ŽENEVA. V januári na detroitskom autosalóne debutovali karosárske verzie sedan a hatchback. Do Ženevy Ford priviezol nový Focus aj v prevedení kombi. Konkrétnejšie technické údaje však neuviedol.
Ambíciou Focusu je udržať si pozíciu najlepšie jazdiaceho kompaktu, podobne ako jeho predchodcovia. Auto je výsledkom globálneho vývoja, pričom každý doň vložil to najlepšie. Napríklad ladenie podvozka mali na starosti nemeckí inžinieri.
Elektronický systém Dynamic Cornering Control podľa potreby prerozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá prednej nápravy a potláča tak vrodenú nedotáčavosť auta. Platforma pozostávajúca z nezávislého zavesenia predných kolies a zadnej viacprvkovej nápravy (obe využívajú pomocný rám) pochádza z nového MPV C-Max.
Evolúcia kinetického dizajnu
Focus plánujú predávať okrem Európy aj na severoamerickom trhu, v Rusku alebo Číne. Jednotlivé verzie sa od seba budú líšiť iba detailmi, minimálne 80 percent dielov musia mať spoločných.
Po štylistickej stránke ide o ďalšiu evolúciu takzvaného kinetického dizajnu. Focus nezaprie spoločné črty s Fiestou a zároveň s novým C-Maxom. Stvárnenie palubnej dosky nepripomína nič, čo Ford doteraz vyrábal. V Detroite i Ženeve odhalili predprodukčné verzie, drobné zmeny do začiatku sériovej výroby preto nie sú vylúčené. Predaje odštartujú najprv v USA, a to koncom tohto roka. Do Európy novinka dorazí začiatkom roka 2011.
V znamení prepĺňania
Piliermi motorovej palety budú prepĺňané štvorvalce novej generácie EcoBoost SCTi. Charakterizuje ich priame vstrekovanie paliva a variabilné časovanie ventilov Ti-VCT. K dispozícii bude dvojliter známy aj z inovovaných MPV Galaxy/S-Max a menší agregát s objemom 1,6 l. Prepracované turbodiesely TDCi sa tiež objavia s objemami 1,6 a 2,0 l.
Sériová výroba nového Focusu odštartuje v závere tohto roka v nemeckom meste Saarloius a americkom Michigane. Následne sa pridajú závody v ruskom Petrohrade a čínskom Chongqingu. Na rovnakej platforme má v roku 2012 existovať desať modelov. Ročne by mali vznikať dva milióny vozidiel.