SME

Autosalón Ženeva: Expozícia Citroen budí emócie

Francúzi na autosalóne v Ženeve poodhalili budúcnosť svojich kompaktných modelov prostredníctvom štúdie DS High Rider. Premiéru absolvovala aj športová verzia hatchbacku DS3 i bláznivý elektromobil.

(Zdroj: Citroen)

ŽENEVA. Štúdia DS High Rider ukazuje ďalšie smerovanie značky s použitím hybridného pohonu. Témou spojenia naftového motora a elektromotoru s batériami do hybridného celku sa Citroen zaoberá od jari 2006. Príchod naftového hybridu sa napriek funkčnej štúdii C4 Hybrid HDi spred štyroch rokov stále odďaľuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

DS High Rider prináša zmenu, pretože elektromotor nebude súčasťou prevodového systému, ale zadnej nápravy. Elektrický pohon zadnej nápravy môže fungovať v čisto elektrickom režime ZEV (zero emission vehicle) bez emisií.

SkryťVypnúť reklamu

Citroen DS High Rider svojimi rozmermi spadá do nižšej strednej triedy. Trojdverový hatchback sa stane základom pre vývoj sériových modelov DS4 a C4. Tie však, podľa našich informácií, budú mať praktickejšiu, päťdverovú karosériu.

Proti Mini so srdcom z Mini

Najvýkonnejšia verzia imidžového hatchbacku Citroën DS3 dostala označenie Racing. Novinka sa stane základom pre stavbu pretekárskych vozidiel DS3 R3T a WRC. Jej úlohou je zároveň konkurovať autám ako Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde alebo Mini John Cooper Works.

S druhým menovaným vozidlom DS3 Racing spája takmer rovnaká poháňacia jednotka. Zážihový turbomotor 1,6 THP vyvinuli konštruktéri koncernu PSA Peugeot-Citroën spolu s kolegami z BMW. Agregát prepĺňa turbodúchadlo typu twin-scroll.

SkryťVypnúť reklamu

V útrobách modelu DS3 Racing sa objavila verzia produkujúca 147 kW (200 k) pri otáčkach 5800/min. Najvyšší krútiaci moment 275 Nm má vodič k dispozícii v rozsahu 2500-4000 ot./min.

Zovňajšok sa od slabších verzií líši najmä šedo-oranžovým lakom a doplnkami vyrobenými z uhlíkových vlákien.

Kvôli zachovaniu exkluzivity z modelu DS3 Racing vznikne iba 1000 exemplárov. Predaj odštartuje v druhej polovici tohto roka.

Výstredný elektromobil

Extravagantná štúdia Revolte, ktorú Citroen prezentoval vlani, dostala podobne „uleteného" súrodenca. Volá sa Survolte a predstavuje športové auto s elektrickým pohonom.

Na fotografiách mohutne pôsobiace vozidlo charakterizujú skromné miery - 3850 x 1870 x 1200 mm. Veľký zadný spojler predznamenáva veľký výkon. Citroen však k technike neposkytol žiadne informácie. Survolte má budiť emócie, s jeho výrobou sa na teraz neráta.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 16 104
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 519
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 561
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 363
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 3 014
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 512
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 438
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 402
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: Ako rozpoznať jednostranné vzťahy
  2. Dušan Koniar: A na volebný rok namiesto býka opozícia na ražni?
  3. Martin Eštočák: V Prešove chcú predať parkovisko hlboko pod cenou. Podal som podnet na prokuratúru
  4. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  5. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  6. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  8. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 600
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 20 980
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 516
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 15 943
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 833
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 710
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 637
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 610
  1. Věra Tepličková: Na Devíne sláva bola, ušlo sa vám kúsok z vola?
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  3. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  4. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  5. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  6. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  7. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  8. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
SkryťZatvoriť reklamu