BRATISLAVA. Obe škodovky aj po modernizácii zdieľajú rovnakú prednú časť. Facelift „tváre“ Fabie i Roomsteru výrazne zmenil, pribudli nové predné svetlomety, nárazník i maska chladiča evokujúca Superb. Tvarových zmien sa dočkala kapota motora.
K štylistickým úpravám patria nové typy plastových krytov kolies (puklice) a zliatinových diskov. Paletu lakov karosérie doplnili nové odtiene. Drobné zmeny vzhľadu údajne zaznamenal aj model Scout. Jeho snímky však zatiaľ neboli oficiálne zverejnené.
Cieľ dizajnérov bol jasný, opticky rozšíriť oba modely, čo dokumentuje najmä predný nárazník so širokým "úsmevom" vytvoreným z otvoru pre prívod vzduchu k chladiču a veľkými hmlovými svetlami.
Turbomotor 1,2 TSI v dvoch výkonových verziách
Významné novinky nachádzame pod kapotou. Úlohu základnej motorizácie bude naďalej plniť trojvalec 1,2 HTP, naladený na 44 kW (60 k) alebo 51 kW (71 k). Do Roomsteru sa montuje iba silnejší variant.
Záujemcovia o výkonnejší agregát môžu siahnuť po modernom zážihovom turbomotore s priamym vstrekovaním paliva 1,2 TSI. V útrobách Fabie i Roomsteru sa objaví v dvoch verziách, so 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). Obe štandardne spolupracujú s päťstupňovou manuálnou prevodovkou (sesterský VW Polo kombinuje motor 1,2 TSI 77 kW so 6-stupňovým “manuálom“).
Fabia a Roomster prvýkrát s prevodovkou DSG
Škoda zároveň uvádza, že k výkonnejšiemu prevedeniu (77 kW) si zákazník môže objednať aj dvojspojkovú automatickú prevodovku DSG. Vďaka nej by sa hodnota priemernej spotreby paliva mala pohybovať okolo hodnoty 5,3 l/100 km.
Naďalej sú k dispozícii (zrejme iba dočasne) aj osvedčené atmosférické štvorvalce 1,4 16V (63 kW/86 k) a 1,6 16V (77 kW/105 k). Druhý menovaný agregát môže okrem manuálnej, spolupracovať aj so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.
Turbodiesle so vstrekovaním common-rail
Z palety vznetových poháňacích jednotiek definitívne zmizol vstrekovací systém čerpadlo-tryska. Nahradil ho modernejší common-rail so vstrekovacími tlakmi až 1600 bar. Piezo vstrekovače umožňujú previesť päť vstrekov v jednom takte. Výsledkom má byť zreteľne kultivovanejší a tichší chod motorov a zníženie množstva produkovaných emisií.
Ponuka obsahuje trojvalec 1,2 TDI CR (55 kW/75 k) a štvorvalec 1,6 TDI CR, naladený na 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k). O prevodovkách dodávaných k turbodieslom sa výrobca zatiaľ nezmienil. Všetky vznetové verzie sú štandardne vybavené filtrom pevných častíc DPF a produkujú menej ako 110 gramov emisií CO2 na kilometer.
Pribudne športová verzia RS
Omladená Škoda Fabia a Roomster absolvujú výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve, ktorý svoje brány otvorí už na budúci týždeň.
Rovnaká výstava má byť svedkom ešte jednej dôležitej premiéry z Mladej Boleslavi, športovo ladeného modelu Fabia RS s turbomotorom 1,4 TSI a sedemstupňovou prevodovkou DSG. Výrobca však o ňom zatiaľ nezverejnil žiadne informácie.
Ďalšou z noviniek pravdepodobne bude Fabia hatchback Scout.