SME

Autosalón Ženeva: Mitsubishi zbrojí proti Nissanu Qashqai

Crossover Mitsubishi ASX má nadviazať na úspešný Outlander. Spolu s ním japonský výrobca uviedol nový vznetový motor.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. „S crossoverom ASX chceme konkurovať predovšetkým Nissanu Qashqai," netaja sa reprezentanti automobilky Mitsubishi pri premiére nového modelu. My dodávame, že ASX môže súperiť o zákazníkov napríklad aj so Škodou Yeti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dizajn nás neprekvapil, obsahuje všetko, na čo sme v autách s tromi diamantmi v logu zvyknutí. Vpredu dominuje maska chladiča „Jet Fighter", známa napríklad z Mitsubishi Lancer, a úzke svetlomety vytvárajúce „zlostný" výraz. Auto pôsobí mohutným dojmom, napriek kompaktným rozmerom - dĺžka 4295 mm, šírka 1770 mm, výška 1615 mm. Pri pohľade z profilu nás zaujali krátke previsy (najmä zadný). Rázvor osí kolies dosahuje 2670 mm.

SkryťVypnúť reklamu

Pripomína Outlander

Po nasadnutí do vnútra sme si pripadali ako v Outlanderi. Verne ho pripomína prístrojový panel i niektoré detaily. Prekvapila palubná doska, čiastočne pozostávajúca z mäkčených materiálov i veľká odkladacia schránka pred spolujazdcom.

Priestorová ponuka zodpovedá segmentu. 1,82 metra vysoký vodič si bez problémov sadne „za seba", pričom na nedostatok miesta sa v žiadnej oblasti sťažovať nebude. Operadlá zadných sedadiel sú polohovateľné v dvoch stupňoch. Od nich závisí základný objem batožinového priestoru - 393 alebo 416 litrov. Sklopením operadiel vznikne rovina s dnom kufra. Jeho objem v tejto konfigurácii však nepoznáme.

Nový turbodiesel

K dispozícii budú dve motorizácie. Zážihový štvorvalec s objemom 1,6 litra dosahuje výkon 86 kW (117 k) pri 6000 ot./min. a najvyšší krútiaci moment 152 Nm pri otáčkach 4000/min. Výrobca tento agregát kombinuje výhradne s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies.

SkryťVypnúť reklamu

Väčší záujem sa očakáva o nový turbodiesel 1,8 DiD. Výrobca sa pýši tým, že ide o prvý vznetový agregát vybavený systémom variabilného časovania ventilov MIVEC, použitý v osobnom aute. Na úvod bude v predaji verzia so 110 kW (150 k) pri 4000 ot./min. a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm, dostupným medzi 2000 až 3000 ot./min. Neskôr by mala pribudnúť aj slabšia výkonová verzia (85 kW/116 k, 300 Nm). Turbodiesel je v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies.

Predaj Mitsubishi ASX na Slovensku odštartuje v júni tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Šuraba: O chlapcovi, ktorý stratil zápalky XXV
  2. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  3. Daniel Bíro: Kapela Slovenská Klobása vznikla už v roku 1993. Aké boli jej začiatky? A aká je súčasnosť kapely?
  4. Jozef Foltýn: Huliak che byť už aj reprezentačný tréner
  5. Štefan Šturdzík: Dvojtvárnosť premiéra.
  6. Milan Srnka: Fico bude v Moskve v “exkluzívnej spoločnosti”
  7. Jozef Stasík: Čakáme na nové elity. Nie, ani tie nás nespasia.
  8. Viktor Pamula: Ako sa minister obrany ministrom zdravotníctva stal
  1. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry minulo 170 000 eur na neexistujúce múzeum 30 902
  2. Věra Tepličková: Zdá sa, že Slovensko zasa príde o jednu úžasnú, krásnu a múdru ženu 25 750
  3. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 23 028
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 956
  5. Miroslav Ferkl: Ficove priznanie 7 573
  6. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 6 767
  7. Jolana Čuláková: V sobotu zabalzamované telo uložili do hrobu a v nedeľu muž nevstal z mŕtvych 5 980
  8. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 5 591
  1. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  2. Tupou Ceruzou: Smerákov
  3. Radko Mačuha: Nie, Putin nás neoslobodil a netreba mu ďakovať.
  4. Marcel Rebro: Robert Fico: do Londýna neletím, lebo na britského premiéra nemám čas!
  5. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície?
  6. Věra Tepličková: Logika nepustí alebo Prečo je Eštok ministrom vnútra?
  7. Věra Tepličková: Je čas na kázne
  8. Pavel Macko: Analýza: Je na dosah trvalý a spravodlivý mier?
SkryťZatvoriť reklamu