ŽENEVA. Najvýkonnejšiu sériovo vyrábanú Fabiu v histórii poháňa zážihový štvorvalec, prepĺňaný kompresorom i turbodúchadlom, s výkonom 132 kW (180 k). Motor spolupracuje výlučne so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Vodič má okrem automatického, k dispozícii aj manuálny režim s možnosťou radenia prostredníctvom páky alebo pádiel pod volantom.
Elektronika namiesto samosvoru
Fabia RS zvládne šprint z pokoja na 100 km/h za 7,3 sekundy. Hodnota maximálnej rýchlosti sa líši od karosárskej verzie - hatchback dosiahne 224 km/h, kombi 226 km/h. V súvislosti s priemernou spotrebou paliva výrobca hovorí o hodnote 6,4 litra na 100 kilometrov.
Športový podvozok spolupracuje s celým radom elektronických pomocníkov, od ABS po ESP. Súčasťou stabilizačného systému je funkcia XDS nahradzujúca samosvorný diferenciál. Elektronika v zákrute pribrzdí predné vnútorné koleso a krútiaci moment prenesie na vonkajšie. Do výbavy Fabie RS patrí aj monitorovanie tlaku v pneumatikách alebo asistent pre rozjazd do kopca.
Módne diódy
Po stránke dizajnu sa verzia RS od svojich slabších sestier líši najmä tvarom predného nárazníka. Dvojica integrovaných okrúhlych svetlometov môže plniť funkciu hmloviek s funkciou osvetľovania zákrut Corner, alebo módnych denných svetiel pozostávajúcich z LED diód. Zadný nárazník v spodnej časti dopĺňa difúzor a spod neho trčiaca dvojitá koncovka výfuku. Špeciálne pre Fabiu RS sú určené zliatinové disky kolies Gigaro s priemerom 17 palcov.
V ČR od druhej polovice roka 2010
Verzia hatchback bude v ponuke aj s dvojfarebným lakom karosérie. Strecha, strešný spoiler a disky môžu byť čierne, strieborné alebo biele tak, aby ladili so zbytkom auta.
V kabíne dominujú športové predné sedadlá s logom RS a trojramenný volant.
Škoda uviedla, že Fabiu RS sa na domácom – českom – začne predávať od druhej polovice tohto roka. V podobnom termíne by sa novinka mohla objaviť aj na Slovensku.