SME

Autosalón Ženeva: Dacia Duster nehrá divadlo. Je to „tvrďas“

Novinka rumunskej Dacie sa viac ako na efekt, zameriava na úžitok. Pohon všetkých kolies pochádza z dielne automobilky Nissan.

(Zdroj: Dano Hlinka)

ŽENEVA. Dacia charakterizuje Duster ako odolný a spoľahlivý automobil určený zákazníkom, ktorí potrebujú so svojim rodinným vozidlom často jazdiť mimo spevnené vozovky. Celková dĺžka 4310 mm a šírka 1820 mm prezrádzajú, že Duster mieni konkurovať napríklad Nissanu Qashqai, Peugeotu 3008 alebo Škode Yeti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyžaruje z neho robustnosť

K dispozícii sú dve verzie - s pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. Svetlá výška podvozka predstavuje 210 mm, predný nájazdový uhol 30 a zadný 36 stupňov. Výrobca uviedol, že technika pohonu 4x4 pochádza od aliančného partnera Nissan. Platforma odvodená od Loganu vpredu využíva vzpery McPherson, vzadu vlečené ramená (vyhotovenie 4x2) alebo viacprvkové zavesenie (4x4).

SkryťVypnúť reklamu

Systém All-mode 4x4 obsahuje tri jazdné režimy: pohon predných kolies, zamknuté rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi obe nápravy v pomere 50:50 a automatický mód, kedy o rozdeľovaní sily rozhoduje elektronika.

Robustnosť z rumunského SUV doslova srší, zvlášť z verzie vybavenej plastovými lemami blatníkov. Interiér prináša rovnakú palubnú dosku, akú má Logan a Sandero. Zhodujú sa aj použité materiály. Zadné sedáky sú ukotvené vyššie ako predné, takže pasažieri majú pred seba dobrý výhľad. Trojramenný volant je možné nastavovať iba výškovo.

Dva motory

Päťmiestny Duster disponuje batožinovým priestorom so základným objemom 475 litrov, po sklopení zadných sedadiel prepravná kapacita narastie na 1636 litrov. Paleta poháňacích jednotiek má tri položky. Benzín zastupuje štvorvalec 1,6 16V (81 kW/110 k), naftu turbodiesel 1,5 dCi naladený na 63 kW (86 k) alebo 77 kW (105 k).

SkryťVypnúť reklamu

Základná bezpečnostná výbava sa líši v závislosti od jednotlivých trhov. Štandardom sú dva čelné airbagy a systém ABS s brzdovým asistentom (AFU). Dacia tiež hovorí o zvýšenom dôraze na protikoróznu ochranu celého auta. Záruka na Duster predstavuje štandardné tri roky alebo 100 000 najazdených kilometrov. Vozidlá určené pre európske trhy vyrábajú v rumunskom meste Pitesti.

Oficiálny slovenský cenník by mal byť známy v najbližších dňoch. Ceny vo Francúzsku začínajú od čiastky 11 900 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  2. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  3. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  4. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  5. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  6. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  7. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 16 315
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 150
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 901
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 7 876
  5. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 7 834
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 7 074
  7. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 6 808
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 248
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Martin Fronk: Modrá noblesa, tichá sila a šľachtická tradícia dobročinnosti v Rakúsko-Uhorsku
  2. Ivan Čáni: Jaroslav Naď je zločinec. Vlastizradca a zlodej. Naposledy videný v Kanade.
  3. Timotej Opálek: Neil Young & The Chrome Hearts - Talkin To The Trees
  4. David Šablatúra: Keď mama rozhoduje za poslanca; aneb prečo nestačí dôverovať blízkym
  5. Marek Tocimák: Statický
  6. Milan Polician: Únava z demokracie - o raste, bolesti a možnostiach Slovenska
  7. Vladimír Krátky: Nekompetentné kecy ?
  8. Vladimír Bojničan: Klerikálna posadnutosť pohlavím a sexom, časť I. – Boh, ktorý stvoril pokušenie, a kňazi, čo ho zakázali
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 20 158
  2. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 177
  3. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 239
  4. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 9 686
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 8 424
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 984
  7. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 7 833
  8. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 487
  1. Radko Mačuha: Tiso získal vďaka kolaborácii s Hitlerom Slovenskú štátnosť.
  2. Marcel Rebro: Ruské útoky na civilné ciele: Zámerné barbarstvo 21. storočia
  3. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  4. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  5. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  6. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  7. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  8. Radko Mačuha: Fico je Made in China
SkryťZatvoriť reklamu