SME

Autosalón Ženeva: Slovák jazdil najúspornejšie. Získal auto

Peugeot v Ženeve vyhodnotil súťaž Eco Cup. Zároveň predstavil úspornú štúdiu sedanu strednej triedy.

(Zdroj: Daniel Hlinka)

ŽENEVA. Peugeot zorganizoval medzinárodnú súťaž o najnižšiu priemernú spotrebu paliva na trase z Paríža do Ženevy. Medzi prihlásenými figurovalo až 2112 záujemcov zo Slovenska. Z nich vybrali štyroch finalistov, ktorí po krátkom školení dostali k dispozícii rôzne modely Peugeot a nabrali kurz Ženeva.

Na štart sa postavilo 72 vozidiel. Úloha znela jasne: prejsť 1000 kilometrov s čo najnižšou spotrebou za najviac 36 hodín. Absolútne najlepší výsledok dosiahol Slovák Tomáš Šárik, ktorý sa na cestu vydal s priateľkou Zuzkou. Ich Peugeot 308 1,6 HDI v priemere „skonzumoval“ 3,14 l/100 km. Za víťazstvo získali auto, s ktorým súťaž absolvovali. Tomáš sa potešil, doteraz jazdil na starom favorite s benzínovým a plynovým pohonom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Nový sedan nahradí Peugeot 407 a 607

5 by Peugeot prezentuje blízku budúcnosť značky Peugeot o niekoľko mesiacov z neho vzíde sériový sedan, nástupca modelov 407 a 607.

Koncept vznikol v súlade s novou filozofiou značky - Motion & Emotion. Nový štylistický jazyk prináša elegantné línie, veľké presklenné plochy a nový tvar masky chladiča, ktorý sa objaví na všetkých pripravovaných modeloch Peugeot.

5 by Peugeot využíva diódovú techniku nielen v koncových, ale aj v predných svetlometoch. Povestnou čerešničkou sú zliatinové disky s priemerom 19 palcov. Celková dĺžka auta predstavuje 4860 mm, rázvor osí kolies 2815 mm.

V útrobách štúdie sa ukrýva hybridný systém HYbrid4, ktorý koncern PSA Peugeot Citroën vyvíja už niekoľko rokov. Predné kolesá poháňa turbodiesel 2,0 HDI FAP s výkonom 120 kW (163 k). Kolesá zadnej nápravy roztáča elektromotor (27 kW/37 k). Pri pohybe nízkymi rýchlosťami, napríklad v meste, je spaľovací agregát vypnutý a pracuje iba elektromotor. V bežnom jazdnom režime sú aktívne oba motory, takže prototyp disponuje pohonom všetkých štyroch kolies. Výrobca udáva priemernú spotrebu nafty 3,8 l/100 km a hodnotu produkovaných emisií CO2 99 g/km.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 148
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 5 457
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 187
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 161
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 969
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 765
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 490
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Jolana Čuláková: Jeho veličenstvo Marcel Forgáč, prvý slovenský kráľ
  2. Alexander Šikúr: Podvod
  3. Jozef Černek: Žijeme chorú, chorú, chorú dobu a byrokratické peklo…
  4. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  5. Jozef Pivarník: Môžeš byť birmovaný, môžeš byť svätým, ale komunistom zostaneš až do smrti
  6. Viktor Pamula: Os zla sa spája II.
  7. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu
  8. Ján Chomík: Stredoslovák na východe
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 192
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 24 632
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 13 470
  4. Jozef Ivan: Nasledujúcimi riadkami asi rozprúdim diskusiu, ale o to mi ide 10 311
  5. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 8 016
  6. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 7 654
  7. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 403
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 750
  1. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil.
  2. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  4. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  5. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  6. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
  7. Věra Tepličková: Kvíz: Ako poznáte naše koaličné politické špičky (súčasné i bývalé)?
  8. Jiří Ščobák: Diverzifikovať môžeme podnety, aktivity, informácie, zručnosti, zážitky, prácu, identitu, investície, riziká, vedomosti a aj prácu na fyzičke
SkryťZatvoriť reklamu