SME

Autosalón Ženeva: Dacia Duster nehrá divadlo. Je to „tvrďas“

Novinka rumunskej Dacie sa viac ako na efekt, zameriava na úžitok. Pohon všetkých kolies pochádza z dielne automobilky Nissan.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Dacia charakterizuje Duster ako odolný a spoľahlivý automobil určený zákazníkom, ktorí potrebujú so svojim rodinným vozidlom často jazdiť mimo spevnené vozovky. Celková dĺžka 4310 mm a šírka 1820 mm prezrádzajú, že Duster mieni konkurovať napríklad Nissanu Qashqai, Peugeotu 3008 alebo Škode Yeti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyžaruje z neho robustnosť

K dispozícii sú dve verzie - s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Svetlá výška podvozka predstavuje 210 mm, predný nájazdový uhol 30 a zadný 36 stupňov. Výrobca uviedol, že technika pohonu 4x4 pochádza od aliančného partnera Nissan. Platforma odvodená od Loganu vpredu využíva vzpery McPherson, vzadu vlečené ramená (vyhotovenie 4x2) alebo viacprvkové zavesenie (4x4).

SkryťVypnúť reklamu

Systém All-mode 4x4 obsahuje tri jazdné režimy: pohon predných kolies, zamknuté rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi obe nápravy v pomere 50:50 a automatický mód, kedy o rozdeľovaní sily rozhoduje elektronika.

Robustnosť z rumunského SUV doslova srší, zvlášť z verzie vybavenej plastovými lemami blatníkov. Interiér prináša rovnakú palubnú dosku, akú má Logan a Sandero. Zhodujú sa aj použité materiály. Zadné sedáky sú ukotvené vyššie ako predné, takže pasažieri majú pred seba dobrý výhľad. Trojramenný volant je možné nastavovať iba výškovo.

Dva motory

Päťmiestny Duster disponuje batožinovým priestorom so základným objemom 475 litrov, po sklopení zadných sedadiel prepravná kapacita narastie na 1636 litrov. Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Benzín zastupuje štvorvalec 1,6 16V (81 kW/110 k), naftu turbodiesel 1,5 dCi naladený na 63 kW (86 k) alebo 77 kW (105 k).

SkryťVypnúť reklamu

Základná bezpečnostná výbava sa líši v závislosti od jednotlivých trhov. Štandardom sú dva čelné airbagy a systém ABS s brzdovým asistentom (AFU). Dacia tiež hovorí o zvýšenom dôraze na protikoróznu ochranu celého auta. Záruka na Duster predstavuje štandardné tri roky alebo 100 000 najazdených kilometrov. Vozidlá určené pre európske trhy vyrábajú v rumunskom meste Pitesti.

Oficiálny slovenský cenník by mal byť známy v najbližších dňoch. Ceny vo Francúzsku začínajú od čiastky 11 900 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 419
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 325
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 893
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 558
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 421
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 903
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 520
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 286
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 236
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 035
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu