BRATISLAVA. Nissan bol doteraz známy skôr konzervatívnym stvárnením svojich modelov. Malý crossover s názvom Juke však štartuje novú éru japonskej automobilky.
Originál Nissan vlani na ženevskom autosalóne odhalil futuristickú štúdiu Qazana a oznámil, že ju pretvorí na vozidlo určené pre hromadnú výrobu. Sľub sa približne po roku naplnil. Juke prichádza z extravagantnými líniami karosérie, navrhnutými dizajnérmi zo štylistických centier Nissan v Japonsku a Veľkej Británii.
Piliermi originálneho stvárnenia sú výrazné oblúky blatníkov, dvojdielne predné svetlomety, klesajúca línia strechy a vysoký pontón karosérie s malou plochou bočného presklenia. Tvar koncových svetiel je inšpirovaný športiakom Nissan 370Z.
Interiér charakterizujú o čosi konzervatívnejšie krivky než exteriér. Kabínu oživujú diely lakované odtieňom karosérie, lesklé čierne a chrómované doplnky.
Aj s pohonom 4x4 Vozidlo stojí na platforme s rázvorom náprav 2530 mm a relatívne veľkým rozchodom kolies 1525 mm (vpredu i vzadu). Juke disponuje rozmermi 4135 x 1765 x 1570 mm. Predná náprava využíva vzpery McPherson, vzadu nájdeme klasické vlečené ramená a torznú priečku alebo viacprvkové zavesenie. Sofistikovanejšie riešenie obsahuje verzia s elektronicky ovládaným pohonom všetkých kolies All-Mode 4x4.
Nové turbo Poháňané všetky kolesá však môže mať iba prevedenie vybavené novým zážihovým turbomotorom s priamym vstrekovaním paliva a objemom 1,6 l (140 kW/190 k) a prevodovkou Xtronic CVT. Prepĺňaný agregát bude v ponuke aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.
Okrem neho sa v motorovej palete nachádza atmosférický zážihový štvorvalec 1,6 l (86 kW/117 k), kombinovaný s päťstupňovou manuálnou alebo bezstupňovou prevodovkou Xtronic CVT.
Turbodiesel 1,5 dCi pochádza z dielne automobilky Renault a produkuje výkon 81 kW (110 k). V predaji bude iba so šesťstupňovým „manuálom“.
Autor: fg