SME
Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Nová Micra má byť najlacnejšie auto v triede

Jedna z posledných noviniek, uchránená pred zrakmi novinárov do dnešného dňa, bola postavená na novej, odľahčenej platforme. V Európe ju bude poháňať iba trojvalcový benzínový motor, ponúkaný v dvoch výkonových prevedeniach. Jednoduchá konštrukcia a nízke

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Nissan kompletne mení stratégiu v segmente malých vozidiel. Pochopil, že ak sa chce presadiť voči autám ako VW Polo, Peugeot 207, Ford Fiesta, Renault Clio a Fiat Punto Evo, musí na to ísť z opačného konca – cez cenu v kombinácii s vysokou kvalitou.

Redukovanie na všetky strany

Hlavným zámerom výrobcu pri vývoji novej Micry bola redukcia – redukcia výrobných nákladov, druhov karosérie, objemu aj počtu ponúkaných motorov a prevodoviek. Vyrábať ju plánujú v Indii, Thajsku, Číne a Mexiku. Na výber bude iba päťdverová karoséria, jeden motor, dve prevodovky, ale bohatá výbava.

Platforma V

Micra je prvým z troch modelov postavených na novej, univerzálnej platforme V (ako versatility). Po nej využije rovnakú platformu ešte malý sedan a nový Note, ale určite nie tento rok. Hlavným cieľom konštruktérov pri vývoji platformy V bolo dosiahnuť čo najnižšie emisie CO₂, ľahkú ovládateľnosť a nízke prevádzkové náklady.

Nová Micra tak naďalej ostane najobratnejším malým mestským vozidlom s najlepším polomerom zatáčania v triede (4,5 m). Aby výrobca dosiahol nižšie emisie a spotrebu pri súčasnom náraste karosérie, musel ho vybaviť malým motorom nenáročným na palivo. Aby však takýto motor aj trochu ťahal a majiteľ nemal pocit, že ho musí tlačiť očami dopredu, auto bolo treba odhľahčiť.

Iba trojvalec

Nová Micra je preto o 50 až 80 kg ľahšia v porovnaní s predchodcom (celkovo váži okolo 941 kg) a v Európe ju bude poháňať výhradne 1,2-litrový zážihový trojvalec s výkonom 59 kW/80 k a maximálnym krútiacim momentom 108 Nm. Neskôr k nemu pribudne aj preplňovaná verzia s priamym vstrekovaním benzínu, ktorá bude v Európe štandardne vybavená systémom start/stop.
Vďaka prepĺňaniu a priamemu vstreku ponúkne výkon 72 kW/98 k a krútiaci moment 142 Nm, ale vyprodukuje len 95 g emisií CO₂ na km (slabší trojvalec vypustí 115 g/km CO₂).

Nissan tvrdí, že systém start/stop dokáže znížiť spotrebu prepĺňaného 1,2-litrového trojvalca o 6%. Oba motory sa budú dať kombinovať s päťstupňovou manuálnou, aj prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je menšia, kompaktnejšia a o 10% percent ľahšia ako všetky doterajšie CVT prevodovky Nissan.

Dosť miesta pre štyroch dospelých

V porovnaní s Nissanom Juke je nová Micra konzervatívnejšia, ale stále bacuľatá, s primeranou dávkou šarmu hračkárskeho autíčka. Podobne ako predchodca ide rozmermi proti prúdu triedy, hoci narástla do dĺžky (+ 61 mm na 3780) mm) aj šírky (+ 5 mm na 1665 mm). Výška karosérie je o 10 mm nižšia. Interiér s rázvorom dlhším o 20 mm v porovnaní s predchodcom (2.450 mm) ponúka plnohodnotný priestor pre štyroch dospelých.

Zatiaľ čo vzadu je miesta na hlavu akurát pre pasažierov vysokých do 175 cm, predná časť kabíny je vyššia a vzdušnejšia. Kokpit je jednoduchý, ale hravý a podobne ako exteriér plný oblín. Na vystavených drahých verziách s koženým čalúnením volantu a ďalšou „bižutériou“ nevyznejú indické plasty tak lacno.

Bohatá výbava

Nová Micra bola vyvinutá s dôrazom na ľahký a rýchly pohyb po meste. Preto okrem výbornej manévrovateľnosti ponúkne aj moderný parkovací asistent, ktorý vie odmerať miesto na parkovanie v závislostí od schopností svojho vodiča. Podľa toho, ako tesne si trúfa zaparkovať, nastaviť sa dá jeden z troch režimov - amatér, normal a expert.

Základná výbava by mala obsahovať šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS, ESP a klimatizáciu. Vo vyšších úrovniach výbavy bude k dispozícii aj bezkľúčový prístup a štartovanie, systém Nissan Connect kombinujúci audio s navigáciou, automatické stierače, strešné okno, regulácia hlasitosti rádia podľa rýchlosti a samozrejme aj palubný počítač.

Na Slovensku sa nová Micra začne predávať v novembri tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  2. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  3. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  4. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  5. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Budovanie zelenej značky
  9. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  10. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 932
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 20 762
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 682
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 559
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 173
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 910
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 371
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 228
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 199
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 096
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ak sa chcú seniori nad 65 rokov prihlásiť ako náhradníci na očkovanie musia pátrať po tom, aký systém prihlasovania používa ich najbližšie očkovacie centrum. Ilustračná fotografia.

Nemocnice navrhujú, aby sa náhradníci prihlasovali cez portál korona.gov.

8 h
Certifikát z celoplošného skríningového testovania na ochorenie COVID-19 prebiehajúceho od 18. - 26. januára 2021.

Zoznam zmien platných od 27. januára.

8 h

V sobotu sa chystajú ďalšie protesty.

6 h

Neprehliadnite tiež

Lepiaca sada pri defekte môže, ale aj nemusí pomôcť.

Lepiaca sada je rýchlou, ale nespoľahlivou záchranou.

11 h
Chevrolet Corvette Stingray

Dnes má jeho kabriolet už slušnú hodnotu.

25. jan
Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan