SME

V minulom roku sme kupovali tmavé a červené autá

Slováci dávajú prednosť tmavým farbám. Malé autá sú najžiadanejšie s benzínovými motormi. Predaj áut na šrotovné ovplyvnil výber lacných nemetalických farieb, hlavne červenej.

Model cee‘d je ťahúňom značky Kia aj po zmene prednej masky. K motoru 1,4 CVVT si motoristi objednávali najviac červenú farbu.Model cee‘d je ťahúňom značky Kia aj po zmene prednej masky. K motoru 1,4 CVVT si motoristi objednávali najviac červenú farbu. (Zdroj: Kia)

BRATISLAVA. Medzi malými autami boli v minulom roku na Slovensku populárne malé benzínové motory s objemom do 1,4 litra. Vo vyšších triedach áut prevažoval diesel s objemom motora od dvoch do troch litrov. Najpredávanejšia značka Škoda predala podľa očakávania najviac Fabií s konštrukčne staršími motormi 1,2 HTP a 1,9 TDI a v škodováckej červenej.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Naši zákazníci najčastejšie kupovali model Yaris v červenej nemetalickej farbe“, povedala Petra Tomová z Toyoty. Na Slovensku kúpené modely Yaris najčastejšie poháňal litrový benzínový motor.

SkryťVypnúť reklamu

Podobne červená farba a benzínové motory dominovali medzi malými autami značiek Renault a Dacia. „Výber najpredávanejších modelov, motorizácií a farieb výrazne ovplyvnilo šrotovné“, konštatovala Jana Rajcová z Renaultu.

Červenú najčastejšie objednávala Kia pre najpredávanejší model cee’d. Väčšina áut značky Hyundai bola lakovaná v čiernej farbe. „Čiernu volili zákazníci preto, lebo je bez príplatku,“ vysvetlila Silvia Schmidtmayerová.

Suzuki, Seat a Volkswagen predávali hlavne čierne autá. Podobne tmavé odtiene, prípadne strieborná metalíza lákala väčšinu zákazníkov Audi. „Máme, žiaľ, konzervatívnych motoristov, spomedzi všetkých motorizácií sa najčastejšie predával motor 2,0 TDI a model Q5. Strieborná metalíza zrejme pristane luxusným značkám, lebo dominovala aj pri modeloch Jaguar a terénnych Mitsubishi. Napokon, v popularite striebornej a čiernej kopírujeme celosvetový trend.

SkryťVypnúť reklamu

Svet automobilových farieb je čierno-biely Výrobca automobilových lakov DuPont zverejnil už 57 krát zoznam vo svete najpopulárnejších farieb. Kým celosvetovo vládne strieborná pred čiernou, v Európe je najpopulárnejšia čierna s podielom až 27 percent. Bielej patrí v Európe desať percent trhu, ale v Severnej Amerike je najžiadanejšia tesne pred čiernou. Podľa prieskumu DuPont biela učarovala Japoncom, ktorí kúpili až 28 percent áut v bielej.

Popularita automobilových farieb vo svete v roku 2009 1. Strieborná – 25 percent

2. Čierna – 23 percent

3. Biela – 16 percent

4. Sivá – 13 percent

5. Modrá – 9 percent

6. Červená – 8 percent

SkryťVypnúť reklamu

7. Hnedá – 4 percent

8. Zelená – 1 percento

9. Žltá a zlatá – 1 percento

10. Ostatné farby

Zdroj : DuPont

Bezpečné farby áut Žltá, biela, červená

Nebezpečné farby áut Hnedá, čierna, tmavomodrá,

tmavozelená

Najlepšie na údržbu Strieborná, oceľovo sivé metalízy,

svetlé odtiene, červená

Najhoršie na údržbu Čierna, tmavomodrá, tmavozelená,

tmavé pastelové farby

Prehľad najviac objednávaných modelov, farieb a motorov na Slovensku v roku 2009 Značka Model Farba Motorizácia

Škoda Fabia červená 1,2 HTP a 1,9 TDI PD

Peugeot Peugeot 207 strieborná 1,4 e (1,6 HDi

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toyota Yaris nemetalická červená 1,0

Kia cee´d nemetalická červená 1,4 CVVT

Hyundai Accent čierna 1,4i

Ford Fiesta - -

Renault Thalia červená 1,2 55kW

Dacia Sandero červená 1,4 55kW

Mitsubishi Outlander čierna 2,0 DI-D

Subaru Forester strieborná metalíza 2,0 diesel 107 kW

Chevrolet Aveo červená 1,2

Citroen C4 červena metalíza 1,4i

Audi Q5 šedá, strieborná 2,0 TDI

Seat Ibiza čierna metalíza 1,4i

Suzuki SX4 čierna metalíza 1,5

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Jaguar XF šedá metalíza 2,2 a 3,0 diesel

Land Rover Freelander 2 červená, šedá, hnedá -

Volkswagen Polo čierna, strieborná 1,2

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 493
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 167
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 699
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 765
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 999
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 491
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 770
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 513
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  2. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  3. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  4. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  5. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  6. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  7. Zdravotní Klauni: Smiech, ktorý si dáva načas
  8. Jozef Pivarník: Národný kŕdeľ v tieni extrémizmu: Daniel Bombic alias Danny Kollár a jeho vládna ochrana
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 411
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 629
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 268
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 779
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 537
  6. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 6 800
  7. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 5 908
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 859
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu