BRATISLAVA. Najrýchlejší člen v modelovom rade Polo nesie tradičné označenie GTI. Svoje športové ambície navonok trochu skrýva. Namiesto výstredných spoilerov a veľkých otvorov pre prívod vzduchu alebo naopak odvetrávanie, príslušnosť k rodine GTI naznačuje detailmi. K nim patria zliatinové disky kolies s priemerom 17 palcov i červený lem masky chladiča.
Fazónu špičkového modelu dopĺňajú diódy integrované do predných svetlometov, určené pre denné svietenie.
Ani interiér neprovokuje. V kabíne pribudli anatomické predné sedadlá, športový volant s plochou spodnou časťou venca, červené prešívanie a kovové detaily.
Technika z Ibizy Cupra
Pod kapotou sa ukrýva technika identická s koncernovým súrodencom, Seatom Ibiza Cupra. Zážihový štvorvalec 1,4 TSI s priamym vstrekovaním paliva dopuje kompresor i turbodúchadlo. Maximálny výkon 132 kW (180 k) sa dostaví pri 6200 ot./min., vrchol krútiaceho momentu 250 Nm má vodič k dispozícii v rozpätí 2000 až 4500 ot./min.
Motor spolupracuje výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a poháňa predné kolesá. K lepšiemu prerozdeľovaniu krútiaceho momentu medzi kolesá napomáha systém XDS, ktorý je súčasťou stabilizačného programu (ESP) a čiastočne supluje funkciu samosvorného diferenciálu.
V Ženeve zrejme odhalia aj Fabiu RS
1184 kilogramov vážiace Polo GTI zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 229 km/h. Výrobca hovorí o priemernej produkcii emisií CO2 na úrovni 139 g/km.
VW Polo GTI bude v ponuke s troj-i päťdverovou karosériou. Jeho predaj by mal odštartovať po oficiálnej výstavnej premiére na autosalóne v Ženeve. Rovnaká prehliadka pravdepodobne bude svedkom odhalenia aj ďalšieho športovo ladeného malého auta z koncernu VW Group - Škody Fabia RS.
Autor: fg