BRATISLAVA. Nissan by so svojou luxusnou divíziou Infiniti chcel výraznejšie konkurovať etablovaným značkám v Európe. Inšpiráciou preň môže byť Toyota a jej odnož s názvom Lexus. Snahu pritiahnuť pozornosť potenciálnych zákazníkov zo starého kontinentu demonštruje nový sedan Infiniti radu M, ktorý údajne vznikol podľa požiadaviek Európanov.
Limuzína na steroidoch
Svalnaté tvary sú pre modely Infiniti typické. Sedan M v tomto trende pokračuje, čo vidno najmä na líniách prednej časti. Nechýba veľká chrómovaná maska chladiča a výrazné oblúky predných blatníkov. Pri pohľade z profilu sa natíska dojem, že ide o liftback. Opak je však pravdou, M je klasický sedan vyššej strednej triedy.
Na dĺžku meria 4945 mm, šírka predstavuje 1844, výška 1501 a rázvor osí kolies 2900 mm. Dizajnéri brali okrem krásy na zreteľ aj aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu má hodnotu 0,27. Niektoré časti karosérie - dvere, veko batožinového priestoru alebo kapota motora - pozostávajú z hliníka.
„Protivný“ akcelerátor
Infiniti M využíva v tejto triede obvyklú prednú nápravu s dvojitými lichobežníkmi a viacprvkové zavesenie zadných kolies. Zadná náprava môže byť v športovej verzii M37S doplnená o aktívne riadenie kolies 4WAS.
Systém Infiniti Drive zahŕňa štyri jazdné režimy – Standard, Sport, Eco a Snow. Mód Eco, okrem iného, obsahuje funkciu Eco Pedal. Princíp je jednoduchý - akcelerátor vyvíja zvýšený odpor proti nohe. Vodič by tak mal menej šliapať na plyn, čím má dôjsť k šetreniu pohonných látok i nižšej produkcii emisií. Funkcia Eco Pedal pracuje iba v niektorých situáciách a dá sa úplne deaktivovať.
Benzín, nafta, o rok aj elektrina
Paleta poháňacích jednotiek, určených pre európsky trh, obsahuje dve položky. Zážihový šesťvalec má objem 3,7 l, variabilné časovanie ventilov a dosahuje výkon 235 kW (320 k) a najvyšší krútiaci moment 360 Nm. Čerstvou novinkou je turbodiesel V6 3,7 l (176 kW/239 k, 550 Nm). Oba agregáty štandardne spolupracujú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou. V roku 2011 pribudne hybridná verzia, kombinujúca zážihový agregát a elektromotor.
Výbava je pochopiteľne bohatá. Obsahuje aj aktívny tempomat, upozorňovanie na nechcené opustenie jazdného pruhu, multimediálny systém Conectiviti+, klimatizáciu s parfémom Forest Air alebo lak s ochranou proti poškriabaniu Scratch-shield.
Predaj Infiniti M v Európe má odštartovať v septembri tohto roku.
Autor: fg