SME

Revolučné Infiniti. Prvýkrát navrhnuté pre Európu

Športovo ladenú limuzínu vyššej strednej triedy môže okrem zážihového motora poháňať aj nový turbodiesel. V roku 2011 ponuku doplní hybridná verzia.

(Zdroj: Infiniti)

BRATISLAVA. Nissan by so svojou luxusnou divíziou Infiniti chcel výraznejšie konkurovať etablovaným značkám v Európe. Inšpiráciou preň môže byť Toyota a jej odnož s názvom Lexus. Snahu pritiahnuť pozornosť potenciálnych zákazníkov zo starého kontinentu demonštruje nový sedan Infiniti radu M, ktorý údajne vznikol podľa požiadaviek Európanov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Limuzína na steroidoch

Svalnaté tvary sú pre modely Infiniti typické. Sedan M v tomto trende pokračuje, čo vidno najmä na líniách prednej časti. Nechýba veľká chrómovaná maska chladiča a výrazné oblúky predných blatníkov. Pri pohľade z profilu sa natíska dojem, že ide o liftback. Opak je však pravdou, M je klasický sedan vyššej strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Na dĺžku meria 4945 mm, šírka predstavuje 1844, výška 1501 a rázvor osí kolies 2900 mm. Dizajnéri brali okrem krásy na zreteľ aj aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,27. Niektoré časti karosérie - dvere, veko batožinového priestoru alebo kapota motora - pozostávajú z hliníka.

„Protivný“ akcelerátor

Infiniti M využíva v tejto triede obvyklú prednú nápravu s dvojitými lichobežníkmi a viacprvkové zavesenie zadných kolies. Zadná náprava môže byť v športovej verzii M37S doplnená o aktívne riadenie kolies 4WAS.

Systém Infiniti Drive zahŕňa štyri jazdné režimy – Standard, Sport, Eco a Snow. Mód Eco, okrem iného, obsahuje funkciu Eco Pedal. Princíp je jednoduchý - akcelerátor vyvíja zvýšený odpor proti nohe. Vodič by tak mal menej šliapať na plyn, čím má dôjsť k šetreniu pohonných látok i nižšej produkcii emisií. Funkcia Eco Pedal pracuje iba v niektorých situáciách a dá sa úplne deaktivovať.

SkryťVypnúť reklamu

Benzín, nafta, o rok aj elektrina

Paleta poháňacích jednotiek, určených pre európsky trh, obsahuje dve položky. Zážihový šesťvalec má objem 3,7 l, variabilné časovanie ventilov a dosahuje výkon 235 kW (320 k) a najvyšší krútiaci moment 360 Nm. Čerstvou novinkou je turbodiesel V6 3,7 l (176 kW/239 k, 550 Nm). Oba agregáty štandardne spolupracujú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. V roku 2011 pribudne hybridná verzia, kombinujúca zážihový agregát a elektromotor.

Výbava je pochopiteľne bohatá. Obsahuje aj aktívny tempomat, upozorňovanie na nechcené opustenie jazdného pruhu, multimediálny systém Conectiviti+, klimatizáciu s parfémom Forest Air alebo lak s ochranou proti poškriabaniu Scratch-shield.

Predaj Infiniti M v Európe má odštartovať v septembri tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: fg

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Zvládli by ste za volantom šmyk? Inštruktor hovorí, čo chýba dnešným vodičom
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  2. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  8. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 213
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 101
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 365
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 034
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 762
  6. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 2 667
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 483
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 043
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Patrik Zimáni: Cestovné poistenie AXA
  2. Štefan Šturdzík: Keď do pekla , tak na veľkom bielom koni !!
  3. Aleksander Prętnicki: Zakliata nad Váhom
  4. Timotej Opálek: Damon Albarn & Africa Express - Budapešť / Müpa
  5. Martin Fronk: Z kaštieľa sklad zemiakov. Renesančný skvost v (ne)službách času
  6. Timotej Opálek: Morrissey - Viedeň / Gasometer
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Irena Šimuneková: Chytila jsem na pasece motýlka...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 523
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 15 542
  3. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 13 274
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 375
  5. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 9 194
  6. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 8 658
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 958
  8. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 077
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťZatvoriť reklamu