BRATISLAVA. Základná verzia päťdverového Porsche absolvuje výstavný debut v čínskom Pekingu. Jej predaj odštartuje v priebehu mája tohto roku.
Zážihový šesťvalec s objemom 3,6 litra nepochádza z dielne automobilky Volkswagen, ako by sa mohlo zdať. Porsche vyvinulo vlastný agregát. Jeho valce zvierajú uhol 90 stupňov a palivo sa do nich dostáva prostredníctvom priameho vstrekovania. Poháňacia jednotka vyrábaná priamo v Zuffenhausene produkuje výkon 220 kW (300 k) pri 6200 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 400 Nm pri otáčkach 4250/min.
Šesťvalcový agregát je údajne o 30 kilogramov ľahší ako osemvalec z Panamery S a 4S. Pohotovostná hmotnosť základnej verzie vďaka nemu klesla na hodnotu 1730 kg.
Spotreba tesne nad 9 litrov Najslabšia Panamera bude v ponuke s dvojspojkovou prevodovkou PDK a pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies. Kvôli zníženiu spotreby paliva a produkcie emisií CO2 ju Porsche dokonca vybaví systémom stop/štart.
Apetít verzie s pohonom zadných kolies predstavuje 9,3 l/100 km. Čiastočne zredukovať ho dokážu celoročné pneumatiky s nízkym valivým odporom, obuté na disky s priemerom 19 palcov. Výsledkom je spotreba 9,1 l/100 km (emisie CO2 213 g/km). "Štvorkolka" si v priemere vypýta 9,6 l/100 km a vyprodukuje 220 g CO2/km.
Autor: fg