BRATISLAVA. Kto, prípadne čo sa po modernizácii viac zmenilo? Moderátor alebo Fabia? Malej škodovke vyhladenie vrások určite prospelo. Hoci štylistické zmeny nie sú radikálne, auto pri pohľade spredu naozaj vyzerá širšie. Reálna šírka sa však nezmenila. Vzadu sme žiadne novinky neobjavili, s výnimkou štítkov označujúcich motor pod kapotou.
Do palety poháňacích jednotiek pribudol maloobjemový zážihový turbomotor s priamym vstrekovaním paliva 1,2 TSI, ponúkaný v dvoch výkonových verziách - 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). Kompletná obmena vznetových motorizácií priniesla trojvalec 1,2 TDI CR (55 kW/75 k) a štvorvalec 1,6 TDI CR (66 kW/90 k alebo 77 kW/105 k). Platforma zostáva pôvodná, Fabia naďalej využíva verziu PQ24, zatiaľ čo jej koncernoví súrodenci - Seat Ibiza a VW Polo - modernejšiu, s označením PQ25.
V kabíne sme sa pri hľadaní noviniek museli sústrediť ešte o čosi viac. Upravený je ovládací panel klimatizácie, pribudli nové farby čalúnenia, kotviace gumičky v odkladacích priestoroch vo dverách, USB port,...
Premiéru absolvoval aj model Fabia Scout odvodený od päťdverového hatchbacku. Okrem oplastovanej karosérie však neprináša nič zásadné.
Najvýkonnejšia sériovo vyrábaná Fabia nesie označenie RS. Poháňa ju kompresorom i turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec 1,4 TSI (132 kW/180 k) kombinovaný so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Popri hatchbacku bude v ponuke aj verzia kombi.
Podrobnejšie info nájdete tu.