SME
Streda, 1. december, 2021 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Autosalón Ženeva: Volkswagen odpovedal na Ford Galaxy

V septembri sa začne u nás predávať tretia generácia rodinného vanu Volkswagen Sharan. Nemecký koncern sa nemohol dlhšie nečinne prizerať ako Ford úspešne zarába so svojimi dvojičkami S-Max a Galaxy. Napriek tomu mu trvalo až tri roky, kým na ne odpovedal

(Zdroj: Daniel Hlinka)

ŽENEVA. V septembri sa začne u nás predávať tretia generácia veľkého rodinného vanu Volkswagen Sharan. Nemecký koncern sa nemohol dlhšie nečinne prizerať ako Ford úspešne zarába so svojimi dvojičkami S-Max a Galaxy. Napriek tomu mu trvalo až tri roky kým poslal na trh svoju odpoveď. Nový Sharan riadne podrástol, prvýkrát je vybavený posuvnými bočnými dverami a ponúka celú batériu moderných technológii.

Strohý dizajn bez nápadu

V Ženeve sa asi najviac diskutuje o dizajne novinky. Sklamaním je až priveľmi konzervatívny vzhľad auta, a to nielen karosérie, ale aj interiéru. Chýba mu emocionálnejší náboj Pola a nového Touaregu. Dizajn exteriéru je jednoduchý, účelový, bez akýchkoľvek optických ozdôb. To isté platí o interiéri. Kokpit neprináša žiaden vlastný nápad. Len stroho kombinuje prvky známe z modelov Golf a Polo.

Vrchnú časť horizontálne delenej palubnej dosky z jedného kusu plastu oživuje iba veľká odkladacia schránka v strede navrchu. Mimochodom, s odkladacími priestormi to nový Sharan vie. Všetky sú bohato dimenzované, či už v bočných dverách, kam sa bez problémov vojde aj dvojlitrová fľaša, v podlahe alebo medzi prednými sedadlami a pred spolujazdcom.

Automatické diaľkové svetlá

Predná časť reflektuje súčasný štylistický jazyk koncernu VW. Zdvojené predné svetlomety štandardne ponúkajú režim pre denné svietenie. Vo svetlách s bi-xenónovými výbojkami je integrovaný modul s 15 LED-kami pre denné svietenie. Nechýba systém prisvecovania do zákrut. Na tento účel slúžia predné hmlovky.

Novinkou sú automatické diaľkové svetlá. Systém samočinne stlmí diaľkové svetlá akonáhle v protismere zaregistruje oproti idúce autá, ale reagovať by mal aj na zadné svetlá vozidiel idúcich pred ním a pouličné osvetlenie.

Zadnej časti dominujú veľké zadné dvere, za príplatok elektricky ovládateľné. Za automatiku sa dá priplatiť aj v prípade bočných posuvných dverí.

Ohúri priestorom a variabilitou

Tretia generácia prichádza po dlhých 15 rokoch, ale dobre priestorovo pripravená. Výrazne narástla dĺžka (o 220 mm na 4850 mm) aj šírka karosérie (o 92 mm na 1900 mm). Menšia je jedine výška (o 12 mm na 1720 mm), ale na priestore pre hlavu to vôbec necítiť. Ani vo vozidlách vybavených panoramatickou strechou sa vysokí pasažieri nebudú sťažovať na nedostatok miesta pre hlavu.

Samostatné sedadlá v druhom aj treťom rade ponúkajú podobný koncept sklápania ovládania ako modely Galaxy a S-Max. To znamená, že napríklad v treťom rade sa so sedákmi aj operadlami manipuluje samostatne. Najprv treba sedáky preklopiť hore dnom, aby po zložení operadiel do podlahy vytvorili spolu jednu rovinu. Následne stačí odistiť klapky na vrchu operadiel a jednoduchým spôsobom ich zložiť do podlahy.

Konštruktéri VW nezabudli okopírovať ani taký detail ako preklápateľné koberčeky, ktoré po zložení tretieho radu sedadiel krásne zakryjú celé dno kufra. Veľkosťou patria sedadlá tretieho radu k najveľkorysejšie dimenzovaným v segmente. Bez ujmy by teda mali na nich obsedieť aj dospelí. Do všetkých troch radov sedadiel sa veľmi pohodlne nastupuje. Vyšší posed o 58 mm v porovnaní s predchodcom uľahčuje nastupovanie a súčasne prispieva k pohodliu cestovania.

Tri dospelé sedadlá v druhom rade sa dajú samostatne posúvať (o 160 mm) aj sklápať. Na dlhých trasách je možné upraviť si sklon operadla pre komfortnejší spánok. Dôležitá informácia pre rodiny s deťmi: dve krajné sedadlá môžu byť vybavené integrovanými detskými sedačkami.

Sharan môže byť päť, šesť a sedemmiestny. Pri šesť a sedemmiestnych verziách bude patriť k štandardu okrem iného trojzónová klimatizácia.

Kufor

Pri päťmiestnom usporiadaní interiéru má úložná plocha dĺžku 1300 mm a objem 711 l po spodnú hranu bočných okien. Objem až po strop má hodnotu 1167 l. Po zložení všetkých piatich zadných sedadiel do podlahy sa Sharan premení na solídnu dodávku s dĺžkou úložnej plochy 2100 mm a celkovým objemom 2297 l (po strop).

Iba prepĺňané štvorvalce

Pohon novinky budú od začiatku zabezpečovať len štvorvalcové motory s prepĺňaním. Benzíny zastupujú TSI agregáty s výkonmi 110 kW/150 k a 147 kW/200 k. Naftovou alternatívou sú známe dvojlitre TDI disponujúce výkonmi 103 kW/140 k a 125 kW/170 k. Aj v tretej generácii bude Sharan jediným vanom tejto veľkosti ponúkaným aj s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion (2.0 TDI 103 kW/140 k).

S výnimkou turbodieselového motora 2.0 TDI (125 kW/170 k) budú všetky motory štandardne vybavené systémom štart/stop s rekuperáciou brzdnej energie. Výrobca tvrdí, že Sharan v kombinácii so slabším naftovým dvojlitrom, dosahujúcim priemernú spotrebu 5,5 l/100 km má byť najúspornejším vozidlom v triede s mimoriadne dlhým dojazdom na jednu nádrž – 1273 km.

Nový Sharan sa na Slovensku začne predávať v septembri. V Nemecku bude stáť od 28.750 euro. Podobne ako v minulosti sa v budúcnosti počíta s jeho koncernovým dvojčaťom Seat Alhambra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  2. Buďte v najlepšej spoločnosti!?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  5. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije?
  6. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  9. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené
  10. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  2. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  3. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  4. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Zmeny v systéme revíznych postupov
  7. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  8. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  9. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  10. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 779
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 198
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 852
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 613
  5. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 560
  6. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 687
  7. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 5 622
  8. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 2 902
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 604
  10. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne 2 133
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ján Herák oznámil vzdanie sa mandátu 9. júna 2021.

Herák v OĽaNO ďalej pracuje.


11 h
Ministerka spravodlivosti Mária Kolíková.

Polícia pátra po zdrojoch klamstiev.


54m

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


20 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


29. nov
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Viktória Floreková: Chátrajúci areál v Petržalke dostane novú šancu
  2. Rudolf Pado: Ako prišla armáda o majetok a občania o verejný záujem
  3. INEKO: Vláda v ostatnom čase nerešpektuje výsledky výberových konaní. Verejné inštitúcie sa nezávislejšími stále nestávajú
  4. Iveta Bakitová: Peru - od conquistádorov po Dänikena
  5. Štefan Vidlár: List Ježiškovi
  6. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí
  7. Ján Šeďo: Kedy je to v záujme občanov a kedy nie, alebo existuje morálny kódex poslanca NRSR ?
  8. Michal Hradil: Trochu (kontroverznej) očkovacej matematiky
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 373
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 874
  3. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 7 550
  4. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 988
  5. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 960
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 396
  7. Jozef Drahovský: Zákon o bočnom odstupe medzi vozidlom a cyklistom dopadol ako na Slovensku 4 081
  8. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 3 979
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  8. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
Skryť Zatvoriť reklamu