TRENČÍN.
"Výtlkov na cestách bude viac a budú väčšie ako v minulom roku. Silné mrazy a sneženie dali cestám zabrať," povedal Lališ s tým, že stav ciest po zime budú poznať až po jarnej prehliadke ciest, ktorú budú robiť spoločne s dopravnou políciou a pracovníkmi príslušného obvodného úradu.
"Prednostne budeme opravovať výtlky na najfrekventovanejších cestách I. triedy, postupne, podľa financií aj cesty II. a III. triedy. Bude tiež záležať od toho, čo bude žiadať Slovenská správa ciest a akú technológiu zvolí," doplnil Lališ. Momentálne sa podľa neho dajú opravy robiť len obaľovanou drvou za studena. Cenovo je však asi trikrát drahšia ako normálna obaľovaná drva a navyše je to dočasné opatrenie - vydrží len asi mesiac a potom treba výtlky opravovať znova.
Ako dodal, obaľovaná drva za tepla sa dá použiť len pri teplejšom počasí. Neskôr by s ňou nemal byť v kraji problém, v súvislosti s výstavbou diaľnice v okolí Považskej Bystrice jej bude dostatok.
"Táto zima bude veľmi drahá. V decembri sme mali pri zimnej údržbe ciest 18 výkonových dní, v januári ich bolo 30 a vo februári tiež viac, ako po iné roky. Ťažko dnes ešte odhadnúť, ako to bude v marci. V každom prípade sa spotrebovalo veľa materiálu," doplnil Lališ.
Zdôraznil, že z balíka peňazí pre Správu ciest TSK sa minulo veľa na zimnú údržbu. O to menej bude na opravy, ale i vodorovné dopravné značenie, či výrezy stromov a krov popri cestách. Správa ciest TSK zabezpečuje údržbu a opravy asi 1800 kilometrov ciest v deviatich okresoch Trenčianskeho kraja.