SME
Piatok, 25. september, 2020 | Meniny má VladislavKrížovkyKrížovky
NOVINKY

Revolučné Infiniti. Prvýkrát navrhnuté pre Európu

Športovo ladenú limuzínu vyššej strednej triedy môže okrem zážihového motora poháňať aj nový turbodiesel. V roku 2011 ponuku doplní hybridná verzia.

(Zdroj: Infiniti)

BRATISLAVA. Nissan by so svojou luxusnou divíziou Infiniti chcel výraznejšie konkurovať etablovaným značkám v Európe. Inšpiráciou preň môže byť Toyota a jej odnož s názvom Lexus. Snahu pritiahnuť pozornosť potenciálnych zákazníkov zo starého kontinentu demonštruje nový sedan Infiniti radu M, ktorý údajne vznikol podľa požiadaviek Európanov.

Limuzína na steroidoch

Svalnaté tvary sú pre modely Infiniti typické. Sedan M v tomto trende pokračuje, čo vidno najmä na líniách prednej časti. Nechýba veľká chrómovaná maska chladiča a výrazné oblúky predných blatníkov. Pri pohľade z profilu sa natíska dojem, že ide o liftback. Opak je však pravdou, M je klasický sedan vyššej strednej triedy.

Na dĺžku meria 4945 mm, šírka predstavuje 1844, výška 1501 a rázvor osí kolies 2900 mm. Dizajnéri brali okrem krásy na zreteľ aj aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,27. Niektoré časti karosérie - dvere, veko batožinového priestoru alebo kapota motora - pozostávajú z hliníka.

„Protivný“ akcelerátor

Infiniti M využíva v tejto triede obvyklú prednú nápravu s dvojitými lichobežníkmi a viacprvkové zavesenie zadných kolies. Zadná náprava môže byť v športovej verzii M37S doplnená o aktívne riadenie kolies 4WAS.

Systém Infiniti Drive zahŕňa štyri jazdné režimy – Standard, Sport, Eco a Snow. Mód Eco, okrem iného, obsahuje funkciu Eco Pedal. Princíp je jednoduchý - akcelerátor vyvíja zvýšený odpor proti nohe. Vodič by tak mal menej šliapať na plyn, čím má dôjsť k šetreniu pohonných látok i nižšej produkcii emisií. Funkcia Eco Pedal pracuje iba v niektorých situáciách a dá sa úplne deaktivovať.

Benzín, nafta, o rok aj elektrina

Paleta poháňacích jednotiek, určených pre európsky trh, obsahuje dve položky. Zážihový šesťvalec má objem 3,7 l, variabilné časovanie ventilov a dosahuje výkon 235 kW (320 k) a najvyšší krútiaci moment 360 Nm. Čerstvou novinkou je turbodiesel V6 3,7 l (176 kW/239 k, 550 Nm). Oba agregáty štandardne spolupracujú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. V roku 2011 pribudne hybridná verzia, kombinujúca zážihový agregát a elektromotor.

Výbava je pochopiteľne bohatá. Obsahuje aj aktívny tempomat, upozorňovanie na nechcené opustenie jazdného pruhu, multimediálny systém Conectiviti+, klimatizáciu s parfémom Forest Air alebo lak s ochranou proti poškriabaniu Scratch-shield.

Predaj Infiniti M v Európe má odštartovať v septembri tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šport je dôležitý pre fyzické aj mentálne zdravie
  2. Toto jedlo si v čínskej reštaurácii objednávajú iba tí, ktorí sa vyznajú
  3. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  4. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  5. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  6. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  7. Slováci zisťujú, že mať plán je dobrá vec
  8. Regionálne poklady nájdete aj v Kauflande
  9. Týchto 5 nehôd v domácnosti vás presvedčí - poistenie sa oplatí
  10. Chcete mať ekologickú domácnosť? Začnite od zelenej elektriny
  1. Horské chaty sú legendy, ktoré píšu svoje vlastné príbehy
  2. Otázky zo zubárskeho kresla: Zubné implantáty
  3. Neplatíte kreditkou? Pozrite si 5 tipov, prečo by ste mali
  4. Únava, Stres ? Nízke libido ? Riešenie je jednoduché!
  5. Veľký úspech slovenskej kávy v medzinárodnej súťaži Great Taste
  6. Obľúbená značka YES! sa rozrastá o nové proteínové tyčinky
  7. Kampane SME patria medzi najlepšie slovenské reklamy
  8. Štyri znaky nesprávneho zateplenia a ako sa im vyhnúť
  9. Kreatívne učenie
  10. Teraz je čas hýbať sa s VENU® SQ
  1. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 30 337
  2. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 20 858
  3. Čo ste nevedeli o jedle v Bratislave? Príbehy reštaurácií 13 226
  4. Blíži sa nová kríza, ktorej následky môžu byť omnoho väčšie 12 776
  5. Premení klimatická kríza Liptov na Podunajskú nížinu? 10 650
  6. Užite si čarovnú jeseň na horách: Tipy na výlety pre celú rodinu 9 964
  7. Unikátny zážitok na Muránskej planine. Uvíta vás tisícka sysľov 9 842
  8. 5 digitálnych vychytávok, ktoré vám uľahčia štúdium 9 237
  9. Školský rozvrh s kalendárom prázdnin v denníku SME 9 067
  10. Zatepľujete? Stavte na kvalitný materiál od expertného výrobcu 8 290
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Havran už nie je obvinený, otázka je prečo to tak trvalo

Ako je na tom sloboda slova na Slovensku?

Podcast Dobré Ráno.
Hygienici rezortu dopravy merajú teplotu cestujúcemu v príletovej hale na Letisku M. R. Štefánika.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Jedného dňa neprídu bociany

Mysleli sme si, že temná budúcnosť ostane scenárom katastrofických filmov, ale nie.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Neprehliadnite tiež

Volkswagen ID.4 je nový súrodenec Škody Enyaq

Vyrábať sa bude v Nemecku aj v USA.

Volkswagen ID.4
Renault Arkana

BMW M3 vzbudzuje rešpekt napriek kontroverznej maske

Pod kapotou drieme radový šesťvalec s výkonom až 510 koní.

BMW M3 Competition
Opel Mokka-e