SME
Piatok, 24. september, 2021 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

TEST: Mazda CX-7 dostala diesel a zostala športová. Až veľmi

Nový diesel priniesol Mazde CX-7 prijateľnú spotrebu a neukradol dynamický štýl. Vychutnávanie radenia a športovej atmosféry však netrvá večne. Možno by pristal automat alebo širšie spektrum využiteľných otáčok.

Pohon všetkých kolies by bez prísneho stráženia elektroniky dokázal veľké veci. Minimálne záber kolies je kontinuálny, bez nutnosti preklzu jednej z náprav. Za suverénne správanie na ceste, vzhľadom na triedu auta, by sa nemuselo hanbiť ani BMW.Pohon všetkých kolies by bez prísneho stráženia elektroniky dokázal veľké veci. Minimálne záber kolies je kontinuálny, bez nutnosti preklzu jednej z náprav. Za suverénne správanie na ceste, vzhľadom na triedu auta, by sa nemuselo hanbiť ani BMW. (Zdroj: autor)

BREZNO. Veľmi dynamicky tvarované SUV dostalo pred časom skrášlenú tvár, ďalšie doplnky a dlho očakávaný naftový motor. Diesel sa stal motívom aj hlavným objektom testu. Prvé kroky k testovaciemu autu zvyčajne rozprúdia rôzne myšlienky a očakávania. Napríklad pri CX-7 poskočí srdce nad odvážnym zovňajškom.

Dizajnéri dokázali pod vplyvom vlny zoom-zoom zrúcať mýty o strohých japonských autách a toto auto vyzerá tak ľahko a sviežo, že si ani nezaslúži označenie SUV. Zároveň mysľou prebehla myšlienka, či diesel neuškodí povesti mrštného a rýchleho auta, ktorú si vybudovala Mazda CX-7 s prepĺňaným benzínovým motorom. Tá kombinácia bola tak dobrá, že auto sa predávalo aj napriek pochopiteľne vysokej spotrebe. Kvôli všeobecnému úspechu prišiel na rad diesel, našťastie nie starší, ale úplne nový.

52_male_big.jpg

Mazda CX 7 patrí medzi tvarovo pestré autá s výrazným dizajnom. Predný blatník v štýle zoom-zoom vystupuje z profilu prednej kapoty. Z praktického hľadiska to neprekáža a zároveň dobre vyzerá.

Ťahá v strede

Po naštartovaní sme sa tvárili, že nepočujeme prítomnosť diesela a prvé kilometre sme využili čisto na zohrievanie motora. Zámerne sme odďaľovali moment, kedy konečne zatlačíme plyn do podlahy. Stálo to za to, pretože nový diesel má 400 Nm a dobre navrhnuté prevody. Za prvotný a kontinuálny ťah by sa nemuselo hanbiť ani benzínové turbo. Akurát diesel hneď poľavil, lebo maximálny výkon 127 kW (171k) dosiahne pri 3500 otáčkach.

53_male_big.jpg

Nový motor 2,2 MZR-CD zaplnil hlbokú dieru v ponuke značky. V hluku a vibráciách je na úrovni konkurencie. Krútiacim momentom sa vyrovná špičke.

Navyše krútiaci moment kulminuje pri 2000 otáčkach, takže efektívnych je iba 1500 otáčok. Do istej miery je tomu prispôsobená prevodovka a jednotlivé stupne. Vodič naftového auta s krútiacim momentom až 400 Nm by si zaslúžil, aby nemusel tak často podraďovať alebo sledovať otáčky. Ak je ručička na 1800 otáčkach, nič dynamické sa nedeje a treba podradiť alebo počkať na otáčky. Potom sa z Mazdy stane silný víchor.

Radšej mimo mesta

V podstate, šofér si jazdu s presnou šesťstupňovou prevodovkou a rukou na páke neskutočne užije, ale po istom čase začne podvedome túžiť aj po automate, ktorý v ponuke nie je. Kombinácia motora a prevodovky vyhovuje dlhým cestám najrôznejšieho druhu.

56_male_big.jpg

Obraz cúvacej kamery zobrazuje malý displej, ktorý slúži tiež navigácii a palubnému počítaču. Najskôr sa nám zdal malý, ale na druhej strane nemusia byť v autách za každú cenu obrie monitory.



Spotreba ako vždy lieta v závislosti od práce s plynovým pedálom a dynamiky jazdy. Predsa len na rozhýbanie auta s hmotnosťou 1800 kilogramov treba nejakú energiu. Ak šofér využíva zotrvačnosť auta, hravo sa dostane na normovaných 7,5 pri prevažujúcej jazde mimo mesta aj nižšie. V tvrdšom režime, pri fotení a jazdení okolo kužeľov stúpla spotreba na 8,4 litra na sto kilometrov.

Spomenutý fakt obťažuje v meste, kde sa často mení rýchlosť. Bude správne, ak si Mazdu kúpia ľudia, ktorí potrebujú denno-denne prekonávať hory-doly a práca ich pravidelne zaveje do rôznych kútov krajiny.

57_male_big.jpg

Mazda CX7 je jazdnými vlastnosťami verná svojmu športovo ladenému zovňajšku. Elektronika ju však nekompromisne uzemňuje. Chápeme, že nie každé auto musí mať vypínateľný stabilizačný systém, ale aspoň na snehu by pasoval športovejší režim. Pocit z jazdy predčil očakávania.

Napokon, vo veľmi príjemnom a športovo ladenom kokpite je radosť vykrajovať zákruty. Vysoký stredový tunel, šikmá stredová konzola, aj budíky v „rúrach“ majú niečo do seba. Rovnako po praktickej stránke vyhovujú odkladacie priestory na stredovom tuneli a páči sa nám skrinka pred spolujazdcom.

Jednoduché býva pekné

Informačná časť s displejmi pod hranou čelného skla má dobrú polohu a dva displeje. Jeden slúži autorádiu a klimatizácii, druhý palubnému počítaču, navigácii a cúvacej kamere. Zvlášť palubný počítač má peknú grafiku a prehľadné zobrazovanie údajov. Počiatočná pestrosť prístrojového panela sa s pribúdajúcim časom za volantom mení na celkom logické usporiadanie, teda z pohľadu šoféra.

55_male_big.jpg

Ako v Las Vegas. Mazda ponúka pomerne ostré farby aj kontúry na meracích prístrojoch. Po vypnutí motora zostanú úplne čierne. Či sa páčia alebo nie, je to vec vkusu.

Mazda v duchu tradície opäť ukázala, ako možno účelne a prehľadne usporiadať ovládanie klimatizácie aj autorádia jednoduchými ovládačmi. Klavírový lak na niektorých dieloch stredovej konzoly a tunela pôsobí efektne, ale vidieť na ňom každý chlp a smietku, vrátane odtlačkov prstov. Napriek tomu uznávame, že kokpit v CX-7 je urobený veľmi pekne a účelne.

54_male_big.jpg

Na volante našlo miesto veľa ovládačov, akurát medzi dvomi páčkovými prepínačmi by mohla byť medzera.

Niečo predsa odvezie

Z konštrukcie auta a vonkajších tvarov logicky vyplýva pomerne plytký kufor, vyššia nakladacia hrana a menší priestor v oblasti hlavy na zadných sedadlách. Pochvalu si zaslúži sklápanie sedadiel z batožinového priestoru a otváranie piatych dverí. Vyslovene iba kvôli predstavivosti a zadefinovaniu pocitov z používania auta vyberieme rôzne príklady – Mazda CX-7 poskytne vzadu viac úžitku ako BMW X6, ale nie zasa toľko ako Audi Q5.

51_male_big.jpg

Dizajnéri preniesli výrazný profil blatníkov až do spodnej hrany zadného okna. Línia začne stúpať v polovici dverí smerom hore, čím dáva autu zaujímavý náboj.

Z testu Mazdy CX-7 v naftovej verzii vychádzajú dve základné posolstvá. Ak si na základe definície športového SUV v katalógu značky kúpite CX-7 nebudete sa cítiť podvedení, lebo to auto športové je a má šmrnc, o ktorý ho neobral ani diesel. Do mesta pre svoj charakter a časté radenie príliš nepasuje. Diesel okrem spotreby priniesol rozšírenie cenovej ponuky smerom dole. Model CX-7 sa tým pádom stal prístupnejším.

Kupujem – nekupujem

Je veľa dôvodov, vrátane poctivej mechanickej štvorkolky, prečo áno.
K nerozhodnému stanovisku som sa dopracoval iba menej variabilným priestorom vzadu a prísne nastavenou elektronikou. Bez nej by pohon všetkých kolies lepšie vynikol. (Rastislav Chvála)
Technické parametre - Mazda CX-7

Motor 2,2 MZR CD
Zdvihový objem (cm3) 2184
Výkon (kw/k) 127/173
Pri otáčkach (ot./min.) 3500
Krútiaci moment (Nm) 400
Pri otáčkach (ot./min) 2000
Emisie CO2 (g/km) 199
Rozmery -
Rázvor náprav (mm) 2750
Dĺžka (mm) 4700
Šírka (mm) 1870
Výška (mm) 1645
Pohotovostná hmot (kg) 1800
Svetlosť podvozka (mm) 208
Objem palivovej nádrže (l) 69
Prevádzkové hodnoty -
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,3
Maximálna rýchlosť (km/h) 200
Spotreba mesto(l/100 km) 9,1
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 6,6
Kombinovaná spotreba 7,5
Spotreba v teste (l/100 km) 8,1
Cena modelu od 28 990 eur
Cena skúš. verzie 35 990 eur

Videli ste už druhý diel internetovej motoristickej relácie? Ak nie, kliknite sem.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  2. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  3. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  4. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  5. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  6. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  10. Znalec slovenského brandy
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. Lekárska prehliadka pre cudzincov je v Nitre, aj bez objednania
  3. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  4. Rozšírená realita a ovládanie na diaľku
  5. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  6. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  7. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  8. Spravte si zásoby zdravia
  9. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  10. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 8 497
  2. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 883
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 202
  4. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi 4 035
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 608
  6. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 3 425
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 410
  8. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 155
  9. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 016
  10. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 586
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ingrid Škropeková: Manažér, riaditeľ, upratovačka, chlap či žena. Na ARO je jedno, kým ste. Keď vám povedia, otočte sa mi ritkou, tak sa tou ritkou otočíte.
  2. Rudolf Pado: Bordel, ktorý nikto nekontroluje
  3. Tomáš Mihalík: Depopulačná konšpiračná teória o vakcínach. Sú antivaxeri vždy o krok pred tajnou svetovou elitou alebo je to naopak?
  4. Ľubomír Maretta: Čašníčka
  5. Štefan Vidlár: Ex Robo coskoro
  6. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  7. Jozef Černek: Tatiko takmer antiškôlkár
  8. Marek Brezovský: Rozhodca je k..t, alebo čo má spoločné reforma súdnictva so športom
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 132
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 15 506
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 7 779
  4. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 865
  5. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 5 814
  6. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 5 228
  7. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 4 211
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 787
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  5. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Adam Valček: Kauza DPB: Predaj vyše stotisíc pokút skontrolujú, toto sú ďalšie pochybnosti
Skryť Zatvoriť reklamu