SME

Autosalón Ženeva: Expozícia Citroen budí emócie

Francúzi na autosalóne v Ženeve poodhalili budúcnosť svojich kompaktných modelov prostredníctvom štúdie DS High Rider. Premiéru absolvovala aj športová verzia hatchbacku DS3 i bláznivý elektromobil.

(Zdroj: Citroen)

ŽENEVA. Štúdia DS High Rider ukazuje ďalšie smerovanie značky s použitím hybridného pohonu. Témou spojenia naftového motora a elektromotoru s batériami do hybridného celku sa Citroen zaoberá od jari 2006. Príchod naftového hybridu sa napriek funkčnej štúdii C4 Hybrid HDi spred štyroch rokov stále odďaľuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

DS High Rider prináša zmenu, pretože elektromotor nebude súčasťou prevodového systému, ale zadnej nápravy. Elektrický pohon zadnej nápravy môže fungovať v čisto elektrickom režime ZEV (zero emission vehicle) bez emisií.

SkryťVypnúť reklamu

Citroen DS High Rider svojimi rozmermi spadá do nižšej strednej triedy. Trojdverový hatchback sa stane základom pre vývoj sériových modelov DS4 a C4. Tie však, podľa našich informácií, budú mať praktickejšiu, päťdverovú karosériu.

Proti Mini so srdcom z Mini

Najvýkonnejšia verzia imidžového hatchbacku Citroën DS3 dostala označenie Racing. Novinka sa stane základom pre stavbu pretekárskych vozidiel DS3 R3T a WRC. Jej úlohou je zároveň konkurovať autám ako Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde alebo Mini John Cooper Works.

S druhým menovaným vozidlom DS3 Racing spája takmer rovnaká poháňacia jednotka. Zážihový turbomotor 1,6 THP vyvinuli konštruktéri koncernu PSA Peugeot-Citroën spolu s kolegami z BMW. Agregát prepĺňa turbodúchadlo typu twin-scroll.

SkryťVypnúť reklamu

V útrobách modelu DS3 Racing sa objavila verzia produkujúca 147 kW (200 k) pri otáčkach 5800/min. Najvyšší krútiaci moment 275 Nm má vodič k dispozícii v rozsahu 2500-4000 ot./min.

Zovňajšok sa od slabších verzií líši najmä šedo-oranžovým lakom a doplnkami vyrobenými z uhlíkových vlákien.

Kvôli zachovaniu exkluzivity z modelu DS3 Racing vznikne iba 1000 exemplárov. Predaj odštartuje v druhej polovici tohto roka.

Výstredný elektromobil

Extravagantná štúdia Revolte, ktorú Citroen prezentoval vlani, dostala podobne „uleteného" súrodenca. Volá sa Survolte a predstavuje športové auto s elektrickým pohonom.

Na fotografiách mohutne pôsobiace vozidlo charakterizujú skromné miery - 3850 x 1870 x 1200 mm. Veľký zadný spojler predznamenáva veľký výkon. Citroen však k technike neposkytol žiadne informácie. Survolte má budiť emócie, s jeho výrobou sa na teraz neráta.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 529
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 193
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 874
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 968
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 790
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 797
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 472
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  2. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  3. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  4. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  5. Miroslav Ferkl: Na máji záleží
  6. Viktor Pamula: Samosprávy môžu prísť o eurofondy
  7. Radoslav Záhumenský: Rozhľadňa Kamenec: Nový výhľadový skvost nad kopanicami, ktorý si zamilujete
  8. Pavol Kéri: Dole krásna jar a hore zima ako za dávnych čias
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 430
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 671
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 628
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 865
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 558
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 316
  7. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 869
  8. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 827
  1. Tupou Ceruzou: Smerákov
  2. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  3. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  4. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  5. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  6. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  7. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  8. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
SkryťZatvoriť reklamu