SME
Streda, 8. december, 2021 | Meniny má MarínaKrížovkyKrížovky

Abarth vyladil otvorenú Päťstovku i Punto Evo

Úpravca Abarth so škorpiónom v logu je neodmysliteľnou súčasťou značky Fiat. Jeho dva najnovšie modely absolvujú výstavnú premiéru na budúci týždeň v Ženeve

(Zdroj: Abarth)

BRATISLAVA. Legendárna značka so škorpiónom v znaku na ženevskom autosalóne predvedie dve novinky. Niekoľko mesiacov po „civilnom“ Punte Evo debutuje jeho ostrá verzia. Viac ako nové nárazníky, zliatinové disky kolies či vylepšený interiér v tomto prípade zaujme poháňacia jednotka.

Pôvodný turbomotor 1,4 T-Jet nahradil prepĺňaný agregát s rovnakým objemom. Nesie však označenie MultiAir, čo predznamenáva nezávislé ovládanie sacích ventilov prostredníctvom elektrohydraulického systému. Výfukové otvára a zatvára štandardný vačkový hriadeľ.

Výkonnejší

Agregát dosahuje výkon 121 kW (165 k), čo je o 7 kW (10 k) viac, než mal predchodca. Spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Najvyšší krútiaci moment 250 Nm sa dostaví pri 2250 ot./min. Vodič má k dispozícii dva jazdné režimy - Normal a Sport. V športovom móde je aktivovaný elektronický systém TTC (Torque Transfer Control), ktorý čiastočne supluje samosvorný diferenciál tak, že v zákrute pribrzďuje vnútorné - odľahčené - koleso a pomáha preniesť trakciu na vonkajšie.

Poradí, kedy preradiť

Zaujímavosťou je indikátor ideálneho okamihu preradenia GSI, ktorý mení svoju charakteristiku v závislosti od zvoleného jazdného režimu. Punto Evo Abarth je údajne pri bežnej jazde schopné priemerne spotrebovať šesť litrov benzínu na sto kilometrov, pričom vyprodukuje 142 gramov CO2 na kilometer. K dosiahnutiu týchto cifier mu pomáha systém štart/stop. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 7,9 sekundy.

Abarth zároveň pripravuje ešte radikálnejšiu verziu SS (132 kW/180 k) s výkonnejšími brzdami, novým saním a ďalšími úpravami.

Rýchlo aj bez strechy

Roztomilý polokabriolet Fiat 500C je po „zásahu“ továrenského úpravcu Abarth o málo dlhší, ale najmä širší. Zaujme fakt, že v disciplíne šprint z 0 na 100 km/h zaostane za svojim väčším bratom, Puntom Evo Abarth, iba o 0,2 sekundy (8,1 s.). Pod prednou kapotou pracuje prepĺňaný štvorvalec 1,4 T-Jet s výkonom 103 kW (140 k) a najvyšším krútiacim momentom 206 Nm, dostupným pri 2000 ot./min.

Maximálna rýchlosť vozidla predstavuje 205 km/h, priemerná spotreba optimistických 6,5 l/100 km. K štandardnej výbave patrí robotizovaná prevodovka Abarth Competizione s možnosťou manuálneho radenia pádlami pod volantom, systém TTC i 17-palcové zliatinové disky kolies.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  2. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  3. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave? Vyberajte lokalitu s potenciálom
  4. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  5. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  6. Domáci pomocníci, ktorí skvalitnia život a dbajú o vaše zdravie
  7. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  8. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu?
  10. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Zabúdať na transferovú dokumentáciu sa firmám nevypláca
  3. Slávnostné vianočné outfity pre celú rodinu
  4. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  5. Hľadáte dom alebo byt v Bratislave?
  6. Kvalitná divina na pár klikov. LESY SR spúšťajú e-shop
  7. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  8. METROPOLIS bude postavený podľa japonského know-how
  9. Rekonštrukcia prsníka po chirurgickej liečbe
  10. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 17 933
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 12 922
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 570
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 341
  5. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 4 930
  6. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 4 663
  7. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 2 952
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 2 814
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 571
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 2 101
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Eduard Heger, minister financií Igor Matovič a minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský.

Lengvarský do mesiaca preverí ako zaviesť povinné očkovanie.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Ako zvládajú obchody a obchodníci pandémiu.


a 2 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


19 h
Mazda 2 Hybrid

Spolupráce pri znižovaní emisií budú čoraz častejšie.


6. dec
Mercedes-Benz S400d Long 4Matic a BMW 740Ld xDrive

Víťaz závisí aj od toho, či radšej sedíte vzadu, alebo za volantom.


a 1 ďalší 3. dec

Blogy SME

  1. Vladimir Rucel: Kovidisti, je čas konať! (Satirický fejtón)
  2. Miroslav Kollár: POLITICI - NEZNEUŽÍVAJTE A NEZAVÁDZAJTE SENIOROV !!!
  3. Ján Šeďo: Kocúrkovo alebo len aby sme v hanbe nezostali.
  4. Lubomir Zahora: Koľko je známych zriedkavých ochorení
  5. Otilia Horrocks: Aký je Váš plán B?
  6. Ľudovít Mravík: Covid-19: Po stopách Covidu. Relevantné údaje! Situácia v Európe: Česko epicentrom!
  7. Víťazoslav Würschner: Vážení redaktori Plus JEDEN DEŇ
  8. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť.
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 10 213
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 033
  3. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 990
  4. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 3 835
  5. Vanda Tuchyňová: "Spod zadku“ nám berú vlastné pozemky, rozoberajú majetok Žiliny a mesto sa len prizerá ! 3 824
  6. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 594
  7. Pavol Ondreáš: Vypneme Európu 2 774
  8. Emil Fitoš: Nad technickým riešením očkovacích poukazov visí veľa otáznikov 2 732
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu