SME

Nissan Juke budí emócie

Malý crossover si s iným vozidlom zrejme nepopletiete. Extravagantný dizajn však nemá byť jediným lákadlom pre zákazníkov. V ponuke bude aj nový turbomotor a pohon všetkých kolies.

(Zdroj: Nissan)

BRATISLAVA. Nissan bol doteraz známy skôr konzervatívnym stvárnením svojich modelov. Malý crossover s názvom Juke však štartuje novú éru japonskej automobilky.

Originál Nissan vlani na ženevskom autosalóne odhalil futuristickú štúdiu Qazana a oznámil, že ju pretvorí na vozidlo určené pre hromadnú výrobu. Sľub sa približne po roku naplnil. Juke prichádza z extravagantnými líniami karosérie, navrhnutými dizajnérmi zo štylistických centier Nissan v Japonsku a Veľkej Británii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Piliermi originálneho stvárnenia sú výrazné oblúky blatníkov, dvojdielne predné svetlomety, klesajúca línia strechy a vysoký pontón karosérie s malou plochou bočného presklenia. Tvar koncových svetiel je inšpirovaný športiakom Nissan 370Z.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér charakterizujú o čosi konzervatívnejšie krivky než exteriér. Kabínu oživujú diely lakované odtieňom karosérie, lesklé čierne a chrómované doplnky.

Aj s pohonom 4x4 Vozidlo stojí na platforme s rázvorom náprav 2530 mm a relatívne veľkým rozchodom kolies 1525 mm (vpredu i vzadu). Juke disponuje rozmermi 4135 x 1765 x 1570 mm. Predná náprava využíva vzpery McPherson, vzadu nájdeme klasické vlečené ramená a torznú priečku alebo viacprvkové zavesenie. Sofistikovanejšie riešenie obsahuje verzia s elektronicky ovládaným pohonom všetkých kolies All-Mode 4x4.

Nové turbo Poháňané všetky kolesá však môže mať iba prevedenie vybavené novým zážihovým turbomotorom s priamym vstrekovaním paliva a objemom 1,6 l (140 kW/190 k) a prevodovkou Xtronic CVT. Prepĺňaný agregát bude v ponuke aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Okrem neho sa v motorovej palete nachádza atmosférický zážihový štvorvalec 1,6 l (86 kW/117 k), kombinovaný s päťstupňovou manuálnou alebo bezstupňovou prevodovkou Xtronic CVT.

Turbodiesel 1,5 dCi pochádza z dielne automobilky Renault a produkuje výkon 81 kW (110 k). V predaji bude iba so šesťstupňovým „manuálom“.

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 500
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 185
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 818
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 981
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 635
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 780
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 491
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 417
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 639
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 401
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 826
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 550
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 047
  7. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 032
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 862
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu