SME

Autosalón Ženeva: Ford ukázal aj Focus kombi

Modrý ovál pokračuje v postupnom odhaľovaní novej generácie ťažiskového modelu Focus. V Ženeve ukázal kombi.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. V januári na detroitskom autosalóne debutovali karosárske verzie sedan a hatchback. Do Ženevy Ford priviezol nový Focus aj v prevedení kombi. Konkrétnejšie technické údaje však neuviedol.

Ambíciou Focusu je udržať si pozíciu najlepšie jazdiaceho kompaktu, podobne ako jeho predchodcovia. Auto je výsledkom globálneho vývoja, pričom každý doň vložil to najlepšie. Napríklad ladenie podvozka mali na starosti nemeckí inžinieri.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Elektronický systém Dynamic Cornering Control podľa potreby prerozdeľuje krútiaci moment medzi kolesá prednej nápravy a potláča tak vrodenú nedotáčavosť auta. Platforma pozostávajúca z nezávislého zavesenia predných kolies a zadnej viacprvkovej nápravy (obe využívajú pomocný rám) pochádza z nového MPV C-Max.

SkryťVypnúť reklamu

Evolúcia kinetického dizajnu

Focus plánujú predávať okrem Európy aj na severoamerickom trhu, v Rusku alebo Číne. Jednotlivé verzie sa od seba budú líšiť iba detailmi, minimálne 80 percent dielov musia mať spoločných.

Po štylistickej stránke ide o ďalšiu evolúciu takzvaného kinetického dizajnu. Focus nezaprie spoločné črty s Fiestou a zároveň s novým C-Maxom. Stvárnenie palubnej dosky nepripomína nič, čo Ford doteraz vyrábal. V Detroite i Ženeve odhalili predprodukčné verzie, drobné zmeny do začiatku sériovej výroby preto nie sú vylúčené. Predaje odštartujú najprv v USA, a to koncom tohto roka. Do Európy novinka dorazí začiatkom roka 2011.

V znamení prepĺňania

Piliermi motorovej palety budú prepĺňané štvorvalce novej generácie EcoBoost SCTi. Charakterizuje ich priame vstrekovanie paliva a variabilné časovanie ventilov Ti-VCT. K dispozícii bude dvojliter známy aj z inovovaných MPV Galaxy/S-Max a menší agregát s objemom 1,6 l. Prepracované turbodiesely TDCi sa tiež objavia s objemami 1,6 a 2,0 l.

SkryťVypnúť reklamu

Sériová výroba nového Focusu odštartuje v závere tohto roka v nemeckom meste Saarloius a americkom Michigane. Následne sa pridajú závody v ruskom Petrohrade a čínskom Chongqingu. Na rovnakej platforme má v roku 2012 existovať desať modelov. Ročne by mali vznikať dva milióny vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 612
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 758
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 050
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 957
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 573
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 780
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 986
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 872
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu