SME

Autosalón Ženeva: Nová Micra má byť najlacnejšie auto v triede

Jedna z posledných noviniek, uchránená pred zrakmi novinárov do dnešného dňa, bola postavená na novej, odľahčenej platforme. V Európe ju bude poháňať iba trojvalcový benzínový motor, ponúkaný v dvoch výkonových prevedeniach. Jednoduchá konštrukcia a nízke

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Nissan kompletne mení stratégiu v segmente malých vozidiel. Pochopil, že ak sa chce presadiť voči autám ako VW Polo, Peugeot 207, Ford Fiesta, Renault Clio a Fiat Punto Evo, musí na to ísť z opačného konca – cez cenu v kombinácii s vysokou kvalitou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Redukovanie na všetky strany

Hlavným zámerom výrobcu pri vývoji novej Micry bola redukcia – redukcia výrobných nákladov, druhov karosérie, objemu aj počtu ponúkaných motorov a prevodoviek. Vyrábať ju plánujú v Indii, Thajsku, Číne a Mexiku. Na výber bude iba päťdverová karoséria, jeden motor, dve prevodovky, ale bohatá výbava.

SkryťVypnúť reklamu

Platforma V

Micra je prvým z troch modelov postavených na novej, univerzálnej platforme V (ako versatility). Po nej využije rovnakú platformu ešte malý sedan a nový Note, ale určite nie tento rok. Hlavným cieľom konštruktérov pri vývoji platformy V bolo dosiahnuť čo najnižšie emisie CO₂, ľahkú ovládateľnosť a nízke prevádzkové náklady.

Nová Micra tak naďalej ostane najobratnejším malým mestským vozidlom s najlepším polomerom zatáčania v triede (4,5 m). Aby výrobca dosiahol nižšie emisie a spotrebu pri súčasnom náraste karosérie, musel ho vybaviť malým motorom nenáročným na palivo. Aby však takýto motor aj trochu ťahal a majiteľ nemal pocit, že ho musí tlačiť očami dopredu, auto bolo treba odhľahčiť.

Iba trojvalec

Nová Micra je preto o 50 až 80 kg ľahšia v porovnaní s predchodcom (celkovo váži okolo 941 kg) a v Európe ju bude poháňať výhradne 1,2-litrový zážihový trojvalec s výkonom 59 kW/80 k a maximálnym krútiacim momentom 108 Nm. Neskôr k nemu pribudne aj preplňovaná verzia s priamym vstrekovaním benzínu, ktorá bude v Európe štandardne vybavená systémom start/stop.
Vďaka prepĺňaniu a priamemu vstreku ponúkne výkon 72 kW/98 k a krútiaci moment 142 Nm, ale vyprodukuje len 95 g emisií CO₂ na km (slabší trojvalec vypustí 115 g/km CO₂).

SkryťVypnúť reklamu

Nissan tvrdí, že systém start/stop dokáže znížiť spotrebu prepĺňaného 1,2-litrového trojvalca o 6%. Oba motory sa budú dať kombinovať s päťstupňovou manuálnou, aj prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je menšia, kompaktnejšia a o 10% percent ľahšia ako všetky doterajšie CVT prevodovky Nissan.

Dosť miesta pre štyroch dospelých

V porovnaní s Nissanom Juke je nová Micra konzervatívnejšia, ale stále bacuľatá, s primeranou dávkou šarmu hračkárskeho autíčka. Podobne ako predchodca ide rozmermi proti prúdu triedy, hoci narástla do dĺžky (+ 61 mm na 3780) mm) aj šírky (+ 5 mm na 1665 mm). Výška karosérie je o 10 mm nižšia. Interiér s rázvorom dlhším o 20 mm v porovnaní s predchodcom (2.450 mm) ponúka plnohodnotný priestor pre štyroch dospelých.

SkryťVypnúť reklamu

Zatiaľ čo vzadu je miesta na hlavu akurát pre pasažierov vysokých do 175 cm, predná časť kabíny je vyššia a vzdušnejšia. Kokpit je jednoduchý, ale hravý a podobne ako exteriér plný oblín. Na vystavených drahých verziách s koženým čalúnením volantu a ďalšou „bižutériou“ nevyznejú indické plasty tak lacno.

Bohatá výbava

Nová Micra bola vyvinutá s dôrazom na ľahký a rýchly pohyb po meste. Preto okrem výbornej manévrovateľnosti ponúkne aj moderný parkovací asistent, ktorý vie odmerať miesto na parkovanie v závislostí od schopností svojho vodiča. Podľa toho, ako tesne si trúfa zaparkovať, nastaviť sa dá jeden z troch režimov - amatér, normal a expert.

Základná výbava by mala obsahovať šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS, ESP a klimatizáciu. Vo vyšších úrovniach výbavy bude k dispozícii aj bezkľúčový prístup a štartovanie, systém Nissan Connect kombinujúci audio s navigáciou, automatické stierače, strešné okno, regulácia hlasitosti rádia podľa rýchlosti a samozrejme aj palubný počítač.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na Slovensku sa nová Micra začne predávať v novembri tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 551
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 257
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 706
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 039
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 146
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 932
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 830
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 430
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 31 212
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 745
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 22 987
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 942
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 571
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 735
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 968
  8. Ján Šeďo: Tatranské železnice opätovne prekvapujú, alebo ani nie ? 5 871
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu