že novinka je dlhšia a zároveň nižšia ako predchádzajúci Touareg. V porovnaní s ním sa zväčšil aj rázvor osí kolies, na hodnotu 2900 mm. Volkswagen sa pýši tým, že Touareg je po Porsche Cayenne druhé najnižšie SUV v segmente. Azda dôležitejší je fakt, že medzigeneračne došlo k výraznému úbytku hmotnosti. Základné prevedenie je o 205 kg ľahšie ako Touareg I s porovnateľnou výbavou a motorizáciou.
Touareg zostáva luxusným krížnikom Interiér okrem nového stvárnenia ponúkne aj viacero komfortných prvkov Medzi ne patrí napríklad elektrické sklápanie operadiel zadných sedadiel, adaptívny tempomat, bi-xenónové svetlomety s funkciou natáčania do zákrut alebo štyri kamery, ktoré monitorujú priestor okolo vozidla a uľahčujú parkovanie.
Pre najnáročnejších je pripravený program Volkswagen Individual, obsahujúci aj čalúnenie kožou Nappa či obklad interiéru dekoratívnymi lištami z olivového dreva.
Bez desať- a dvanásťvalca V palete poháňacích jednotiek zostal jediný osemvalec. Naopak, desať- a dvanásťvalcové motory montované do predchodcu, už pod kapotou Touaregu nenájdeme. V role základného agregátu sa objavil vznetový šesťvalec 3,0 TDI s výkonom 176 kW (239 k) a najvyšším krútiacim momentom 550 Nm. Nad ním figuruje jediný osemvalec - 4,2 TDI, produkujúci 250 kW (340 k) a 800 Nm krútiaceho momentu.
Zážihový šesťvalec má objem 3,6 l a priame vstrekovanie paliva (206 kW/280 k, 360 Nm). Všetky poháňacie jednotky boli prepracované s ohľadom na zníženie spotreby paliva. K štandardnej výbave patrí aj systém štart-stop.
Prvýkrát hybrid Kto chce vyšší výkon a pod kapotou zážihový agregát, musí siahnuť po hybridnej verzii. Poháňa ju kompresorom prepĺňaný šesťvalec 3,0 TSI (245 kW/330 k) a elektromotor (34 kW/46 k). Spoločný výkon 279 kW (379 k) a krútiaci moment 580 Nm na kolesá prenáša osemstupňová automatická prevodovka.
Do rýchlosti 50 km/h môže Touareg Hybrid jazdiť výlučne na elektrickú energiu. Spaľovací agregát je vtedy vypnutý a prostredníctvom spojky odpojený od prevodovky, aby nedochádzalo k zbytočným stratám. Z rovnakého dôvodu sa motor odpája aj v pri každom uvoľnení akcelerátora (do rýchlosti 160 km/h). Elektromotor počas brzdenia plní funkciu generátora elektrickej energie, ktorá sa ukladá v NiMH článkoch.
Podľa výrobcu spotrebuje hybridný Touareg v priemere 8,2 l benzínu na 100 kilometrov. Vozidlo zrýchli z pokoja na 100 km/h za 6,5 sekundy a vyvinie najvyššiu rýchlosť 240 km/h.
4Motion i 4XMotion Štandardom pre všetky motorizácie je pohon štyroch kolies 4Motion s medzinápravovým diferenciálom Torsen. V kombinácii s tubodieselom 3,0 TDI sa dodáva aj systém 4XMotion, obsahujúci redukčnú prevodovku i uzávierku zadného diferenciálu.
VW Touareg II absolvuje oficiálnu výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve. Predaj by sa mal rozbehnúť v apríli tohto roku. Výroba bude prebiehať Bratislave.