SME
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Revolučné Infiniti. Prvýkrát navrhnuté pre Európu

Športovo ladenú limuzínu vyššej strednej triedy môže okrem zážihového motora poháňať aj nový turbodiesel. V roku 2011 ponuku doplní hybridná verzia.

(Zdroj: Infiniti)

BRATISLAVA. Nissan by so svojou luxusnou divíziou Infiniti chcel výraznejšie konkurovať etablovaným značkám v Európe. Inšpiráciou preň môže byť Toyota a jej odnož s názvom Lexus. Snahu pritiahnuť pozornosť potenciálnych zákazníkov zo starého kontinentu demonštruje nový sedan Infiniti radu M, ktorý údajne vznikol podľa požiadaviek Európanov.

Limuzína na steroidoch

Svalnaté tvary sú pre modely Infiniti typické. Sedan M v tomto trende pokračuje, čo vidno najmä na líniách prednej časti. Nechýba veľká chrómovaná maska chladiča a výrazné oblúky predných blatníkov. Pri pohľade z profilu sa natíska dojem, že ide o liftback. Opak je však pravdou, M je klasický sedan vyššej strednej triedy.

Na dĺžku meria 4945 mm, šírka predstavuje 1844, výška 1501 a rázvor osí kolies 2900 mm. Dizajnéri brali okrem krásy na zreteľ aj aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,27. Niektoré časti karosérie - dvere, veko batožinového priestoru alebo kapota motora - pozostávajú z hliníka.

„Protivný“ akcelerátor

Infiniti M využíva v tejto triede obvyklú prednú nápravu s dvojitými lichobežníkmi a viacprvkové zavesenie zadných kolies. Zadná náprava môže byť v športovej verzii M37S doplnená o aktívne riadenie kolies 4WAS.

Systém Infiniti Drive zahŕňa štyri jazdné režimy – Standard, Sport, Eco a Snow. Mód Eco, okrem iného, obsahuje funkciu Eco Pedal. Princíp je jednoduchý - akcelerátor vyvíja zvýšený odpor proti nohe. Vodič by tak mal menej šliapať na plyn, čím má dôjsť k šetreniu pohonných látok i nižšej produkcii emisií. Funkcia Eco Pedal pracuje iba v niektorých situáciách a dá sa úplne deaktivovať.

Benzín, nafta, o rok aj elektrina

Paleta poháňacích jednotiek, určených pre európsky trh, obsahuje dve položky. Zážihový šesťvalec má objem 3,7 l, variabilné časovanie ventilov a dosahuje výkon 235 kW (320 k) a najvyšší krútiaci moment 360 Nm. Čerstvou novinkou je turbodiesel V6 3,7 l (176 kW/239 k, 550 Nm). Oba agregáty štandardne spolupracujú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. V roku 2011 pribudne hybridná verzia, kombinujúca zážihový agregát a elektromotor.

Výbava je pochopiteľne bohatá. Obsahuje aj aktívny tempomat, upozorňovanie na nechcené opustenie jazdného pruhu, multimediálny systém Conectiviti+, klimatizáciu s parfémom Forest Air alebo lak s ochranou proti poškriabaniu Scratch-shield.

Predaj Infiniti M v Európe má odštartovať v septembri tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zázračná hranica kilometrov, po ktorej sa vám elektromobil neoplatí
  2. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  4. Ako sa mení dynamika firiem?
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  6. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  7. Po Slovensku na motorke
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  1. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  2. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  4. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  5. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  9. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  10. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 23 898
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 13 768
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 748
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 10 820
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 9 575
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 8 730
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 329
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 7 011
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 285
  10. Po Slovensku na motorke 5 202
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Demografický problém nikto nerieši.


9. jún
Maryja Kalesnikavová.

V bieloruských väzniciach sú aj tí, čo nepodľahli, a preto na nich svet zabudol. Ako Maryja Kalesnikavová.


15. jún
Zuzana Kepplová.

Nie je jedno, ako sa k výsledku dostaneme, tvrdí Kolíková.


15. jún