SME
Štvrtok, 9. december, 2021 | Meniny má IzabelaKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Nová Micra má byť najlacnejšie auto v triede

Jedna z posledných noviniek, uchránená pred zrakmi novinárov do dnešného dňa, bola postavená na novej, odľahčenej platforme. V Európe ju bude poháňať iba trojvalcový benzínový motor, ponúkaný v dvoch výkonových prevedeniach. Jednoduchá konštrukcia a nízke

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Nissan kompletne mení stratégiu v segmente malých vozidiel. Pochopil, že ak sa chce presadiť voči autám ako VW Polo, Peugeot 207, Ford Fiesta, Renault Clio a Fiat Punto Evo, musí na to ísť z opačného konca – cez cenu v kombinácii s vysokou kvalitou.

Redukovanie na všetky strany

Hlavným zámerom výrobcu pri vývoji novej Micry bola redukcia – redukcia výrobných nákladov, druhov karosérie, objemu aj počtu ponúkaných motorov a prevodoviek. Vyrábať ju plánujú v Indii, Thajsku, Číne a Mexiku. Na výber bude iba päťdverová karoséria, jeden motor, dve prevodovky, ale bohatá výbava.

Platforma V

Micra je prvým z troch modelov postavených na novej, univerzálnej platforme V (ako versatility). Po nej využije rovnakú platformu ešte malý sedan a nový Note, ale určite nie tento rok. Hlavným cieľom konštruktérov pri vývoji platformy V bolo dosiahnuť čo najnižšie emisie CO₂, ľahkú ovládateľnosť a nízke prevádzkové náklady.

Nová Micra tak naďalej ostane najobratnejším malým mestským vozidlom s najlepším polomerom zatáčania v triede (4,5 m). Aby výrobca dosiahol nižšie emisie a spotrebu pri súčasnom náraste karosérie, musel ho vybaviť malým motorom nenáročným na palivo. Aby však takýto motor aj trochu ťahal a majiteľ nemal pocit, že ho musí tlačiť očami dopredu, auto bolo treba odhľahčiť.

Iba trojvalec

Nová Micra je preto o 50 až 80 kg ľahšia v porovnaní s predchodcom (celkovo váži okolo 941 kg) a v Európe ju bude poháňať výhradne 1,2-litrový zážihový trojvalec s výkonom 59 kW/80 k a maximálnym krútiacim momentom 108 Nm. Neskôr k nemu pribudne aj preplňovaná verzia s priamym vstrekovaním benzínu, ktorá bude v Európe štandardne vybavená systémom start/stop.
Vďaka prepĺňaniu a priamemu vstreku ponúkne výkon 72 kW/98 k a krútiaci moment 142 Nm, ale vyprodukuje len 95 g emisií CO₂ na km (slabší trojvalec vypustí 115 g/km CO₂).

Nissan tvrdí, že systém start/stop dokáže znížiť spotrebu prepĺňaného 1,2-litrového trojvalca o 6%. Oba motory sa budú dať kombinovať s päťstupňovou manuálnou, aj prevodovkou CVT s plynulo meniteľným prevodom, ktorá je menšia, kompaktnejšia a o 10% percent ľahšia ako všetky doterajšie CVT prevodovky Nissan.

Dosť miesta pre štyroch dospelých

V porovnaní s Nissanom Juke je nová Micra konzervatívnejšia, ale stále bacuľatá, s primeranou dávkou šarmu hračkárskeho autíčka. Podobne ako predchodca ide rozmermi proti prúdu triedy, hoci narástla do dĺžky (+ 61 mm na 3780) mm) aj šírky (+ 5 mm na 1665 mm). Výška karosérie je o 10 mm nižšia. Interiér s rázvorom dlhším o 20 mm v porovnaní s predchodcom (2.450 mm) ponúka plnohodnotný priestor pre štyroch dospelých.

Zatiaľ čo vzadu je miesta na hlavu akurát pre pasažierov vysokých do 175 cm, predná časť kabíny je vyššia a vzdušnejšia. Kokpit je jednoduchý, ale hravý a podobne ako exteriér plný oblín. Na vystavených drahých verziách s koženým čalúnením volantu a ďalšou „bižutériou“ nevyznejú indické plasty tak lacno.

Bohatá výbava

Nová Micra bola vyvinutá s dôrazom na ľahký a rýchly pohyb po meste. Preto okrem výbornej manévrovateľnosti ponúkne aj moderný parkovací asistent, ktorý vie odmerať miesto na parkovanie v závislostí od schopností svojho vodiča. Podľa toho, ako tesne si trúfa zaparkovať, nastaviť sa dá jeden z troch režimov - amatér, normal a expert.

Základná výbava by mala obsahovať šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov, ABS, ESP a klimatizáciu. Vo vyšších úrovniach výbavy bude k dispozícii aj bezkľúčový prístup a štartovanie, systém Nissan Connect kombinujúci audio s navigáciou, automatické stierače, strešné okno, regulácia hlasitosti rádia podľa rýchlosti a samozrejme aj palubný počítač.

Na Slovensku sa nová Micra začne predávať v novembri tohto roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom
  2. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  3. Ako sa obliekať štýlovo a zároveň udržateľne?
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  5. Najdôveryhodnejší na Slovensku! Päťnásobný úspech pre Tesco
  6. PPA CONTROLL: Zamestnanecká privatizácia štartom úspešnej éry
  7. Uhlíková stopa výrobku? Vyžiada si ju zákazník aj regulátor
  8. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu
  9. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  10. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  1. Slováci si radi vychutnávajú jedlo v spoločnosti blízkych
  2. AAA AUTO zajtra otvorí pobočky s ponukou vyše 5 000 áut
  3. Reinoo chce na Vlčincoch postaviť 750 nových parkovacích miest
  4. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  6. Dôchodkovým fondom UNIQA sa výborne darí aj napriek pandémii
  7. Hyundai očakáva Generáciu Jeden
  8. Developer predstavuje víziu zelenej Petržalky bez áut
  9. Panta Rhei má najväčšie zásoby, Vianoce bez knihy nehrozia
  10. Zapojte sa do vianočnej súťaže o luxusné ceny
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 10 608
  2. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 10 012
  3. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 7 463
  4. Kto sú páni slovenskej zimy? Niektorí z nich sa ukrývajú 6 505
  5. Konope lieči veľa chorôb. Nebojte sa ho, dbajte však na kvalitu 6 061
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 5 364
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 665
  8. Nový cestovný železničný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 654
  9. PUR pena či minerálna vlna: ktorou zatepliť šikmú strechu? 2 992
  10. V Mecome sa nosili rúška už dávno pred Covidom 2 451
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Výboh (vpravo).

Fotka je na fanúšikovskom účte jazdca F1 Charlesa Leclerca.


a 1 ďalší 3 h

Neprehliadnite tiež

S problémami treba počítať najmä na západe Slovenska.


a 1 ďalší 7 h
Pri snežení na cestách spomaľte a viac predvídajte.

Myslite včas na výbavu, ale aj zvýšené riziko šmyku.


17 h

Výmena pneumatík zďaleka nestačí.


9. nov
Suzuki S-Cross

Jediný motor sa dá kombinovať s automatom aj pohonom 4x4.


7. dec

Blogy SME

  1. Inštitút strategických politík: Čo chce Putin dosiahnuť na Ukrajine?
  2. Rudolf Pado: ZMOS opäť vyplakáva, kým aktivisti konajú
  3. Tomáš Mihalík: Je Zuzana Smatanová čarodejnica, cestuje v čase alebo je len členkou Bilderbergu?
  4. Ústav verejnej politiky FSEV UK: Ako inak nahliadať na emigráciu, občianske protesty alebo euroskepticizmus
  5. Věra Tepličková: Čau mami, stretneme sa na manikúre
  6. Miroslav Galovič: Rozdelená spoločnosť a obchodníci s covidom (zápisky dezoláta). Prvá časť pandemickej trilógie.
  7. Mišo Šesták: Slováci krášlia samotnú smrť
  8. Anton Sládek: Bratislava - Panenská ulica - 1
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 5 518
  2. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 5 366
  3. Martin Sukupčák: Máme sprostý národ, teda aspoň značnú časť. 4 129
  4. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 4 088
  5. Věra Tepličková: Je Igor nenormálny, alebo si iba vychutnávame dôsledky rozhodnutí primitívneho národa? 3 748
  6. Zuzanna Zittová: Zomrel nezničiteľný 3 502
  7. Ján Šeďo: Dnes, po 184 dňoch, som si bol po tretiu včeličku a stretol sa s antivaxerom. 3 367
  8. Pavel Dvořák: Wuhan by ste mali chcieť navštíviť 3 028
  1. Pavol Koprda: Zas to dopadlo tak, že deti sú doma. Pripravili sme online súťaž, ktorá deťom ukáže krásu matematiky!
  2. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  3. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  6. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  7. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu