SME

Autosalón Ženeva: Ďalšia Kia podľa európskeho vkusu. Nový Sportage

Kompaktné SUV dospelo. Je väčšie a krajšie ako predchodca. Jeho predaj odštartuje v lete. Výroba prebieha pri Žiline.

(Zdroj: Kia)

ŽENEVA. Päťdverové auto disponuje mierami 4440 x 1855 x 1635 mm a rázvorom osí kolies na úrovni 2640 mm. Je teda dlhšie, širšie i nižšie ako predchodca. Jedným dychom dodávame, že aj omnoho atraktívnejšie. Veľká maska chladiča, úzke svetlomety spolu s malou plochou bočného presklenia autu dodávajú dynamický výraz. V predných svetlometoch nechýbajú LED diódy pre denné svietenie. Koncové svetlá použitie diódovej techniky iba predstierajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Farebný interiér

Stvárnenie kabíny je podobne originálne ako exteriér. Niekoľko prvkov, napríklad volant alebo rádio, poznáme z ostatných modelov Kia. Radiaca páka vyčnieva z mohutného stredového tunelu a vodič sa za ňou nemusí naťahovať. Zákazník si bude môcť vybrať z niekoľkých odtieňov obloženia dverí i čiernou látkou čalúnený strop.

SkryťVypnúť reklamu

Prvý kontakt s novinkou odhalil dostatok priestoru pre štvoricu cestujúcich. Verzia s panoramatickým strešným oknom však mierne uberá z miesta v oblasti hlavy pasažierov na zadných sedadlách.

Batožinový priestor má v závislosti na usporiadaní vnútorného priestoru objem 564 až 1353 litrov.

Na úvod dva motory

Platformu i paletu poháňacích jednotiek Sportage zdieľa s koncernovým súrodencom, Hyundaiom ix35. Počas zahájenia predajov v lete tohto roku budú k dispozícii dva dvojlitrové agregáty. Zážihový „Theta II“ disponuje výkonom 118 kW (163 k) a najvyšším krútiacim momentom 194 Nm, dostupným pri 4600 ot./min. Turbodiesel CRDI dosahuje 100 kW (136 k) a 304 Nm krútiaceho momentu pri 2000 ot./min.

Benzínový motor výrobca štandardne kombinuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou, diesel so šesťstupňovým „manuálom“. Pre oba agregáty je k dispozícii aj šesťstupňový automat. Nechýba elektronicky riadený pohon všetkých štyroch kolies. Sportage so svetlou výškou 170 mm sa však najistejšie bude cítiť na spevnených vozovkách.

SkryťVypnúť reklamu

V závere tohto roku uzrú svetlo sveta aj dve nové motorizácie, kombinované výlučne s pohonom predných kolies. Zážihový štvorvalec 1,6 l s priamym vstrekovaním paliva GDI (103 kW/140 k) i turbodiesel 1,7 CRDI (84,5 kW/115 k) Kia kvôli snahe o dosiahnutie čo najnižšej spotreby paliva vybaví systémom štart/stop.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 568
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 285
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 709
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 076
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 273
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 919
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 850
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 412
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 395
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 768
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 086
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 964
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 573
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 830
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 6 000
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 873
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu