ŽENEVA. Nissan kompletne mení stratégiu v segmente malých vozidiel. Pochopil, že ak sa chce presadiť voči autám ako VW Polo, Peugeot 207, Ford Fiesta, Renault Clio a Fiat Punto Evo, musí na to ísť z opačného konca – cez cenu v kombinácii s vysokou kvalitou.
Redukovanie na všetky strany
Hlavným zámerom výrobcu pri vývoji novej Micry bola redukcia – redukcia výrobných nákladov, druhov karosérie, objemu aj počtu ponúkaných motorov a prevodoviek. Vyrábať ju plánujú v Indii, Thajsku, Číne a Mexiku. Na výber bude iba päťdverová karoséria, jeden motor, dve prevodovky, ale bohatá výbava.
Platforma V
Micra je prvým z troch modelov postavených na novej, univerzálnej platforme V (ako versatility). Po nej využije rovnakú platformu ešte malý sedan a nový Note, ale určite nie tento rok. Hlavným cieľom konštruktérov pri vývoji platformy V bolo dosiahnuť čo najnižšie emisie CO₂, ľahkú ovládateľnosť a nízke prevádzkové náklady.
Nová Micra tak naďalej ostane najobratnejším malým mestským vozidlom s najlepším polomerom zatáčania v triede (4,5 m). Aby výrobca dosiahol nižšie emisie a spotrebu pri súčasnom náraste karosérie, musel ho vybaviť malým motorom nenáročným na palivo. Aby však takýto motor aj trochu ťahal a majiteľ nemal pocit, že ho musí tlačiť očami dopredu, auto bolo treba odhľahčiť.
Iba trojvalec
Nová Micra je preto o 50 až 80 kg ľahšia v porovnaní s predchodcom (celkovo váži okolo 941 kg) a v Európe ju bude poháňať výhradne 1,2-litrový zážihový trojvalec s výkonom 59 kW/80 k a maximálnym krútiacim momentom 108 Nm. Neskôr k nemu pribudne aj preplňovaná verzia s priamym vstrekovaním benzínu, ktorá bude v Európe štandardne vybavená systémom start/stop.
Vďaka prepĺňaniu a priamemu vstreku ponúkne výkon 72 kW/98 k a krútiaci moment 142 Nm, ale vyprodukuje len 95 g emisií CO₂ na km (slabší trojvalec vypustí 115 g/km CO₂).
Nissan tvrdí, že systém start/stop dokáže znížiť spotrebu prepĺňaného 1,2-litrového trojvalca o 6%. Oba motory sa budú dať kombinovať s päťstupňovou manuálnou, aj prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je menšia, kompaktnejšia a o 10% percent ľahšia ako všetky doterajšie CVT prevodovky Nissan.
Dosť miesta pre štyroch dospelých
V porovnaní s Nissanom Juke je nová Micra konzervatívnejšia, ale stále bacuľatá, s primeranou dávkou šarmu hračkárskeho autíčka. Podobne ako predchodca ide rozmermi proti prúdu triedy, hoci narástla do dĺžky (+ 61 mm na 3780) mm) aj šírky (+ 5 mm na 1665 mm). Výška karosérie je o 10 mm nižšia. Interiér s rázvorom dlhším o 20 mm v porovnaní s predchodcom (2.450 mm) ponúka plnohodnotný priestor pre štyroch dospelých.
Zatiaľ čo vzadu je miesta na hlavu akurát pre pasažierov vysokých do 175 cm, predná časť kabíny je vyššia a vzdušnejšia. Kokpit je jednoduchý, ale hravý a podobne ako exteriér plný oblín. Na vystavených drahých verziách s koženým čalúnením volantu a ďalšou „bižutériou“ nevyznejú indické plasty tak lacno.
Bohatá výbava
Nová Micra bola vyvinutá s dôrazom na ľahký a rýchly pohyb po meste. Preto okrem výbornej manévrovateľnosti ponúkne aj moderný parkovací asistent, ktorý vie odmerať miesto na parkovanie v závislostí od schopností svojho vodiča. Podľa toho, ako tesne si trúfa zaparkovať, nastaviť sa dá jeden z troch režimov - amatér, normal a expert.
Základná výbava by mala obsahovať šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS, ESP a klimatizáciu. Vo vyšších úrovniach výbavy bude k dispozícii aj bezkľúčový prístup a štartovanie, systém Nissan Connect kombinujúci audio s navigáciou, automatické stierače, strešné okno, regulácia hlasitosti rádia podľa rýchlosti a samozrejme aj palubný počítač.
Na Slovensku sa nová Micra začne predávať v novembri tohto roku.