ŽENEVA. Neveľká ponuka vozidiel typu kombi, odvodených od malých áut, sa rozrástla o nového člena. Do modelového radu Ibiza pribudol praktický Sport Tourer (ST).
Ibiza kombi podľa očakávaní štylisticky vychádza zo štúdie IBZ Concept predstavenej na minuloročnom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom.
Kufor sa zdá väčší, než v skutočnosti je
Už po zverejnení prvých fotografií sme konštatovali, že dizajnérom sa do sériovej výroby nepodarilo doviesť takmer žiadny atraktívny prvok z prototypu. Kľučky zadných dverí sú umiestnené štandardne, nie ukryté v stĺpikoch. Výraznejší emocionálny náboj, ktorým IBZ Concept doslova sršal, chýba aj zadnej časti sériovej Ibizy ST.
Namiesto štylistických experimentov dostali prednosť konzervatívne tvary a koncové svetlá podobné modelu Exeo ST. Napriek tomu, Ibiza ST sa nám páči.
Sport Tourer je o 178 mm dlhší ako Ibiza hatchback, na dĺžku meria 4230 mm. Batožinový priestor v základnom - päťmiestnom - usporiadaní interiéru disponuje objemom 430 litrov (Peugeot 207 SW - 337 l, Renault Clio Grandtour - 439 l, Škoda Fabia Combi - 480 l).
Na prvý pohľad nám pripadal väčší. Má však praktický tvar, nechýbajú v ňom sieťky na ukotvenie menších predmetov i háčiky na tašky. K štandardnej výbave patrí aj elektrická 12V zásuvka v priestore pre náklad.
Nové motory aj pre troj a päťdverový hatchback
Paleta poháňacích jednotiek určených pre Seat Ibiza Sport Tourer obsahuje tri zážihové a dva vznetové motory. Benzín spaľuje trojvalec 1,2 l (51 kW/70 k), štvorvalec 1,4 l (63 kW/86 k) i prepĺňaný štvorvalcový agregát 1,2 TSI (77 kW/105 k).
Vznetové motorizácie zastupuje nový trojvalec 1,2 TDI CR (55 kW/75 k) a štvorvalec 1,6 TDI CR, ponúkaný v dvoch výkonových verziách - so 66 kW (90 k) alebo 77 kW (105 k).
Nové motory obohatia aj ponuku modelov Ibiza a Ibiza SC.