SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Nová Micra má byť najlacnejšie auto v triede

Jedna z posledných noviniek, uchránená pred zrakmi novinárov do dnešného dňa, bola postavená na novej, odľahčenej platforme. V Európe ju bude poháňať iba trojvalcový benzínový motor, ponúkaný v dvoch výkonových prevedeniach. Jednoduchá konštrukcia a nízke

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Nissan kompletne mení stratégiu v segmente malých vozidiel. Pochopil, že ak sa chce presadiť voči autám ako VW Polo, Peugeot 207, Ford Fiesta, Renault Clio a Fiat Punto Evo, musí na to ísť z opačného konca – cez cenu v kombinácii s vysokou kvalitou.

Redukovanie na všetky strany

Hlavným zámerom výrobcu pri vývoji novej Micry bola redukcia – redukcia výrobných nákladov, druhov karosérie, objemu aj počtu ponúkaných motorov a prevodoviek. Vyrábať ju plánujú v Indii, Thajsku, Číne a Mexiku. Na výber bude iba päťdverová karoséria, jeden motor, dve prevodovky, ale bohatá výbava.

Platforma V

Micra je prvým z troch modelov postavených na novej, univerzálnej platforme V (ako versatility). Po nej využije rovnakú platformu ešte malý sedan a nový Note, ale určite nie tento rok. Hlavným cieľom konštruktérov pri vývoji platformy V bolo dosiahnuť čo najnižšie emisie CO₂, ľahkú ovládateľnosť a nízke prevádzkové náklady.

Nová Micra tak naďalej ostane najobratnejším malým mestským vozidlom s najlepším polomerom zatáčania v triede (4,5 m). Aby výrobca dosiahol nižšie emisie a spotrebu pri súčasnom náraste karosérie, musel ho vybaviť malým motorom nenáročným na palivo. Aby však takýto motor aj trochu ťahal a majiteľ nemal pocit, že ho musí tlačiť očami dopredu, auto bolo treba odhľahčiť.

Iba trojvalec

Nová Micra je preto o 50 až 80 kg ľahšia v porovnaní s predchodcom (celkovo váži okolo 941 kg) a v Európe ju bude poháňať výhradne 1,2-litrový zážihový trojvalec s výkonom 59 kW/80 k a maximálnym krútiacim momentom 108 Nm. Neskôr k nemu pribudne aj preplňovaná verzia s priamym vstrekovaním benzínu, ktorá bude v Európe štandardne vybavená systémom start/stop.
Vďaka prepĺňaniu a priamemu vstreku ponúkne výkon 72 kW/98 k a krútiaci moment 142 Nm, ale vyprodukuje len 95 g emisií CO₂ na km (slabší trojvalec vypustí 115 g/km CO₂).

Nissan tvrdí, že systém start/stop dokáže znížiť spotrebu prepĺňaného 1,2-litrového trojvalca o 6%. Oba motory sa budú dať kombinovať s päťstupňovou manuálnou, aj prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je menšia, kompaktnejšia a o 10% percent ľahšia ako všetky doterajšie CVT prevodovky Nissan.

Dosť miesta pre štyroch dospelých

V porovnaní s Nissanom Juke je nová Micra konzervatívnejšia, ale stále bacuľatá, s primeranou dávkou šarmu hračkárskeho autíčka. Podobne ako predchodca ide rozmermi proti prúdu triedy, hoci narástla do dĺžky (+ 61 mm na 3780) mm) aj šírky (+ 5 mm na 1665 mm). Výška karosérie je o 10 mm nižšia. Interiér s rázvorom dlhším o 20 mm v porovnaní s predchodcom (2.450 mm) ponúka plnohodnotný priestor pre štyroch dospelých.

Zatiaľ čo vzadu je miesta na hlavu akurát pre pasažierov vysokých do 175 cm, predná časť kabíny je vyššia a vzdušnejšia. Kokpit je jednoduchý, ale hravý a podobne ako exteriér plný oblín. Na vystavených drahých verziách s koženým čalúnením volantu a ďalšou „bižutériou“ nevyznejú indické plasty tak lacno.

Bohatá výbava

Nová Micra bola vyvinutá s dôrazom na ľahký a rýchly pohyb po meste. Preto okrem výbornej manévrovateľnosti ponúkne aj moderný parkovací asistent, ktorý vie odmerať miesto na parkovanie v závislostí od schopností svojho vodiča. Podľa toho, ako tesne si trúfa zaparkovať, nastaviť sa dá jeden z troch režimov - amatér, normal a expert.

Základná výbava by mala obsahovať šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS, ESP a klimatizáciu. Vo vyšších úrovniach výbavy bude k dispozícii aj bezkľúčový prístup a štartovanie, systém Nissan Connect kombinujúci audio s navigáciou, automatické stierače, strešné okno, regulácia hlasitosti rádia podľa rýchlosti a samozrejme aj palubný počítač.

Na Slovensku sa nová Micra začne predávať v novembri tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Päť chýb pri zateplení strechy
  3. Vitajte v postapokalyptickom svete
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  6. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  7. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 639
  2. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 459
  3. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 14 288
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 676
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 913
  6. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 10 115
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 024
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 580
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 485
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 316
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Plošné testovanie bude, od soboty platí zákaz vychádzania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Igor Matovič hovorí o nových opatreniach.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Matovič nás musí presvedčiť, že vie čo robí

Ak vláda apeluje na občianske cnosti, nemôže sa premiér správať ako v ochotníckom divadle

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Dušana Kováčika zadržali aj obvinili.
NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Bödörovi blízka firma ťažila z obrovských štátnych zákaziek. Okolnosti sú podozrivé

Jej partnerom boli známi stavbári.

Norbert Bödör.

Neprehliadnite tiež

Seat Tarraco FR je skvelé SUV, ktoré si zaslúži lepší motor (test)

Testovaný motor už v cenníku nahrádza výkonnejšia verzia.

Seat Tarraco FR
Osvetlená soška Spirit of Ecstasy.

Hummer sa vracia, jazdí na elektrinu a hýbe sa ako krab

Trojica elektromotorov dáva výkon až 1000 koní.

GMC Hummer EV
Hyundai Tucson