SME

Cez R1-ku steká voda zo svahu

Po zime a roztopenom snehu je zrazu všade viac vody. Trochu z nej preteká aj R1-kou. No a čo vravíte na obmedzenia pre prácu pri ceste na miestach, kde sa vôbec nepracuje?

Na niektorých cestách na Slovensku by si vodiči mali dávať pozor. Po zime a roztopenom snehu je zrazu všade viac vody. Pre vodičov to môže znamenať niektorý z týchto problémov:

  1. voda z rieky alebo z potoka sa vyleje na cesty a tá ostane neprejazdná
  2. voda zo svahov sa presúva cez cesty do nižších polôh cez cesty

Príkladom prvého ohrozenia ciest vodou je hraničný priechod do Rakúska pri Moravskom Svätom Jáne. Každoročne ho uzatvárajú práve pre zvýšenú hladinu rieky Morava, ktorá sa vylieva na cestu hraničného priechodu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pozrite si dopravné obmedzenia na mape. Ak viete o novom, pridajte ho medzi ostatné.

Druhý problém je nebezpečný najmä na cestách, kde sa jazdí rýchlo a kde potôčik pretekajúci krížom cez vozovku máte možnosť zbadať až na poslednú chvíľu. Jedno také miesto sa nachádza na R1-ke medzi Zvolenom a Žiarom nad Hronom. Rýchlosť je tam znížená na 60 km/h.

Keď už spomíname rýchlostnú cestu R1, pozrime sa aj na úsek medzi Žarnovicou a Novou Baňou. Keď sme tadiaľ prechádzali v nedeľu, na ceste sa objavilo prenosné dopravné značenie prikazujúce znížiť rýchlosť až na 60-ku a upozorňujúce na to, že sa dva jazdné pruhy v smere do Nitry zmenia na jeden.

Dopravné značenie je tam umiestnené pre to, že sa pri ceste stavia konštrukcia mýtnej brány.

Je nepochopiteľné, že aj keď sa na stavbe nepracovalo, prenosné dopravné značenie upozorňujúce na zmenu počtu jazdných pruhov a zníženie najvyššej dovolenej rýchlosti až na 60 km/h nebolo zakryté.

SkryťVypnúť reklamu

Ak by bola v čase, keď sa na stavbe nepracuje, rýchlosť obmedzená na 80-ku alebo na 100-ku pre odložené dopravné značenie na krajnici R1-ky, asi by nikto nenamietal. Vyzerá to však tak, že 60-ku a informovanie o zmene počtu jazdných pruhov, ktorých počet sa nemení, niekto zabudol na víkend pozakrývať.

V zákone o pozemných komunikáciách sa spomínajú základné pravidlá pre uzávierky ciest. Podľa nich je správca cesty povinný postarať sa o to, aby bola premávka obmedzená na najkratší čas.

§ 7, zákon č. 135/1961 Zb.:

(1) ... O uzávierke, obchádzke a odklone rozhoduje cestný správny orgán po dohode s dopravným inšpektorátom. Užívatelia diaľnice, cesty alebo miestnej komunikácie nemajú nárok na náhradu prípadných vyšších nákladov, ktoré im vzniknú v dôsledku uzávierky, obchádzky alebo odklonu. Cestný správny orgán je však povinný postarať sa o to, aby uzávierka, obchádzka alebo odklon boli vždy obmedzené, ak možno na najkratší čas, a aby boli riadne technicky zabezpečené a čo najvýhodnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Viac sa o tejto problematike rozširujú Technické podmienky, konkrétne 07/2005, ktoré vydalo Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Podľa nich sa prenosné dopravné značky môžu používať takým spôsobom, ako to nevyhnutne vyžaduje bezpečnosť a plynulosť premávky.

Cez víkend však na stavbe nikto nebol a pre bezpečnosť a plynulosť premávky nebolo nevyhnutné, aby tam zostávali v platnosti niektoré prenosné dopravné značky.

Na zabezpečenie pracovného miesta na PK sa používajú trvalé a prenosné zvislé dopravné značky, vodorovné dopravné značky, retroreflexný dopravný gombík a dopravné zariadenia. Môžu sa používať len v takom rozsahu a takým spôsobom, ako to nevyhnutne vyžaduje bezpečnosť a plynulosť premávky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 29 774
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 794
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 186
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 986
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 575
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 921
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 028
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu